Partnerzy serwisu:

Talgo w relacji Ałmaty – Taszkent już kursuje

Łukasz Pastor 30.03.2017 49

Talgo w relacji Ałmaty – Taszkent już kursuje
Fot. Dmitriy Lissin/youtube
Narodowe Koleje Kazachstanu i Uzbekistanu uruchomiły połączenie kolejowe Ałmaty – Taszkent obsługiwane wagonami Talgo. Pierwszy pociąg przyjechał do stolicy Uzbekistanu 22 marca. W obecnym rozkładzie jazdy połączenie będzie realizowane dwa razy w tygodniu w każdą stronę.
W relacji Ałmaty – Taszkent pociąg będzie kursował w soboty i w poniedziałki, a w drugą stronę – w niedziele oraz we wtorki. Trasa liczy 964 km. Pociąg będzie pokonywał ją w 16 godzin i będzie zatrzymywać się w miejscowościach: Otar, Szu, Taraz, Szymkent oraz Saryagasz. W związku z uruchomieniem połączeń, skrócono też procedury przekraczania granicy. Kontrola potrwa nie dłużej niż 1,5 godziny.

Na pokładzie pociągu znajduje się 400 miejsc siedzących. W klasie o najwyższym standardzie podróży są przedziały dwuosobowe z miejscami do spania, z toaletą i prysznicem. W klasie biznesowej – dwa miejsca do spania oraz umywalka, a w turystycznej – cztery miejsca do spania.

Pierwsze wagony dedykowane temu połączeniu zostały włączone do eksploatacji w grudniu ubiegłego roku. Dopuszczono je do eksploatacji z prędkością do 200 km/h. Mogę być eksploatowane w temperaturach od -50 do +45 stopni Celsjusza, na terenie krajów Euroazjatyckiej Unii Gospodarczej.

Wagony o szerokości 3,2 m to nowa propozycja firmy Talgo. Powstały w ramach joint venture Tulpar Talgo, która mieści się w Astanie. Najnowsza wersja wagonu (poprzednik ma 2,95 m szerokości) oferuje więcej miejsca – przede wszystkim dzięki zwiększonej szerokości, lecz także poprzez bardziej optymalne wykorzystanie przestrzeni. Wagony Talgo mają wysokość podłogi zbieżną z wysokością peronów, co czyni je łatwiej dostępnymi dla osób z ograniczoną mobilnością.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony