Talgo. Le Train kupuje 10 szybkich składów
Łukasz Malinowski ⚫ 25.01.2023 ⚫
953

Graf. Talgo
Francuski przewoźnik kolejowy Le Train podpisał z Talgo umowę na zakup 10 składów dużych prędkości. Produkcja rozpocznie się jeszcze w tym półroczu, a pierwsze pociągi trafią do zamawiającego w 2025.
Le Train (nazwy chyba nie trzeba tłumaczyć) to francuski, prywatny przewoźnik kolejowy, który zamierza realizować przewozy na liniach dużych prędkości, powołany do życia w 2020 roku. Spółka otrzymała licencję w grudniu ubiegłego roku, a kilka miesięcy wcześniej rozpoczęła procedurę przetargową na zakup taboru. Docelowo firma chciałaby obsługiwać 11 tras w zachodniej i centralnej Francji, w tym takie miasta, jak: Bordeaux, Rennes, Nantes czy Tours, oraz położone na wybrzeżu La Rochell i Arcachon. Le Train planuje uruchamianie do 50 pociągów dziennie i przewożenie ok. 3 mln pasażerów rocznie.
Efektem tych działań było podpisanie 24 stycznia umowy z Talgo na dostawę 10 składów, które zostaną zbudowane w oparciu o platformę Talgo Avril. Zostaną one wybudowane w zakładach Rivabellosa (Álava). Kontrakt jest warto około 300 milionów euro, zawiera się w tym 30-letnie utrzymanie pociągów.
– To ważny dzień w historii Le Train i francuskiego transportu kolejowego. Dzięki tej umowie potwierdzamy nasze ambicje oferowania codziennych szybkich połączeń mieszkańcom regionów Nowej Akwitanii, Bretanii, Kraju Loary i Regionu Centralnego-Doliny Loary. Wybraliśmy Talgo, jednego z wiodących europejskich producentów, dysponującego najnowocześniejszą technologią, co gwarantuje zachowanie odpowiedniej jakości. Indywidualne podejście zaproponowane przez Talgo umożliwi nam stworzenie wyjątkowej oferty dla pasażerów, zwłaszcza tych podróżujących ze sprzętem rekreacyjnym i sportowym – powiedział Alain Getraud, dyrektor generalny Le Train. W jednym z wagonów (wszystkie są bez stopni wejściowych) znajdzie się miejsce na rowery (do 40.), a także deski surfingowe. Łącznie w nowych składach zespolonych będzie 350 miejsc siedzących.
– To świetna okazja dla naszej firmy, by wykorzystać wiedzę i innowacje na północ od Pirenejów. Jesteśmy zaszczyceni, że Le Train powierzył firmie Talgo opracowanie pierwszej floty nowych pociągów dużych prędkości – zaznaczył Carlos Palacio Oriol, prezes Patentes Talgo.
Efektem tych działań było podpisanie 24 stycznia umowy z Talgo na dostawę 10 składów, które zostaną zbudowane w oparciu o platformę Talgo Avril. Zostaną one wybudowane w zakładach Rivabellosa (Álava). Kontrakt jest warto około 300 milionów euro, zawiera się w tym 30-letnie utrzymanie pociągów.
– To ważny dzień w historii Le Train i francuskiego transportu kolejowego. Dzięki tej umowie potwierdzamy nasze ambicje oferowania codziennych szybkich połączeń mieszkańcom regionów Nowej Akwitanii, Bretanii, Kraju Loary i Regionu Centralnego-Doliny Loary. Wybraliśmy Talgo, jednego z wiodących europejskich producentów, dysponującego najnowocześniejszą technologią, co gwarantuje zachowanie odpowiedniej jakości. Indywidualne podejście zaproponowane przez Talgo umożliwi nam stworzenie wyjątkowej oferty dla pasażerów, zwłaszcza tych podróżujących ze sprzętem rekreacyjnym i sportowym – powiedział Alain Getraud, dyrektor generalny Le Train. W jednym z wagonów (wszystkie są bez stopni wejściowych) znajdzie się miejsce na rowery (do 40.), a także deski surfingowe. Łącznie w nowych składach zespolonych będzie 350 miejsc siedzących.
– To świetna okazja dla naszej firmy, by wykorzystać wiedzę i innowacje na północ od Pirenejów. Jesteśmy zaszczyceni, że Le Train powierzył firmie Talgo opracowanie pierwszej floty nowych pociągów dużych prędkości – zaznaczył Carlos Palacio Oriol, prezes Patentes Talgo.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |