Partnerzy serwisu:

Tabor Dębica: Więcej zleceń i nowa oferta wagonów i lokomotyw

Szymajda Michał 27.03.2016 93

Tabor Dębica: Więcej zleceń i nowa oferta wagonów i lokomotyw
fot. RK
Do 1993 r. na terenie, gdzie obecnie działa Tabor Dębica, był tylko tor boczny i niewielki obiekt, w którym trzymano części do pojazdów drogowych naprawiających nawierzchnię kolejową. W tym roku, z pięcioma osobami załogi, firma podjęła się zleconego przez Zakłady Azotowe w Tarnowie remontu wagonu-cysterny. 13 lat później jest jedną z większych polskich firm naprawiających, modernizujących i budujących nowe wagony i lokomotywy dla przewoźników towarowych. Firma zatrudnia 540 osób i chętnie zatrudni następne.
– Pozytywna ocena pierwszej wykonanej przez nas naprawy sprawiła, że otrzymywaliśmy więcej i więcej zleceń. Tabor Dębica na początku koncentrował się na naprawach wagonów towarowych, w 1998 r. podjęliśmy się natomiast remontu pierwszej niewielkiej lokomotywy manewrowej 409da. Naprawa zakończyła się sukcesem, zajęliśmy się więc też większymi 401da i SM30. Na początku wieku rozpoczęliśmy remonty, a później również modernizację SM42. To spora część naszej działalności aż do dzisiaj. Od przeszło 10 lat wykonujemy kompleksowe remonty tych pojazdów, sami też wykonujemy naprawy główne silników – mówi prezes TD, Marian Dybowski. – Cały czas mamy możliwość przeprowadzania napraw głównych lokomotyw elektrycznych, mamy doświadczenie w takich pracach na lokomotywach EU07 i ET22, niedługo naprawimy również ET21, potrafimy naprawić lokomotywy produkcji czeskiej, wszystkie do poziomu P5 – potwierdził kierujący spółką.

Naprawy pojazdów specjalistycznych


Obecnie główną działalnością Taboru Dębica, jeśli chodzi o remonty wagonów, są remonty węglarek (nawet do 50 sztuk miesięcznie) i wagonów samowyładowczych. TD remontuje też sporo cystern i wagonów-platform. Jednym z ciekawszych obszarów działalności dębickiej spółki są jednak remonty wagonów specjalistycznych.

– Chodzi o pojazdy dla służby utrzymania toru, rozmaite drezyny, wykonujemy też przeglądy wagonów Plassera. Sukcesem zakończyła się kompleksowa naprawa z przebudową wagonów 418V, czyli dumpcarów, dla przedsiębiorstwa Kolprem, która skutkuje dla nas znacznym wzrostem zamówień na podobne realizacje.

Nie tylko remonty


Tabor Dębica to również produkcja wagonów. To właśnie ten producent wykonał pojazd, który zabudowuje KZN Bieżanów, oferując pierwszą w Polsce platformę torową do zabudowy rozjazdów kolejowych w blokach. – Jesteśmy bardzo chętni do kontynuowania współpracy z KZN. Liczymy na to, że wkrótce zbudujemy więcej wagonów, na których powstaje gotowy produkt pod nazwą Switcher – powiedział Marian Dybowski.

Oprócz tego TD produkuje węglarki, które m.in. zamawia Kolprem, oraz Tabor Dębica Spółka Jawna – wydzielona część firmy zajmująca się przewozami. W 2016 r. oprócz węglarek na polskich torach pojawią się nowe wagony-platformy, wyprodukowane przez dębicki zakład. Wózków do tych pojazdów TD nie będzie zamawiał na zewnątrz, od lat bowiem dysponuje technologią produkcji swoich własnych.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony