Partnerzy serwisu:

TLK Sudety trzykrotnie na gumowych kołach

Michał Szymajda 20.01.2021 201

TLK Sudety trzykrotnie na gumowych kołach
TLK SudetyFot. czytelnik RK
22 grudnia 2020, po wielu latach, na Magistrali Podsudeckiej ponownie pojawiły się pociągi dalekobieżne. Niestety zdarza się zastępowanie pociągów autobusami komunikacji zastępczej, co nie jest ani wygodne, ani korzystne z punktu widzenia czasu przejazdu.
Pociąg TLK Sudety relacji Jelenia Góra – Kraków, jedzie przez Wałbrzych, Jaworzynę Śląską, Świdnicę, Dzierżoniów, Kamieniec Ząbkowicki, Nysę, Kędzierzyn-Koźle, Gliwice, Katowice i Jaworzno. Na całej trasie prowadzi go czeska lokomotywa serii 754, popularnie nazywana „Nurkiem”. Niestety przez prawie miesiąc od uruchomienia pociągu niecodziennie udało się sprawić, że nie był zastępowany autobusem...

– Zastępcza komunikacja na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Jelenia Góra – Kędzierzyn-Koźle (od tej stacji pociąg był prowadzony lokomotywą elektryczną) była wprowadzona w dniach 3 i 11 oraz 16 stycznia w związku z sytuacjami awaryjnymi. W jednym przypadku spowodowane to było usterką w wyniku kolizji ze zwierzyną leśną, w drugim doszło do uszkodzenia zestawu kołowego wskutek niesprzyjających warunków atmosferycznych. 16 stycznia natomiast w lokomotywie nastąpiła awaria czujnika paliwa – poinformowała nas Agnieszka Serbeńska z biura prasowego PKP Intercity. Jak się dowiedzieliśmy, od 16 stycznia połączenie wykonywane jest bez przeszkód.

Od 10 stycznia kolejny pociąg PKP Intercity przejeżdża przez Magistralę Podsudecką. Mowa o TLK Kormoran, którego grupa wagonów łączy Polanicę-Zdrój z Olsztynem. Więcej na ten temat piszemy tutaj.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony