Partnerzy serwisu:

Szykuje się wymiana szyn na Nadodrzance na odcinku Drzeńsko – Kostrzyn

Martyn Janduła 11.09.2017 1,5k

Szykuje się wymiana szyn na Nadodrzance na odcinku Drzeńsko – Kostrzyn
Fot. A.Savin, CC BY-SA 3.0
Polskie Linie Kolejowe chcą zlecić wymianę nawierzchni kolejowej na kolejnym odcinku Nadodrzanki. Tym razem prace mają objąć odcinek Drzeńsko – Kostrzyn.
Wymiana nawierzchni wraz z robotami towarzyszącymi na odcinku Drzeńsko – Kostrzyn to przedmiot ogłoszonego przez PKP Polskie Linie Kolejowe postępowania przetargowego. Prace zlecone będą w ramach większego projektu o nazwie „Modernizacja linii kolejowej nr 273 na odcinku Głogów – Zielona Góra – Rzepin – Dolna Odra wraz z łącznicami nr 821 i 822”

Wybuduje od razu

Wartość pełnego zamówienia oszacowano na 183,3 mln zł brutto. Zamawiający zleci wykonanie robót budowlanych wraz z elementami do projektowania obejmującymi swoim zakresem wymianę nawierzchni. W formule „buduj” wykonana zostanie kompleksowa wymiana nawierzchni torowej wraz ze wzmocnieniem podtorza w torze 1 w km 228,900 – 254,305 oraz w torze nr 2 w km 238,261 – 247,930, wymiana szyn wraz z przytwierdzeniem w torze nr 1 w km 254,807 – 255,040.

Wykonawca przebuduje także 10 peronów na stacjach Kowalów, Laski Lubuskie, Ługi Górzyckie i na przystankach osobowych Radów, Górzyca wraz z oświetleniem i kanalizacją teletechniczną. Wszędzie znajdą się perony jednokrawędziowe zewnętrzne przy torach nr 1 i 2. Prace obejmą także wymianę 28 szt. rozjazdów oraz likwidację 15 szt., rewitalizację dziewięciu przejazdów kolejowych i 23 przepustów. Wymianie ulegnie część słupów trakcyjnych i osprzęt sieci trakcyjnej. Przebudowie poddane zostaną urządzenia srk na st. Kowalów, Laski Lubuskie, Ługi Górzyckie, p. odg. Chyrzyno oraz blokady liniowej na odcinku Kowalów – Chyrzyno.

Najpierw zaprojektuje

Dla drobnej części prac wykonawca będzie musiał jednak najpierw wykonać projekt, zanim przystąpi do ich wykonania. Dotyczy to wykonania prac na trzech obiektach inżynieryjnych. Prace dotyczą wiaduktu w km 245,820 i 246,229 oraz mostu w km 246,027. Wykonawca opracuje najpierw dokumentację projektową, potem wykonawczą dotyczącą trzech obiektów inżynieryjnych. W końcowej fazie potrzebna będzie dokumentacja powykonawcza.

Wszystkie prace zakończyć mają się do 15 grudnia 2018 roku. Listę oferentów powinniśmy poznać 17 października. Oferty oceniane będą pod kątem ceny (60%) oraz zadeklarowanego terminu realizacji (40%).
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony