Partnerzy serwisu:

Torpol z szansą na kontrakt w Warmińsko-Mazurskiem za 350 mln zł

Martyn Janduła 26.06.2017 55

Torpol z szansą na kontrakt w Warmińsko-Mazurskiem za 350 mln zł
Stacja w SzczytnieFot. Wesoły Geodeta, domena publiczna
Rozstrzygnięty został przetarg na zaprojektowanie i wykonanie modernizacji linii kolejowej nr 219 ze Szczytna do Ełku. To już drugi etap prac, którego efektem ma być znaczne przyspieszenie ruchu na tej mocno już zdegradowanej trasie. Zamówienie powinno trafić do Torpolu.
Połączenie Olsztyna z Ełkiem przez Szczytno i Pisz jest jednotorowe i niezelektryfikowane. Mimo że linia 219 jest jednym z krótszych połączeń pomiędzy stolicą Warmii i Mazur a Ełkiem, to i tak większość pociągów jedzie objazdem przez Korsze, Kętrzyn i Giżycko, bowiem przejazd przez Korsze w chwili obecnej trwa znacznie krócej. Za Szczytnem prędkość spada już do 70 km/h, by obniżyć się później do 40 km/h w Piszu i tak ciągnąć się do samego Ełku. Pociąg na przejechanie odcinka od Szczytna potrzebuje 2 godzin i 54 minut, a to tylko 113 km, zaś z samego Olsztyna z kolei 3 godzin i 33 minuty.

Torpol zmodernizuje linię do Ełku

Teraz ma się to zmienić. PKP Polskie Linie Kolejowe zamierzają przeprowadzić drugi etap inwestycji. Wcześniej zmodernizowano połączenie z Olsztyna do Szczytna (wraz z podniesieniem prędkości do 100 km/h) wraz z dobudowaniem odcinka torów pod terminal lotniskowy Portu Olsztyn-Mazury. Z ośmiu złożonych ofert wybrano tę pochodzącą od Torpolu, która nie należała do grupy najtańszych ofert. Oferentowi udało się jednak zyskać dodatkowe punkty za sprawą kryterium doświadczenia personelu oraz korzystnego terminu realizacji inwestycji. Ponadto PLK unieważniły dwie oferty.

Cena zaproponowana przez Torpol wynosi 289,5 mln zł netto, czyli 356,1 mln zł brutto. Termin realizacji prac budowlanych wskazany w złożonej ofercie został określony na 24 miesiące – licząc od dnia podpisania umowy, natomiast okres gwarancji został określony na 72 miesiące. W przypadku braku odwołań ze strony innych uczestników postępowania, PLK będą mogły podpisać umowę z wykonawcą.

Szybciej o ponad godzinę

Całość przedmiotu zamówienia dotyczącego prac na linii kolejowej nr 219 ze Szczytna do Ełku obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej, projektu budowlanego oraz uzyskania dla niego wszelkich niezbędnych pozwoleń. Wszystko po to, by w kolejnym etapie, na podstawie opracowanej dokumentacji, wykonawca mógł przystąpić do robót.

Prace na linii kolejowej nr 219 na odcinku Szczytno – Ełk mają na celu skrócenie czasu jazdy pociągów o około 70 minut, za sprawą podniesienia prędkości do 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla pociągów towarowych. Poprawiona ma zostać przepustowość linii wraz z poprawą skomunikowania i punktualności realizowanych połączeń oraz zwiększenie dostępności transportu kolejowego. Przedmiotem kontraktu jest także renowacja obiektów obsługi podróżnych, celem zapewnienia wygodnego korzystania z nich przez podróżnych, w tym przez osoby o ograniczonej możliwości poruszania się. Usprawniona zostanie także informacja pasażerska.

Nowe przystanki

Planowana jest całościowa wymiana nawierzchni torowej na całej długości odcinka. Przebudowane i wymienione zostaną 24 rozjazdy. Wykonawca odtworzy, wraz z budową srk, mijanki w Spychowie i Drygałach. Przewiduje się prace na 100 przejazdach i przejściach w poziomie szyn. Zlikwidowanych zostanie 11 przejazdów.

Przebudowie poddanych zostanie 186 obiektów inżynieryjnych. Na wszystkich stacjach i przystankach osobowych przebudowane zostaną perony, które zyskają wysokość 0,76 m (z wyjątkiem peronu na stacji Szczytno który będzie miał wysokość 0,55 m) wraz z wyposażeniem w obiekty małej architektury (wiaty, ławki, gabloty informacyjne itp.). Przewidziana jest likwidacja przystanku osobowego Karwica Mazurska oraz utworzenie nowego przystanku osobowego o roboczej nazwie Pisz Wschód.

Na czas trwania robót na linii 219 planowane są całodobowe zamknięcia torowe. Najpierw dla odcinka Pisz – Ełk, a następnie dla odcinka Szczytno – Pisz. Podczas zamknięć torowych zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Giełda
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony