Partnerzy serwisu:

Tomaszów – Skarżysko: Remont także z myślą o ruchu dalekobieżnym. „Roboty nie będą utracone”

Kasper Fiszer 26.07.2021 4,3k

Tomaszów – Skarżysko: Remont także z myślą o ruchu dalekobieżnym. „Roboty nie będą utracone”
Dworzec kolejowy w Końskichfot. Rafał T / fotopolska.eu, lic. CC BY-SA 3.0
Czy trwające roboty prowadzone na linii kolejowej nr 25 będą utracone, jeśli dojdzie do kompleksowej modernizacji trasy? PKP PLK twierdzą, że nie, i tłumaczą, dlaczego zdecydowały się na taki zakres prac. Przewoźnicy kolejowi nadal nie otrzymają natomiast możliwości krzyżowania pociągów w Bliżynie, bo na tej stacji zostanie przywrócony układ z tylko jedną czynną krawędzią peronową.
PKP PLK rozpoczęły remont infrastruktury pasażerskiej i torowej na linii kolejowej nr 25 pomiędzy Opocznem a Skarżyskiem-Kamienną (prace na przystankach prowadzone będą też na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Opoczno). Tymczasem samorządy województw łódzkiego i świętokrzyskiego nadal planują modernizację tej trasy, licząc na środki z rządowego programu Kolej Plus. Kielecki urząd marszałkowski poinformował nas, że nie planuje zmian w zakresie dużej inwestycji związanych z toczącymi się robotami.

Czy w Końskich zatrzymają się wkrótce pociągi dalekobieżne?


Rodzi to pytanie o utracenie przynajmniej części efektów rozpoczętych właśnie, a wartych 25 mln zł prac. – Roboty realizowane w ramach zadania „Rewitalizacja peronów na linii kolejowej nr 25 Łódź Kaliska – Dębica, odcinek Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko-Kamienna (różne lokalizacje)” zaplanowane zostały w taki sposób, aby w przyszłości uniknąć robót utraconych – zapewnia jednak Izabela Miernikiewicz z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Stwierdza, że podczas projektowania wzięto pod uwagę założenia zadania zgłoszonego do programu Kolej Plus.

Przypomnijmy, że pomiędzy Opocznem a Skarżyskiem mają kursować cztery pary pociągów dziennie, wszystkie obsługiwane spalinowymi jednostkami należącymi do Polregio. Tymczasem infrastruktura przystankowa będzie przygotowana do obsługi składów o znacznie większej długości niż niewielkie SA135 i SA139: peron w Końskich, który ma obecnie 260 m długości, zostanie wydłużony aż do 300 m. – W przyszłości, w zależności od zainteresowania przewoźnika, będą możliwe zatrzymania pociągów dalekobieżnych na tej stacji – tłumaczy nasza rozmówczyni, sugerując, że lepiej skomunikowałoby to miasto z innymi regionami.

Wciąż bez krzyżowań w Bliżynie, za to z nowym torem przy nowych peronach

W przypadku peronów o długości 250 m na mniejszych przystankach, które będą jedynie odnawiane, remont ma objąć nawierzchnię jedynie na odcinku 150 m. Tylko odświeżona część obiektów ma zostać potem udostępniona pasażerom. W ten sposób odnowiony będzie także peron na stacji Bliżyn. Pozostanie on jednokrawędziowy. W praktyce nie będzie więc wciąż możliwości planowania tam krzyżowań pociągów pasażerskich. – Będzie to natomiast możliwe na stacjach Stąporków i Końskie – wskazuje Izabela Miernikiewicz.

Podczas remontu peronów wymieniony ma zostać tor kolejowy na ich długości. – W trakcie modernizacji linii nie będzie zachodziła konieczność wymiany torów przy nowych peronach – mówi przedstawicielka PKP PLK. Ma to pozwolić na uniknięcie ingerencji w konstrukcję nowych obiektów oraz w odwodnienie. Dodajmy, że obecnie w większości przypadków przez przystanki kolejowe przy tym odcinku linii nr 25 można przejeżdżać z prędkością 80 km/godz.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony