Partnerzy serwisu:

Torpol ma nową podbijarkę

inf. pras 12.10.2021 2,8k

arrow
arrow
Torpol ma nową podbijarkę
Fot. Torpol
Torpol ma nową podbijarkę
Torpol ma nową podbijarkę
Torpol ma nową podbijarkę
Torpol ma nową podbijarkę
Torpol wzbogacił swój park maszyn o uniwersalną podbijarka Unimat 09-4x8/4S Dynamic z firmy Plasser&Theurer.
Najnowszy nabytek Torpolu to maszyna służącą do podbijania toru oraz rozjazdów. Jak podkreśla spółka, może ona wykonywać prace w zakresie położenia toru i rozjazdów w płaszczyznach pionowej i poziomej wraz z jednoczesną stabilizacją konstrukcji toru Dotychczas na wyposażeniu Torpolu były trzy podbijarki austriackiego producenta, z czego tylko jedna z nich pracuje w tej samej technologii.

W maszynie Unimat 09-4x8/4S Dynamic Plasser&Theurer zastosował technologię podbijania z procesem podnoszenia 3 szyn bez podparcia na łożu tłucznia oraz podbijania 4 szyn dla naprawy rozchodzących się torów. Maszyna jest jednocześnie w stanie podbijać 2 podkłady w czasie podbijania toru, co zapewnia jej większą wydajność. Komfort pracy zapewniają 4 zamknięte, izolowane dźwiękowo i cieplnie, ergonomiczne kabiny wyposażone w komputerowe systemy prowadzenia i kontroli pracy urządzeń podbijających.

Podbijarka o długości niemal 43 m, oprócz należącego do spółki pociągu do potokowej wymiany nawierzchni kolejowej typu SUM oraz oczyszczarki tłucznia RM85, jest jedną z najdłuższych samobieżnych maszyn pracujących na polskich torach. Pomimo jej wymiarów oraz masy własnej wynoszącej 189 t, maszyna może poruszać się samodzielnie pomiędzy miejscami wykonywania robót z prędkością do 100 km/h. Obecnie Unimat przygotowywany jest na bazie do rozpoczęcia pracy i niebawem będzie można zobaczyć go w działaniu na realizowanych przez Torpol budowach.

- Inwestycje w wysokowydajne maszyny zawsze były naszym priorytetem. Sprzęt tej klasy doskonale sprawdza się zarówno przy budowie i modernizacji linii kolejowej, jak również jest przystosowany do prac związanych z jej bieżącym utrzymaniem. Szeroko rozbudowana baza sprzętowa stanowi jedną z naszych przewag konkurencyjnych, zapewniając wzrost efektywności ekonomicznej, wysoki poziom samowystarczalności i elastyczności w prowadzeniu prac budowlanych oraz niezbędny zasób wykonawczy dla potrzeb utrzymania technologii napraw głównych linii kolejowych – skomentował Grzegorz Grabowski, prezes Torpolu w komunikacie.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony