Szwedzkie Koleje kupią hiszpańskie pociągi od CAF
Michał Szymajda ⚫ 26.10.2021 ⚫
1,6k

CAF Civity Nordic dla SJFot. SJ
Państwowy szwedzki operator SJ wybrał dostawcę 25 regionalnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Będzie nim hiszpański CAF.
Elektryczne zespoły trakcyjne Civity Nordic mają być przygotowane do kursowania z prędkością 200 km/h na liniach łączących regiony. W 2025 roku mają zacząć obsługiwać ruch na trasach Sztokholm – Västerås – Örebro – Skövde – Göteborg, Sztokholm – Uppsala, Linköping – Norrköping – Sztokholm – Arlanda Airport – Uppsala – Gävle – Ljusdal i Kalmar – Göteborg.
Niektóre z nich mają ponad 300 kilometrów, a więc pojazdy mają być wyposażone w wygodne fotele oraz być też bardzo ciche. Miejsca siedzące mają umożliwiać wygodną pracę przy komputerze przy dojeździe do pracy. Wyposażenie wnętrza pojazdów przygotowane będzie zgodnie z sugestiami klientów, którzy wcześniej wzięli udział w ankiecie zorganizowanej przez Szwedzką Kolej. Cały kontrakt jest warty 300 mln euro. Pojazdy będą pięcioczłonowe i mają mieć możliwość operowania w trójskładach. W takiej konfiguracji zabiorą nawet tysiąc pasażerów. Otrzymają specjalne wyposażenie przeciwśnieżne i lepszą izolację cieplną, która ma zapewnić komfort termiczny podczas srogich zim.
To nie pierwszy sukces platformy Civity Nordic w Szwecji. Takie pociągi, także w hybrydowej wersji, zamówił też Transitio. Z kolei wprowadzenie nowych pojazdów CAF na norweskie tory zakończyło się klapą.
Niektóre z nich mają ponad 300 kilometrów, a więc pojazdy mają być wyposażone w wygodne fotele oraz być też bardzo ciche. Miejsca siedzące mają umożliwiać wygodną pracę przy komputerze przy dojeździe do pracy. Wyposażenie wnętrza pojazdów przygotowane będzie zgodnie z sugestiami klientów, którzy wcześniej wzięli udział w ankiecie zorganizowanej przez Szwedzką Kolej. Cały kontrakt jest warty 300 mln euro. Pojazdy będą pięcioczłonowe i mają mieć możliwość operowania w trójskładach. W takiej konfiguracji zabiorą nawet tysiąc pasażerów. Otrzymają specjalne wyposażenie przeciwśnieżne i lepszą izolację cieplną, która ma zapewnić komfort termiczny podczas srogich zim.
To nie pierwszy sukces platformy Civity Nordic w Szwecji. Takie pociągi, także w hybrydowej wersji, zamówił też Transitio. Z kolei wprowadzenie nowych pojazdów CAF na norweskie tory zakończyło się klapą.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |