Partnerzy serwisu:

Szwajcarzy kupują 29 pociągów dużych prędkości

Railway Gazette/lp, Rynek Kolejowy 17.04.2012 60

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2012-04-17 14:15:58 Autor: Maurycy_
---.97.198.165
2017 rok - czyli po otwarciu Alptransit Gotthard ...
Dobrze myślą
2012-04-17 14:19:38 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
W d...ch się im poprzewracało.

Chyba z nadmiaru banków i kasy. Standard 120 km/h na całej sieci ma być, a nie jakieś wizje KDP :-))) Niech biorą przykład z nas, gdzie projekty wrednej i zagrażającej płatnym drogom kadepy są rządowo najpierw zapowiadane, a potem rządowo - przez TEN SAM rząd - UWALANE, aby przypadkiem nie zacząć się ROZWIJAĆ technologicznie w dziedzinie kolei.

I aby pan Jakubas dostawał gromkie oklaski od \"kolejowej braci\" na konfach...
2012-04-17 14:24:26 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
A z tą nową \"normą\" taborową haj spidu klasy II, czyli \"do 249 km/h\" to tylko unijne TSI chyba mogło wymyśleć :-)

Ja bym był lepszy i dał: \"do 249,99 km/h\" :-)))

No to my wreszcie pokażemy tym Szwajcarom , gdzie ich miejsce w szeregu - my będziem mieć klasę I taboru, czyli haj spida 250 km/h. Tym razem udało się nam prześcignąć nie-junijną Jewropę.
2012-04-17 14:30:16 Autor: crylan
---.ip.netia.com.pl
cytat: \"Nie będą one miały jednak systemu wychylnego pudła\"

jak to bez tilta!!!! jak to przeciez to nie mozliwe...PKP tez bez wychylu !!! swiat sie konczy!!! ;)

moze dla tych \"znawcow\" bedzie to wyznacznik ze tilt jedak nie jest tak oplacalny jak Szwajcarzy z niego rezygnuja /teran maja tylko do wychylu/...musza miec na to powody /koszty serwisu eksploatacji itp./

PKP zrobilo bardzo dobry zakup ;) nie sluchacie tych \"znawcow\"!
2012-04-17 14:31:34 Autor: pasażer1
---.dynamic.gprs.plus.pl
Czemu rezygnują z wychylnego pudła ?
2012-04-17 14:42:06 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
Nowe tunele przez trudne odcinki i modernizacje reszty tam gdzie jest sens. Ale nie wiem czy program tunelowy jest zgrany z nowymi odcinkami na powierzchni z drugiej strony budowa czegokolwiek na v-250 oznacza jeden wielki tunel i kółko się zamyka.
2012-04-17 15:04:53 Autor: red
---.dynamic.chello.pl
Czyli wiadomo co kupią:)...ICx
2012-04-17 15:06:50 Autor: Dominik
---.extreme-net.one.pl
Czy Pendolino dla PKP Intercity będzie posiadało gniazda 230V przy każdym fotelu?
2012-04-17 15:43:13 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
Czyli 28 mln CHF (23 mln EUR?) za 400 metrowy skład? Jaką długość mają \"nasze\" po 20 euro-baniek?
2012-04-17 15:51:04 Autor: Maurycy_
---.97.198.165
Robert Wyszyński jest jednak poważnie zarażony wirusem KaDePizmu...
Czy w Szwajcarii na ciągu północ - południe jest KDP?
Otóż nie.
Szwajcarzy wydrążyli najnowocześniejszy tunel kolejowy na świecie, po to aby pozbyć się ruchu kołowego - do 2018 roku wszelakie TIR-y będą ładowane na wagony i koniec, nie ma degradacji środowiska.
Tunel bazowy Gotthard jest już skończony , trwa jego wyposażanie techniczne.
Natomiast deko kłopotu mieli z tunelem Ceneri, który jest wydrążony w ok. 50 procentach.
I teraz zamiast jechać \"starym\" Gotthardem przez Goeschenen, Airolo, Faido - pojadą \"dołem\" skracając czas przejazdu o ok. 1,5 - 2 godziny. W trakcie testów w tunelu BLS - ICE pojechał 250 km/h i taka prędkość jest zakładana w Gotthard Base Tunnel ...
Poza tunelem - na kierunek południowy prędkości na razie nie przekraczają 160 km/h.
Ale dla zarażonych wirusem KaDePizmeu to nie to ....
I tutaj \"wychyłka\" nie będzie już potrzebna.
2012-04-17 16:03:20 Autor: civic
---.icpnet.pl

civic
Ktoś tu w czerwcu ubiegłego roku napisał, Olgierdzie, że nasze pendolino mają mieć długość 187 m. Ja tego nie autoryzuję, bom się zatrzymał na etapie piwa w Warsie.
2012-04-17 16:12:35 Autor: towot
---.wkmp.tuwien.ac.at
@Robert Wyszyński
Ale Vmax czy tilt u nich nie są dogmatami.
Za to myślenie systemowe i utrzymanie na sieci \"węzłów taktowych\" (niem. Taktknoten).
vide: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a6/Knotensystem_Schweiz_mit_Bahn2000_2004.png
2012-04-17 16:21:50 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
@civic: to musi te ichnie w mikolskiej wersji będą. Full-skaj w jedynce i Full-plastik w dwójce ;>
2012-04-17 16:34:14 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
Eee, raczej (8x25m)x2=400m,
czyli ok 46mln i 11.5mln złotych za wagon. Inaczej taniej niz manufaktura bydgoska.
2012-04-17 17:46:19 Autor: WczymProblem
---.centertel.pl
A startuje Pesa albo Newag?
Przecież według znawców wszelkiej maści z tego forum potrafimy zbudować taki pociąg.
To właściwie taki EZT, tyle, że szybciej jeździ.
2012-04-17 18:42:08 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
Poprzednie etr470 miały konfigurację 9-cio wagonową i 230m co z góry wykluczało łączenie składów. W tym wypadku raczej chodzi o 29 składów 8-śmio wagonowych umożliwiających łączenie do długości 400m. Inaczej koszt (nie członu pesowskiego na Jacobsach, ale wagonu 25 metrowego) wynosił by mniej niż 6mln złociszów. Nierealne.
Kto wie? Może to nawet będą ok 190-cio metrowe 7-mio wagonowce, podobne do Etr600/610.
2012-04-17 21:07:13 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
Skoro wiodący Tytuł Kolejowy napisał, że 400-to metrowe, to 400-to metrowe. I wychodzi, jak wychodzi. Znaczy coś się nie zgadza.

Albo... się zgadza! Lecę fanki szwajcarskie kupować ;)
2012-04-17 22:06:42 Autor: RCL
---.play-internet.pl
Z ciekawości gdzie można kupić i ile kosztują fanki szwajcarskie? :-)

400 metrów podało SBB w komunikacie prasowym to 400 metrów.
2012-04-17 22:11:14 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
Raczej zestawy 8 wagonowe o dł ok. 200 metrów - podobnie jak ICN-y. Inaczej to nie ma sensu.

Maurycy_

\"Robert Wyszyński jest jednak poważnie zarażony wirusem KaDePizmu...\"

Ależ odkrycie na miarę tych baz i piramid na Marsie! :-)

Co Ty mi tu ze Szwajcarią porównujesz? Polska to kraj nizinny, poza wyjątkami i wręcz stworzony do zabudową rasową kadepą, a nie jedynie ausradkami i eskami - jak byś pewnie chciał.

A nawet oni chcą KDP, a nie archaizmu - świry, dziwaki, odszczepieńce jedne...
2012-04-17 22:22:50 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
Ale co nie ma sensu? 60 tys. EUR za metr szwajcarski, czy 107 tys. EUR za metr polski?
2012-04-17 22:42:32 Autor: RCL
---.play-internet.pl
Hmm, ostatnio mieszkańcy Bazylei dostali do testowania tram Flexity z różnymi rodzajami siedzeń. 58.5% badanych wybrało drewniane jako te lepsiejsze. Może w szybkich pociągach SBB też takie będą - powinny być ciut tańsze - krok po kroku i wyjdzie różnica za mb. ;-)
2012-04-18 08:18:17 Autor: tram
---.internettv.atman.pl
No tak, i znowu fałszywa alternatywa - albo \"KADEPE\" na 250 na godzinę, albo kible na 120 na godzinę.

Tak, jakby prawdziwych argumentów za KDP nie było.
2012-04-21 16:14:34 Autor: ml2200
---.181.70.222.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
\\\"W ramach umowy dostawca ma szansę zająć się także utrzymaniem pociągów.\\\"

Ma szansę nie znaczy, że się nią zajmie ! Może mieć tylko pierwszeństwo w dalszych rozmowach poświęconych serwisowaniu.

Polski przetarg obejmuje także budowę ZAPLECZA !

Więc jak liczycie już cenę metra to polecam najpierw odliczyć koszt budowy i wyposażenia hali serwisowej.
2012-04-21 20:43:47 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
Jak już to *doliczyć* :P

http://www.pkp.pl/node/4915

\"PKP Intercity i Alstom Transport podpisały dziś kontrakt o wartości 665 milionów euro na dostawę 20 pociągów dużej prędkości i budowę nowego zaplecza technicznego dla potrzeb utrzymania taboru.\"

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/4185/Umowa-na-Pendolino-zawarta.html

\"Za 20 składów przewoźnik ma zapłacić 400 mln EUR (1,6 mld zł), zaś wartość całej oferty (wraz z utrzymaniem taboru i budową centrum serwisowego) wynosi ok. 2,5 mld zł.\"
2012-04-23 13:22:13 Autor: n2
---.66-mat-sat.pl
->Maurycy_. No bo jak jedzie w tunelu to nie KDP tylko MDP? A może szybki tramwaj, ale Kraków? No jesteśmy na poziomie, nic na więcej nie potrzeba, hura jest super! ;-]
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony