Partnerzy serwisu:

Torpol wyremontuje tory oraz perony na stacji Poznań Główny

Rynek-Kolejowy.pl 20.07.2015 163

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-07-20 11:37:40 Autor: wayfarer
---.play-internet.pl
Oby nie spieprzył bardziej już i tak spieprzonego do granic możliwości chlebakodworca.
2015-07-20 12:04:27 Autor: Trupol
---.dynamic.gprs.plus.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-07-20 12:38:14 Autor: Black India Pale Ale
---.19.18.234
Na pewno też lampy obecnie tam świecące pięknym białym światłem będą zastąpione ohydnie żółtymi lampami sodowymi
2015-07-20 12:40:45 Autor: Buka
---.ip-167-114-118.net
Może będą LEDy
2015-07-20 12:46:12 Autor: BIPA
---.19.18.234
Wątpię, bo nie dla psa kiełbasa.
2015-07-20 15:45:12 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
Ciekawe kto komu znowu podsunął ten cytat :
..."oddzielenie ruchu dalekobieżnego od regionalnego..."
Na tych krótkich peronach strony zachodniej co ma się zmieścić ? Ruch dalekobieżny czy regionalny ?
2015-07-20 17:28:18 Autor: Markos
---.play-internet.pl
Dworzec w Poznaniu nie jest taki zły. Ma swój klimat. Szkoda tylko że jest taki zagmatwany.
2015-07-20 18:07:48 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Klasyczne perony mają klimat który wkrótce zostanie zniszczony przez tę modernizację.
2015-07-20 19:29:15 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post ep40:
"Klasyczne perony mają klimat który wkrótce zostanie zniszczony przez tę modernizację."
Szczególnie dla tych co jakiś czas muszą się wspinać ( dosłownie) do pociągów ?!
2015-07-20 20:06:35 Autor: p.
---.adsl.net.t-com.hr
cyt.
"Przeprowadzona modernizacja umożliwi (...) oddzielenie ruchu regionalnego od dalekobieżnego."

Rety co za idiota, kretyn i skonczony duren to pisal?
Dworce kolejowe (zwlaszcza tak duze) co do zasady maja sluzyc integracji roznych srodkow komunikacji i typow ruchu (aglomeracyjny, regionalny i dalekobiezny).
Tutaj mamy ODDZIELENIE ruchu dalekobieznego i regionalnego. Czyli obok niefunkcjonalnego chlebaka, niewygodnych dojsc do samego dworca czy poszczegolnych peronow zabronia przesiadek z pociagow regionalnych do dalekobieznych...
Oczywiscie jest to oczywista bzdura, nie mniej jednak - caly swiat sie z Was smieje cymbaly popaprane!
2015-07-20 22:05:05 Autor: bt
---.dynamic.gprs.plus.pl
Oddzielenie będzie polegało na uporczywym wysyłaniu pociągów regionalnych na peron 4a, nawet jeśli będą możliwości korzystania z peronów 4,5, czy 6, tylko po to, żeby zniechęcić pasażerów od pociągów poprzez wydłużenie drogi do/z bany do dworca...

Można jeszcze wydłużyć ten peron w stronę Hetmańskiej, w ramach koncepcji zagospodarowania Wolnych Torów (integracja Łazarza i Wildy poprzez skracanie sobie drogi na pociąg przez tory)...
2015-07-21 10:56:40 Autor: Marcin MZ
---.static.icpnet.pl
"Oddzielenie" rzeczywiście co najmniej niezręczne kiedy mówi się o integracji kolei aglo, regio i inter, autobusów od miejskich do międzynarodowych, samochodów, rowerów itp. nie zapominając o pieszych z czym wciąż jeszcze jest powszechnie znany problem.
Ten dworzec ma szereg innych niedogodności:
- wąskie perony (przez wybudowanie City Center zbyt blisko zablokowano możliwość wybudowania peronu KDP przyzwoitej szerokości i poszerzenia chociaż peronu 3);
- przesunięcie peronów 1÷3 na północ (to było można zmienić ale przy przebudowie torów zostało zablokowane przesunięcie/przedłużenie peronów na południe a przebudowa peronów już nic nie zmieniła) a peronów 4÷6 na południe;
- zbyt mała liczba peronów (potwierdza to notoryczne podstawianie dwóch pociągów jadących w przeciwne strony na jednym torze - częste pomyłki pasażerów, konieczność intensywnej eksploatacji oddalonego peronu 4a - dojście z chlebaka ~5 min i 4b - nadaje się do pociągów-eventów Retro, Blues itp a nie do regularnego ruchu) ale City Center już stoi tam gdzie stoi;
- przyszłościowo (mam nadzieję, że jak w Europie kolej zyska na znaczeniu, podniesie się kultura podróży i wrócą pociągi dłuższe niż obecne 3÷5 wagonów) mało dłuższych peronów;
- za krótki chlebak (budynek nowego dworca) - pod przedłużonym do ul. Głogowskiej na obecnym placu dworcowym perony autobusów miejskich a z dalszego odcinka zejścia na perony 4, 5 i 6;
- brak funkcji dworcowych w najsensowniej położonym starym budynku dworca (mam nadzieję, że to już mamy obiecane tak jak i schody ruchome w dół na perony 1÷3)
i pewnie jeszcze wiele innych ale nie chcę zanudzać.
2015-07-21 11:14:03 Autor: BIPA
---.19.18.234
A w Reichu dla kontrastu przy tym samym peronie potrafi stać pociąg i dwusystemowy tramwaj
Giełda
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony