Partnerzy serwisu:

TLK Kormoran nie spieszy się do Warszawy

Michał Szymajda 23.03.2021 240

TLK Kormoran nie spieszy się do Warszawy
TLK Kormoran przed Racławicami ŚląskimiFot. kolejpodsudecka.pl
Kursujący do Kotliny Kłodzkiej od początku 2021 roku pociąg TLK Kormoran znacznie wydłużył i tak już bardzo długi czas przejazdu. Z Kłodzka do Warszawy znacznie szybciej można dostać się inną trasą nawet z dwoma przesiadkami.
TLK Kormoran na trasie z Olsztyna przez Warszawę, Częstochowę, Katowice, Nysę i Kłodzko do Polanicy-Zdroju kursuje od 10 stycznia 2021. Pociąg cieszy się umiarkowaną frekwencją, choćby z uwagi na to, że kończy bieg w Polanicy, zamiast jechać dalej – do Dusznik, czy Kudowy. Jak tłumaczy przewoźnik, lokomotywa PKP Intercity, realizująca to połączenie, musi obsłużyć inny pociąg – TLK Rozewie. Dlatego nie jedzie dalej.

Pociągu TLK Kormoran nie udało się wydłużyć do Kudowy także przy okazji marcowej korekty rozkładu jazdy. Doszedł natomiast kolejny argument za tym, by z pociągu nie korzystać. Znacznie wydłużył się bowiem jego czas przejazdu od Polanicy do Warszawy. Z 7 godzin i 38 minut do aż 8 godzin i 47 minut w najgorszym wariancie. Mimo że pociąg jest bezpośredni, do wielu miast na jego trasie dotrzemy znacznie szybciej, jeśli wybierzemy połączenie z przesiadką. Najbardziej kuriozalny jest postój zaplanowany na stacji w Kłodzku Głównym. Trwa 43 minuty. Co gorsza, rozkład jazdy tego pociągu potrafi zmienić się w ramach tylko jednej wiosennej korekty trzykrotnie.

– Od marcowej korekty rozkładu jazdy postoje składu TLK Kormoran w Kłodzku Gł. i w Nysie wynoszą od kilku do kilkudziesięciu minut. W dniach od 14 do 24 marca codziennie, od 27 marca do 5 kwietnia w dni wolne, od 1 do 3 maja i od 3 do 12 czerwca w dni wolne na stacji Kłodzko Gł. postoje wynoszą 43 minuty, a w Nysie 14 minut. Od 25 marca do 11 czerwca w dni robocze na stacji Kłodzko Główne pociąg stoi 2 minuty, w Nysie 14 minut. Natomiast od 10 do 25 kwietnia i od 8 do 30 maja w dni wolne w Kłodzku Głównym pociąg stoi 15 minut, w Nysie 6 minut – wyjaśnia zawiłości rozkładu jazdy Anna Zakrzewska z biura prasowego PKP Intercity.

– Długość postojów związana jest z przepustowością linii w danym okresie. Co więcej wpływ na to ma również szeroki zakres prac modernizacyjnych prowadzonych przez PKP PLK zarówno na trasie przejazdu pociągu, jak również na szlakach przyległych. W Katowicach postój jest niezbędny z uwagi na manewry (dołączanie wagonów, zmiana lokomotywy) – dodaje Zakrzewska. W stolicy Górnego Śląska pociąg stoi aż 26 minut.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rozkład jazdy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony