Partnerzy serwisu:

Tak skończyła najstarsza SM42-002

youtube 25.10.2012 536

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2012-10-25 10:09:36 Autor: XWJ
---.multi-play.net.pl
Czego się dziwicie? To jest Polska, tu nawet zabytków się nie szanuje. A rejestr zabytków to nic nieznaczący kawałek świstka, który nie potrafi nawet najważniejszych i najcenniejszych zabytków zabezpieczyć...
2012-10-25 10:21:29 Autor: Woojtek
---.malopolska.uw.gov.pl
Czy czasem najstarsza SM42 nie jest własnością KOLTARU a dawniej Zakład Azotowych w Tarnowie?
2012-10-25 10:24:29 Autor: Stefan
---.tktelekom.pl
Przykład idzie od spółki siostry czyli PKP IC.
2012-10-25 10:33:27 Autor: tjakuszewicz
---.kwidzyn.mm.pl
Złomować i ciąć te trupy a nie wiecznie je reanimować.
Tylko oczywiście musi to iść w parze z pozyskiwaniem nowoczesnego taboru.
2012-10-25 10:38:17 Autor: Irek_wd
---.xdsl.centertel.pl
Ciekawe czy Stonka-003 Trafi do skansenu np. w Chabówce.
2012-10-25 10:49:17 Autor: tekatka
---.dynamic.chello.pl
Złomować bez skrupułów. Dosyć już złomu na torach. Rozumiem potrzebę zachowania parowozów albo zabytkowych wagonów z przełomu wieków ale nigdy nie zrozumiem tych co płaczą za PRLowskim dziadostwem. Zostało jeszcze dobre 1000 sztuk SM42, spokojnie drodzy mikole, nie znikną wam ze szlaków i dalej będziecie mogli polować na ukochane Rp1.
2012-10-25 10:57:52 Autor: tt
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jeśli istnieje kilkadziesiąt identycznych pod względem technicznym maszyn, to moim zdaniem nie ma nad czym płakać (jeśli to ostatnia to szkoda).

Jeśli zostawić to 5, albo nieco więcej sztuk (dla Muzeum Kolejnictwa, Chabówki, Kościerzyny, może Wolsztyna + kilka na zimne eksponaty), a resztę pociąć, przecież tych lokomotyw jeździ ogromna ilość i jeździć jeszcze będą, co prawda w zmodernizowanej postaci.

Gdy wycofywane będą ostatnie niezmodernizowane egzemplarze, wtedy można pokusić się o wysłanie ich do w/w lokalizacji.
Zachowywanie dzisiaj SM42 to tak jak robienie dzisiaj tramwaju historycznego z wagonu 105Na.
2012-10-25 11:10:43 Autor: XWJ
---.multi-play.net.pl
@Tekatka - Sam się zezłomuj. Każdy okres w kolei wymaga upamiętnienia, a osobiście nie uważam PRL za g***o, bo g***o (albo gorzej) to mamy teraz. Ale oczywiście 30 letni pieniacz, któremu ZOMO zabrało lizaczka jak był mały, nie zrozumie, że PRL był jedynym okresem, w którym Polska kolej się rozwijała, a nie wegetowała (pomijam czasy przedwojenne, bo ich po prostu nie pamiętam).
2012-10-25 11:36:50 Autor: Tomasz Zajkowski
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
To jest najstarsza SM42 na stanie PKP. SM42-001 nigdy nie należała do PKP tylko do zakładów koksownicze \"Blachownia\" w Kędzierzynie-Koźlu i nosiła oznaczenie SM42-6276.
2012-10-25 11:38:04 Autor: Tomasz Zajkowski
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
koksowniczych*
2012-10-25 13:26:42 Autor: Srać na Solidraność
---.159.12.18.static.cdpnetia.pl
@xwj
Masz rację PRL był najlepszym okresem gospodarczym dla tego chorego kraju.
Obecnie Polska tylko sprzedaje , niszczy i rujnuje a buduje jedynie biedronki i banki oraz budki z kebabami narodowym Polskim fast foodem .
Dziękuję Solidarności za doprowadzenie kraju do ruiny gospodarczej
2012-10-25 16:49:11 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
Panie/pani tekatka SM-42 bardzo udana dobra lokomotywa w odróżnieniu od pana/pani rozwojowa w trakcie seryjnej produkcji unowocześniana.Moc średnia ale to lokomotywa manewrowa niekiedy używana do pracy liniowej max brutto 800 ton.Ja na niej pracowałem pani/pan nie i niema zielonego pojęcia.Wszędzie w Europie zarządy kolejowe pozostawiają czynne lokomotywy poszczególnych serii bo to jest dorobek myśli technicznej danego kraju i kolei.PRL-u niema i zadaję pytanie co u nas się produkuje czy buduje?Gdzie się podziała myśl techniczna Polskich inżynierów z wyłączeniem tego cwaniaka z Legionowa.Czy nick pochodzi od tendrzaka Tkt -48 ?
2012-10-25 17:08:32 Autor: tekatka
---.dynamic.chello.pl
Oj piewcy PRLu, wiem, że jeszcze nie skończyliście liceum, ale zapytajcie dziadków jak wtedy było. Tak wam tęskno do sowieckiego buta na karku?
2012-10-25 17:16:15 Autor: Maciek z Lublina
---.dynamic.chello.pl
PRL był w wielu sprawach pomyślny dla gospodarki , ale kulturowo był zbrodniczy , bo w końcu PRL to reżim okupacyjny na usługach sowietów. W okresie międzywojennym , gdy Polska NAPRAWDĘ była wolna , działo się na kolei jeszcze więcej dobrego , jak za okupacji sowieckiej , zwanej PRLem .
Trudno nie czuć gniewu na wieść o tak bezmyślnym niszczeniu świadectw technicznego geniuszu polskich konstruktorów ... Zgadzam się bezwzględnie z tym , iż jest konieczne zachowanie na cele muzealne kilku najstarszych stonek .
2012-10-25 17:49:08 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
Tekatko ha ha ja z współpracowałem z armią czerwona bo woziłem ich eszelony przez Polskę możesz mnie chłopcze podkablować do IPN-u
2012-10-25 17:59:33 Autor: zdzichu
---.152.157.194.dsl.dynamic.t-mobile.pl
Czytając: \"ciąć na złom SM42 jest tego 1000 sztuk i wszędzie tego jest pełno\" przypomniało mi się pewne powiedzenie jednego z ówczesnych mikoli zasłyszane w latach osiemdziesiątych: \"Ty2 przecież tego wszędzie jest pełno\" i tak się zastanawiam ile dzisiaj zostało Ty2. Ĺťyczyłbym sobie, żeby za dwadzieścia parę lat SM42 było zachowanych dużo więcej niż dziś Ty2. Mimo wszystkich swych mankamentów bardzo lubię jeździć na SM42 i oby było tak jeszcze długo.
2012-10-26 00:33:41 Autor: esewfw
---.adsl.inetia.pl
sm03 ciągnie nie tylko do helu ale równiez do chojni, ogólnie to padaka już, malowanie PR
2012-10-26 01:59:08 Autor: niszczlewicę
---.play-internet.pl
Tęsknota za PRLem wynika krótko i delikatnie mówiąc z głupoty. Nic tak nie niszczy gospodarki jak socjalizm. Porównajcie sobie nawet obecną gospodarkę Niemiec Wschodnich i Zachodnich. Nawet dziś mówi się że byłe NRD dogoni Zachodnie Niemcy za jakieś 20 lat. A obecna sytuacja w Polsce? Trudno mówić o obaleniu komunizmu, kiedy ci ludzie pozostali u władzy. We wszystkich innych krajach komuniści zostali rozliczeni, a u nas, w kraju gdzie najsilniej z komuną walczono dogadali się, że będą rządzić razem w \"demokratycznym\" kraju. Osoby odpowiedzialne za mordy na polskich patriotach żyją w willach śmiejąc się z wymiaru sprawiedliwości. Tak więc mamy PRL bis, gdzie źródeł tego za przeproszeniem burdelu należy szukać w ustroju komunistycznym, który jednak zachował ciągłość i wydaje mi się, że Polaków cechuje niezwykła siła wytrzymując ten syf. Wszystko co ma tu coś wspólnego z rządem jak służba zdrowia, policja, cała biurokracja okazuje się jednym wielkim chaosem. Za to prywatne firmy meblarskie (mamy czwarty największy przemysł na świecie), produkcji jachtów (tylko w USA jest więcej firm tej branży), autobusów i taboru kolejowego mają się świetnie i zdobywają kolejne rynki we wszystkich częściach świata.
A wracając do tematu przypomniała mi się smutniejsza historia SM42-001 różniący się od pozostałych, który został pocięty na terenie skansenu, a nasza krajowa ochrona zabytków nie rozumiała na czym polega wyjątkowość tego egzemplarza...
2012-10-26 09:36:09 Autor: zeus04
---.ssnet.pl
@ niszczlewicę
No akurat gospodarka RFN dostała potężny zastrzyk finansowy od USA.
Silne RFN było potrzebne w uprawianiu polityki zimno-wojennej.
NRD długie lata spłacało długi wojenne i było bazą zachodniej grupy operacyjnej wojsk
Armii Czerwonej. Sami obywatele NRD mieli problemy natury moralnej,
bo jakim patriotą można było być w NRD?
2012-10-26 14:19:32 Autor: sagent
---.pkwsa.pl
SM42 wyprodukowana w FABLOKU - Pierwszej Fabryce Lokomotyw w Polsce w miejscowości Chrzanów województwo małopolskie - niestety ta historyczna firma która wyprodukowała tyle świetnych parowozów, lokomotyw (między innymi sławną Luxtorpedę) i modernizowała tabor, UPADA w CISZY przez głupotę ludzi którzy niż rządzili.
Możecie coś zrobić szukajcie pokazujcie i nagłaśniajcie co się dzieje z FABLOKIEM Chrzanów!!!!!!!
2012-10-26 17:01:22 Autor: myslacy
---.dynamic.gprs.plus.pl
Chcecie kupowac nowy tabor ale za co. Przeciez caly nowy tabor kupowany jest w wiekszosci za kredyty. Wydaja miliony chociaz ich nie maja. Przeciez jaka gospodarka taki transport wiec nie placzcie ze mamy gorszy tabor od Niemcow Francuzow czy Wlochow. To ze lokomotywy sa stare nie znaczy ze sa be...dla pasazera nie ma roznicy czy ciagnie go 30 letnia EU07 czy dwuletni EU44... Wiec wyluzujcie i pomyslcie czasem ze przy takim stanie naszych finansow jakiekolwiek inwestycje w kolej sa bez sensu gdyz nie mozna gow..a zbierac po kawalku tylko raz a porzadnie
2012-10-27 18:34:26 Autor: Lech
---.promax.media.pl
Tekatka ja w PRL skończyłem studia i nawet w partii nie byłem nie przesadzaj z tym butem na karku bo żyłem w tych czasach i wiem jak to wszystko wyglądało.
2012-10-28 21:01:12 Autor: Ktoś kto ją prowadził
---.ip.netia.com.pl
ktoś chyba pomylił fora zobaczcie maszyna super jedna dla wszystkich łatwość w dostępie części marzenie każdego a że przestali w pewnym czasie coś z nią robić to już inna sprawa. Zobaczcie jak super wyglądają one po modernizacji warto było
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony