Partnerzy serwisu:

Technologia Siemensa pomaga w utrzymaniu dystansu między pasażerami w pociągach

inf. pras 05.06.2020 11

arrow
arrow
Technologia Siemensa pomaga w utrzymaniu dystansu między pasażerami w pociągach
fot. Siemens Mobility
Technologia Siemensa pomaga w utrzymaniu dystansu między pasażerami w pociągach
Technologia Siemensa pomaga w utrzymaniu dystansu między pasażerami w pociągach
Technologia Siemensa pomaga w utrzymaniu dystansu między pasażerami w pociągach
Technologia Siemensa pomaga w utrzymaniu dystansu między pasażerami w pociągach
Siemens Mobility informuje o rozwinięciu technologii do monitorowania liczby pasażerów w pociągach. Ma to pomóc przewoźnikom i pasażerom w bezpiecznym przemieszczaniu się i planowaniu rozkładu jazdy w czasie epidemii koronawirusa. Technologia wykorzystuje dane dot. obciążenia pociągu i jest stosowana w pojazdach Desiro 700 Thameslink oraz 717 Great Northern Moorgate obsługiwanych przez Govia Thameslink Railway (GTR) w Wielkiej Brytanii.
Jak podaje Siemens, GTR wykorzystuje rozwiązanie do monitorowania liczby pasażerów wsiadających i wysiadających z pociągów na poszczególnych stacjach oraz do oceny ogólnego zapotrzebowania na każdej konkretnej trasie – wszystko to w dowolnych ramach czasowych. Technologia pomaga w organizacji przyszłego rozkładu jazdy, wydłużaniu pociągów lub dodawaniu dodatkowych kursów, w oparciu o dokładne i szczegółowe dane eksploatacyjne.

Rozwiązanie Siemens Mobility informuje o przekroczeniu maksymalnego obciążenia liczby pasażerów w pociągu powyżej 10% (wskaźnik ostrzegawczy) oraz powyżej 15%, w momencie którym bezpieczna fizyczna odległość staje się większym wyzwaniem.
Jak dodaje producent, jego technologia była już wykorzystywana przez GTR do monitorowania temperatury i urządzeń pokładowych. Nowa funkcjonalność dot. zaawansowanego załadunku pasażerów została opracowana i wdrożona w ciągu zaledwie dwóch tygodni.

– Pomagając GTR w monitorowaniu fizyczne dystansowania pasażerów z wykorzystaniem nawet najdrobniejszych danych poprawiamy bezpieczeństwo pasażerów. To narzędzie ma potencjał także dla innych przedsiębiorstw kolejowych, które chcą bezpiecznie świadczyć swoje usługi – powiedział Sambit Banerjee, dyrektor zarządzający ds. taboru kolejowego i obsługi klienta, z brytyjskiego oddziału Siemens Mobility cytowany w komunikacie.

– To narzędzie pomaga nam monitorować i wspierać fizyczny dystans. Nasi partnerzy w Siemens Mobility dostarczyli tę innowacyjną technologię w rekordowo krótkim czasie. Zapewnia ona naszym zespołom kontrolnym i szkoleniowym dokładne dane i wgląd w korzystanie z pociągów Thameslink i Great Northern, dzięki czemu mogą one podejmować decyzje dotyczące planowania i tworzenia harmonogramów – powiedział Steve White, dyrektor operacyjny GTR.
PARTNER DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Koronawirus a transport
Zobacz też
Najnowsze wiadomości