Partnerzy serwisu:

Torpol wygrał przetarg na elektryfikację PKM

Jakub Madrjas 06.04.2021 5,5k

Torpol wygrał przetarg na elektryfikację PKM
Wizualizacja przystanku Gdańsk Firogarys. PKM
Spółka Pomorska Kolej Metropolitalna rozstrzygnęła przetarg na elektryfikację linii kolejowych nr 248 i 253 wraz z budową przystanku Gdańsk Firoga.
W drugiej połowie lutego poinformował spółka Pomorska Kolej Metropolitalna otworzyła oferty w przetargu na elektryfikację linii kolejowych nr 248 i 253 wraz z budową przystanku Gdańsk Firoga. Najtańszą ofertę z jedenastu, wartą 48,8 mln zł, złożył Torpol z Poznania. Jak poinformowała komisja przetargowa, oferta Torpolu otrzymała najwięcej punktów - 99,65. Oferta mieści się w kosztorysie opiewającym na 67,8 mln zł.

Zelektryfikowany ma zostać odcinek określany jako Pomorska Kolej Metropolitalna, czyli linia nr 248 na odcinku Gdańsk Wrzeszcz – Gdańsk Osowa (do włączenia w linię kolejową nr 201), od kilometra 1,204 do 18,182 (tor 1) oraz od kilometra 1,429 do 17,985 (tor 2), a także linia nr 253 na odcinku Gdańsk Rębiechowo – Gdańsk Osowa (do włączenia w linię kolejową nr 201) będzie elektryfikowana od kilometra 0,000 do 1,356. Elektryfikacja ma pozwolić na osiąganie prędkości 120 km/h dla elektrycznych zespołów trakcyjnych i 100 km/h na odcinku linii 253.

Powstanie też nowy przystanek Gdańsk Firoga, zlokalizowany przy ul. Szybowcowej, w sąsiedztwie siedziby Intela. W przetargu zapisano prawo opcji. Polega na budowie dodatkowych przejść rozjazdowych na posterunku odgałęźnym Firoga (rozjazdy nr 101 i 102) oraz stacji Gdańsk Rębiechowo (rozjazdy nr 14 i 15), wraz z robotami towarzyszącymi „będącymi konsekwencją budowy rozjazdów i niezbędnymi do ich prawidłowego działania”, Chodzi m.in. o rozbiórka istniejącego toru na długości nowych rozjazdów i zabudowę nowych rozjazdów wraz z podbiciem i szlifowaniem szyn. W opcji jest również dostosowanie istniejącego systemu srk do nowego układu torowego budowanego w zadaniu nr 2 (w zakresie warstwy podstawowej oraz nadrzędnej ETCS L2).

Elektryfikacji PKM nie dokonano podczas budowy linii m. in. ze względu na brak sieci trakcyjnej na linii nr 201 Gdynia - Kościerzyna zarządzanej przez PKP PLK. Inwestycje miały być prowadzone jednocześnie, PKP PLK wciaż jednak nie rozpisała przetargu na elektryfikację. - Koordynacja harmonogramów elektryfikacji linii nr 201 oraz linii PKM jest przedmiotem rozmów pomiędzy obiema spółkami - poinformował "Rynek Kolejowy" Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP PLK. 

PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony