Partnerzy serwisu:

TLK Ustronie: 1200 kilometrów po Polsce i problem w Warszawie

Michał Szymajda 16.11.2017 19,6k

TLK Ustronie: 1200 kilometrów po Polsce i problem w Warszawie
Fot. Romuald Stolnicki
Nasi czytelnicy dzielą się z nami uwagami dotyczącymi nowego rozkładu jazdy, który zacznie obowiązywać od 10 grudnia. Nie wszystkie zmiany wydają się być na lepsze. Bardzo dużo kontrowersji budzi rozkład jazdy TLK Ustronie, który jest jedynym nocnym pociągiem łączącym Kraków i Warszawę z Trójmiastem i Pomorzem Środkowym.
W nowym rozkładzie jazdy relacja pociągu zostanie wydłużona do Przemyśla. Według informacji posiadanych przez „RK” będzie to najdłuższa relacja pociągu w Polsce. TLK Ustronie pokona bowiem z Kołobrzegu do Przemyśla 1133 kilometry. Z Przemyśla do Kołobrzegu będzie jechał trasą o ponad 60 kilometrów dłuższą, osiągając rekordowy wynik: 1200 kilometrów. Skąd wynika różnica? Pociąg, wyjeżdżając z Radomia w kierunku Warszawy, nie pojedzie najkrótszą możliwą trasą.

Nad morze nocą tylko z Warszawy Wschodniej

– W związku z zaplanowaną nocną przerwą w ruchu na odcinku Warszawa Okęcie – Piaseczno, związaną z budową wiaduktu drogowego, pociąg TLK Ustronie w okresie od 10 grudnia 2017 do 9 marca 2018 został wytrasowany drogą okrężną. Z tego względu pomijane są postoje na stacji Warszawa Zachodnia i Warszawa Centralna – poinformowała Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Intercity. Tym samym TLK Ustronie będzie jedynym pociągiem w Polsce, który Warszawę Wschodnią potraktuje jako główny węzeł przesiadkowy stolicy (choć, także ze względu na modernizację linii Warszawa – Radom, podobna sytuacja miała miejsce kilkanaście miesięcy temu).

Pasażerowie, którzy zechcą pojechać TLK Ustronie nad morze będą musieli udać się na stację Warszawa Wschodnia na godzinę… 2:49 (obecnie z Warszawy Centralnej nad morze wyjedziemy TLK Ustronie 4 minuty po północy). O tej porze w stolicy nie jeżdżą pociągi, nie kursuje też metro i tramwaje. Jedyną szansą by dostać się na Dworzec Wschodni jest więc skorzystanie z autobusów nocnych lub wzięcie taksówki. Skorzystanie z proponowanej na portalu PKP PLK przesiadki nie polecamy: system sugeruje bowiem wyjazd z Warszawy Centralnej do Warszawy Wschodniej o godzinie 00:10 i oczekiwanie na pociąg przez 2 i pół godziny.

Znad morza trasą "tradycyjną". W Warszawie o 3:34

To nie koniec kuriozalnych informacji, które dotyczą pociągu. Okazuje się, że w kierunku przeciwnym, w drodze znad morza, pociąg przejedzie już normalnie przez Warszawę Wschodnią, Centralną i Zachodnią i pojedzie linią nr 8 w kierunku Radomia, Kielc, Krakowa i Przemyśla. W Warszawie Centralnej planowo zamelduje się o godzinie 3:34 (obecnie dojeżdża tu na godzinę 4:15). Skąd pomysł by pociąg ten dojeżdżał do najważniejszej stacji w kraju w środku nocy?

– W związku z licznymi uwagami dotyczącymi obecnego rozkładu pociągu TLK Ustronie, godziny kursowania składu w rozkładzie jazdy na sezon 2017/2018 zostały zaplanowane z myślą o dogodnych porach przyjazdu i odjazdu w połączeniu Trójmiasta z woj. świętokrzyskim i Małopolską. Podróżujący z Warszawy do Trójmiasta mają możliwość podróżowania pociągami dziennymi o atrakcyjnym czasie przejazdu, jak np. Pendolino – powiedziała rzecznik PKP Intercity. Przypomnijmy: kupiony nawet z dwutygodniowym wyprzedzeniem bilet na pociąg Pendolino na odcinku Trójmiasto – Warszawa to wydatek 120 zł. Bilet na pociąg TLK jest ponad dwukrotnie tańszy, a w miarę zbliżania się terminu odjazdu różnica ta jeszcze rośnie.

"Duże zainteresowanie pasażerów podróżami między Podkarpaciem a Pomorzem"

Pociąg TLK Ustronie od 10 grudnia będzie kursował codziennie (rozkład jazdy udostępniony na portalu pasażera wskazywał wyłącznie odjazdy w weekendy). Wydłużenie relacji pociągu do Przemyśla PKP Intercity tłumaczy „dużym zainteresowaniem podróżnych nocnym połączeniem Podkarpacia z Pomorzem, jak również potrzebą zapewnienia połączenia w sezonie letnim. Dotychczasowy wakacyjny kurs przez Lublin nie będzie możliwy ze względu na planowane zamknięcie na linii nr 68 związane z elektryfikacją odcinka Lublin – Kraśnik”. 

Dobrą informacją jest to, że pociąg, według zapewnień PKP Intercity, zacznie prowadzić wagony 1. klasy w tym składzie (obecnie, jeśli takie są, to wyłącznie wagony zdeklasowane). Mają się w nim pojawić nie tylko wagony sypialne, ale też nieco tańsze kuszetki. Nic nie wskazuje natomiast na to, by w pociągu przemierzającym całą Polskę pojawiły się inne wagony 2. klasy niż te, które w przedziałach zmieszczą 8 osób.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rozkład jazdy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony