Partnerzy serwisu:

Szybsze podróże na CMK

inf. prasowa 04.10.2016 269

Szybsze podróże na CMK
Fot. PKP PLK
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na projekt i budowę nowego posterunku odgałęźnego Pilichowice na Centralnej Magistrali Kolejowej. Inwestycja skróci czas podróży, zwiększy przepustowość i pozwoli na wykorzystanie linii przez większą liczbę pociągów. To kolejne prace mające na celu usprawnienie podróży i podnoszenie prędkości na CMK do 200km/h.
Głównym założeniem budowy posterunku Pilichowice jest zwiększenie przepustowości Centralnej Magistrali Kolejowej. Pozwoli to na przejazd większej liczby pociągów z Warszawy do Katowic, Krakowa i Wrocławia, a w przyszłości także do Kielc, po wybudowaniu łącznicy kolejowej Włoszczowa – Czarnca (w szczególności w przypadku wykonywania prac wymagających wprowadzenia ograniczeń eksploatacyjnych na tak długim odcinku). Posterunek odgałęźny będzie wyposażony w urządzenia pozwalające na prowadzenie ruchu pociągów z prędkością 200 km/h.

– Po wybudowaniu nowego posterunku odgałęźnego szlak, który między Opocznem Południowym a Olszamowicami ma dziś odległość ok. 32 kilometrów zostanie podzielony na dwa odcinki o długości 14 i 18 kilometrów – mówi Piotr Szymanowicz, dyrektor projektu PLK. – Zatem, jeśli dziś na jednym torze szlaku może przebywać jeden pociąg, to po zakończeniu inwestycji i podzieleniu tego szlaku na dwa, zwiększy się przepustowość linii, czyli pociągów będzie mogło być więcej – dodaje.

W ramach inwestycji powstanie budynek nastawni dysponującej. Po wybudowaniu w przyszłości Lokalnego Centrum Sterowania będzie ona bezobsługowa, a urządzenia sterowania ruchem kolejowym będą sterowane ze stacji Opoczno Południe.

Budowa posterunku odgałęźnego Pilichowice jest jednym z elementów projektu pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”, której celem jest dostosowanie prędkości na CMK do 200, a następnie 230 km/h dla składów zespolonych. Inwestycja będzie prowadzona w systemie „projektuj i buduj”. Zakończenie robót planowane jest w listopadzie 2017 r.

Centralna Magistrala Kolejowa, czyli linia kolejowa nr 4 ma długość 224 km. Rozpoczyna się w Grodzisku Mazowieckim, a kończy w Zawierciu, łącząc Warszawę z Krakowem oraz Katowicami. Przebiega przez województwa mazowieckie, łódzkie, świętokrzyskie i śląskie. Trasa zapewnia najszybsze połączenie stolicy z Krakowem, Katowicami, Opolem i Wrocławiem. Od grudnia 2014 r. CMK zapewnia krótką podróż ze stolicy m.in. do: Krakowa (2h 18 min), Katowic (2h 20 min), Wrocławia (3h 33 min).
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony