Partnerzy serwisu:

Trakcja PRKiI wygrywa przetarg na linii 353. O włos

Jakub Madrjas 14.09.2016 26

Trakcja PRKiI wygrywa przetarg na linii 353. O włos
fot. Trakcja PRKiI
PKP PLK wybrały ofertę Trakcji PRKiI w przetargu na prace na linii 353 na odcinku przebiegającym przez Olsztyn. To jedno z ciekawszych rozstrzygnięć w ostatnim czasie: Trakcja wygrała z ZUE o zaledwie 0,52 punktu. Obie oferty były droższe niż propozycja PKP Energetyki. Do tego inwestor wykluczył aż trzy oferty.
Przed miesiącem PKP PLK otworzyła oferty w przetargu na prace na linii 353 na odcinku przebiegającym przez Olsztyn. Zgłosiło się 11 podmiotów. Najtańsza była oferta złożona przez firmę Rajbud z Szymbarka.

Jak się okazuje, to nie warmińska firma wygrała postępowanie; jej oferta została odrzucona przez PKP PLK. Podobnie stało się z ofertą Konsorcjum Przedsiębiorstwa Robót Drogowo-Mostowych z Ostrołęki i Przedsiębiorstwa Robót Kolejowych z podwarszawskich Otrębusów oraz warszawskiego Mar-Budu. 

Z ośmiu ofert, które PKP PLK uwzględniła jako najkorzystniejsza została wybrana oferta zł‚ożona przez Trakcję PRKiI z ceną 14 898 515,36 złotych brutto i terminem realizacji skróconym o 60 dni. Otrzymała ona maksymalną, 10-punktową ocenę za skrócenie czasu realizacji oraz 86,32 punktu na 90 możliwych w kryterium ceny. Warto podkreślić, że nie była to najniższa z rozpatrywanych ofert. O pół miliona złotych tańsza była oferta PKP Energetyki (14 289 270, 28 zł), jednak ten wykonawca jako jedyny zadeklarował skrócenie czasu prac tylko o 10 dni; tym sposobem wygrała Trakcja. Blisko zwycięstwa było ZUE – oferta krakowskiej firmy była droższa niż Trakcji o niecałe 100 tys. złotych (14 988 808, 86 zł), otrzymała zaledwie 0,52 punktu mniej.

Realizacja projektu pozwoli na podwyższenie prędkości rozkładowej pociągów na odcinku granica IZ (km 219,400) – Iława – Ostróda – Olsztyn ze 100 km/h do 120 km/h z wyjątkiem stacji Ostróda i Biesal. Więcej na temat zakresu prac piszemy tutaj.

Prac naprawczych doczekają się również kolejne odcinki linii 353 Toruń – Olsztyn: Ostrowite – Biskupiec Pomorski i Biskupiec Pomorski – Jamielnik. Piszemy o tym tutaj. Odbędzie się również odkładany co roku remont dworca kolejowego Olsztyn Zachodni.

Po pierwszym półroczu Grupa Trakcja PRKiI wypracowała zysk netto na poziomie 18,6 mln zł. To o 3,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Więcej o wynikach firmy znajdziesz na portalu Rynekinfrastruktury.pl.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Przetargi
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony