Tak będą wyglądać push-pulle Pesy i Newagu? [wizualizacje]
Jakub Madrjas ⚫ 20.11.2022 ⚫
20,5k


![Tak będą wyglądać push-pulle Pesy i Newagu? [wizualizacje] Tak będą wyglądać push-pulle Pesy i Newagu? [wizualizacje]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20221118164910pushpull2.jpg_60-60.jpg)
![Tak będą wyglądać push-pulle Pesy i Newagu? [wizualizacje] Tak będą wyglądać push-pulle Pesy i Newagu? [wizualizacje]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20221118164942regio.jpg_60-60.jpg)
![Tak będą wyglądać push-pulle Pesy i Newagu? [wizualizacje] Tak będą wyglądać push-pulle Pesy i Newagu? [wizualizacje]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20221118164942pushpull4.jpg_60-60.jpg)
![Tak będą wyglądać push-pulle Pesy i Newagu? [wizualizacje] Tak będą wyglądać push-pulle Pesy i Newagu? [wizualizacje]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20221118164942pushpull3.jpg_60-60.jpg)
![Tak będą wyglądać push-pulle Pesy i Newagu? [wizualizacje] Tak będą wyglądać push-pulle Pesy i Newagu? [wizualizacje]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20221118164956pushpull.jpg_60-60.jpg)
Wciąż czekamy na otwarcie ofert w wielkim przetargu PKP Intercity na piętrowe składy push-pull. Przełomową, bo wspólną ofertę zamierzają w nim złożyć najwięksi polscy producenci: Pesa i Newag. Jak może wyglądać ich wspólny pociąg?
Przetarg PKP Intercity na dostawę 38 piętrowych zestawów push-pull wraz z lokomotywami to największe zamówienie w historii spółki. Za realizację tego projektu chcą zabrać się wspólnie najwięksi polscy producenci taboru: Pesa i Newag. To może być przełom dla rynku, bo firmy te zwykle ze sobą konkurują.
– W obliczu wymagań projektu – nie tylko technicznych, ale przede wszystkim czasowych – podjęliśmy męską decyzję o wspólnym starcie w przetargu – mówi “Rynkowi Kolejowemu” Jacek Konop, wiceprezes Pesy Bydgoszcz ds. technicznych. Czasu na dostawę będzie mało – dostawy zaplanowano do połowy maja 2026 roku. A dostarczyć trzeba 38 lokomotyw, 38 wagonów sterowniczych oraz 228 wagonów środkowych.
Tymczasem PKP Intercity już od kilku miesięcy przekłada otwarcie ofert w przetargu, prawdopodobnie czekając na wyjaśnienie kwestii funduszy z Krajowego Programu Odbudowy, lub też prefinansowania inwestycji przez Polski Fundusz Rozwoju. – Cały czas, na własne ryzyko, pracujemy nad tym zamówieniem wspólnie z Newagiem. Na własne ryzyko biznesowe – zdradził “Rynkowi Kolejowemu” Konop.
W ramach konsorcjum, na Newagu spoczywać będzie większość odpowiedzialności za lokomotywy a na Pesie – za wagony. Jest to zgodne z doświadczeniami obu firm. “Rynek Kolejowy” dotarł do wizualizacji wagonów sterowniczych, które Pesa zaproponuje w ramach przetargu. Będą one pochodzić z nowej platformy producenta Regio 200 opracowanej w ramach nowej strategii.
– Oczywiście, dla przyszłego kształtu pociągów kluczowe znaczenie ma specyfikacja i wymagania zamawiającego, ale istotne są również doświadczenia producenta. Z tego względu zrealizowaliśmy projekt (UX – user experience) i liczymy, że pasażerowie docenią nową jakość nie tylko jeśli chodzi o wystrój, ale przede wszystkim funkcjonalność składów – podsumowuje wiceprezes Pesy.
Jak już pisaliśmy, PKP Intercity nie zdecydowało się zamówić w ramach tego projektu przestrzeni restauracyjnej dla pasażerów. O pozostałych szczegółach specyfikacji piszemy szeroko tutaj.
– W obliczu wymagań projektu – nie tylko technicznych, ale przede wszystkim czasowych – podjęliśmy męską decyzję o wspólnym starcie w przetargu – mówi “Rynkowi Kolejowemu” Jacek Konop, wiceprezes Pesy Bydgoszcz ds. technicznych. Czasu na dostawę będzie mało – dostawy zaplanowano do połowy maja 2026 roku. A dostarczyć trzeba 38 lokomotyw, 38 wagonów sterowniczych oraz 228 wagonów środkowych.
Tymczasem PKP Intercity już od kilku miesięcy przekłada otwarcie ofert w przetargu, prawdopodobnie czekając na wyjaśnienie kwestii funduszy z Krajowego Programu Odbudowy, lub też prefinansowania inwestycji przez Polski Fundusz Rozwoju. – Cały czas, na własne ryzyko, pracujemy nad tym zamówieniem wspólnie z Newagiem. Na własne ryzyko biznesowe – zdradził “Rynkowi Kolejowemu” Konop.
W ramach konsorcjum, na Newagu spoczywać będzie większość odpowiedzialności za lokomotywy a na Pesie – za wagony. Jest to zgodne z doświadczeniami obu firm. “Rynek Kolejowy” dotarł do wizualizacji wagonów sterowniczych, które Pesa zaproponuje w ramach przetargu. Będą one pochodzić z nowej platformy producenta Regio 200 opracowanej w ramach nowej strategii.
– Oczywiście, dla przyszłego kształtu pociągów kluczowe znaczenie ma specyfikacja i wymagania zamawiającego, ale istotne są również doświadczenia producenta. Z tego względu zrealizowaliśmy projekt (UX – user experience) i liczymy, że pasażerowie docenią nową jakość nie tylko jeśli chodzi o wystrój, ale przede wszystkim funkcjonalność składów – podsumowuje wiceprezes Pesy.
Jak już pisaliśmy, PKP Intercity nie zdecydowało się zamówić w ramach tego projektu przestrzeni restauracyjnej dla pasażerów. O pozostałych szczegółach specyfikacji piszemy szeroko tutaj.
Komentarze:
Pesa

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |