Toruń – Kutno: Trzy pociągi dziennie, w tym dwa tuż po sobie
Kasper Fiszer ⚫ 18.05.2022 ⚫
2k

Pociąg regionalny w Toruniu fot. Kasper Fiszer
W dni wolne realizowane są tylko trzy połączenia regionalne z Torunia do Kutna. Pociągi wyjeżdżają w trasę przed południem, a potem dopiero wieczorem – za to wówczas skorzystać można z dwóch kursów odbywających się w bardzo niewielkim odstępie czasowym. Czy wkrótce rozkład jazdy zostanie poprawiony?
Na styku województw łódzkiego i kujawsko-pomorskiego wciąż kursuje niewiele pociągów regionalnych. W marcu połączenia z Łodzi do Torunia i z powrotem uruchomiła Łódzka Kolej Aglomeracyjna, ale przewoźnik ten oferuje tylko dwie pary pociągów na dobę. W dni robocze dwa kursy uruchamia też na wniosek marszałka województwa kujawsko-pomorskiego Polregio (dojeżdżają one jedynie do węzła w Kutnie).
Każdy z samorządów zaplanował ofertę bez porozumienia z sąsiadem
W weekendy rozkład jazdy jest jeszcze skromniejszy, bo samorząd z Torunia finansuje tylko jedną parę kursów. W sumie pomiędzy Toruniem a Kutnem kursują więc trzy pociągi. Pierwszy z nich odjeżdża w kierunku województwa łódzkiego po godz. 11:00 – to kurs ŁKA. Kolejny odjazd zaplanowano dopiero na 18:52, zaś ostatni – zaledwie nieco ponad pół godziny później, o 19:39 (to kolejno kurs Polregio z Bydgoszczy do Kutna i ŁKA z Torunia do Łodzi). Dlaczego pory kursowania ustalono tak, by wieczorem dwa pociągi jechały jeden za drugim, podczas gdy rano ani popołudniu nie ma ani jednego połączenia?
– Jako organizator transportu uruchamiamy jedno połączenie z Bydgoszczy do Kutna. Pozostałe dwa kursy zostały zamówione przez województwo łódzkie. Ich uruchomienie było samodzielną inicjatywą tego województwa – mówi Wiktor Plesiński, zastępca dyrektora Departamentu Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Dodaje, że jego departament nie miał wpływu na godziny kursowania połączeń realizowanych przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną.
Znaczny wzrost liczby kursów już w grudniu?
Zapewnił jednak, że UMWKP wystąpi do władz regionu łódzkiego z wnioskiem o przeprowadzenie wspólnej optymalizacji rozkładu jazdy, która przyniosłaby korzyści pasażerom. Lepsze rozłożenie kursów w ciągu doby nie rozwiąże przy tym ciągnących się przez ostatnie lata problemów na odcinku granicznym całkowicie. Liczba realizowanych kursów wciąż będzie bowiem bardzo niewielka.
Samorząd województwa kujawsko-pomorskiego zapowiada jednak duże zmiany, które miałyby wejść w życie w grudniu tego roku. – W ramach prowadzonego obecnie postępowania na wybór operatorów kolejowych założono, że od nowego rozkładu jazdy średniodobowa liczba pociągów do i z Kutna będzie wynosić 8 – 9 połączeń – usłyszeliśmy. W ostatnich latach pomiędzy Kutnem a Włocławkiem nie kursowało więcej niż pięć par pociągów regionalnych.
Każdy z samorządów zaplanował ofertę bez porozumienia z sąsiadem
W weekendy rozkład jazdy jest jeszcze skromniejszy, bo samorząd z Torunia finansuje tylko jedną parę kursów. W sumie pomiędzy Toruniem a Kutnem kursują więc trzy pociągi. Pierwszy z nich odjeżdża w kierunku województwa łódzkiego po godz. 11:00 – to kurs ŁKA. Kolejny odjazd zaplanowano dopiero na 18:52, zaś ostatni – zaledwie nieco ponad pół godziny później, o 19:39 (to kolejno kurs Polregio z Bydgoszczy do Kutna i ŁKA z Torunia do Łodzi). Dlaczego pory kursowania ustalono tak, by wieczorem dwa pociągi jechały jeden za drugim, podczas gdy rano ani popołudniu nie ma ani jednego połączenia?
– Jako organizator transportu uruchamiamy jedno połączenie z Bydgoszczy do Kutna. Pozostałe dwa kursy zostały zamówione przez województwo łódzkie. Ich uruchomienie było samodzielną inicjatywą tego województwa – mówi Wiktor Plesiński, zastępca dyrektora Departamentu Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Dodaje, że jego departament nie miał wpływu na godziny kursowania połączeń realizowanych przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną.
Znaczny wzrost liczby kursów już w grudniu?
Zapewnił jednak, że UMWKP wystąpi do władz regionu łódzkiego z wnioskiem o przeprowadzenie wspólnej optymalizacji rozkładu jazdy, która przyniosłaby korzyści pasażerom. Lepsze rozłożenie kursów w ciągu doby nie rozwiąże przy tym ciągnących się przez ostatnie lata problemów na odcinku granicznym całkowicie. Liczba realizowanych kursów wciąż będzie bowiem bardzo niewielka.
Samorząd województwa kujawsko-pomorskiego zapowiada jednak duże zmiany, które miałyby wejść w życie w grudniu tego roku. – W ramach prowadzonego obecnie postępowania na wybór operatorów kolejowych założono, że od nowego rozkładu jazdy średniodobowa liczba pociągów do i z Kutna będzie wynosić 8 – 9 połączeń – usłyszeliśmy. W ostatnich latach pomiędzy Kutnem a Włocławkiem nie kursowało więcej niż pięć par pociągów regionalnych.
Komentarze:
Rozkład jazdy

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |