Partnerzy serwisu:

Szwajcaria: Dwa lata opóźnień Bombardiera w dostawach piętrusów

IRJ/Publics/lp, Rynek Kolejowy 06.02.2014 210

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-02-06 08:27:21 Autor: pmpoznan
---.dynamic.gprs.plus.pl
Proszę bardzo nawet największym koncernom zdarzają się wpadki ;)
2014-02-06 10:17:29 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
To teraz wiemy dlaczego nie złożyli oferty w przetargu
organizowanym przez Koleje Mazowieckie.
Nie będzie 100%-owej kompatybilności. Żal.
2014-02-06 10:54:45 Autor: MKM
---.internetdsl.tpnet.pl
Czas na Pesę... można startować, większość producentów już się zapchała z zamówieniami i nie zamierza otwierać nowych fabryk w Europie no bo koszty i co później robić. Więc czas na Pesę, Newag oraz na Fablok, który rodzi się jak fekix z popiołów :)
2014-02-06 11:13:03 Autor: cosmo-pl
---.dynamic.vectranet.pl
Robercie Wyszyński - gdzie jesteś? Dziobak, Dziobak - dziobie!

Teraz to wiemy, co PKP IC powinno zamówić aby realizować "społecznie użyteczne" przejazdy. Dokładnie takie składy jak powyżej. Jak widać startowało, aż 3 oferentów. Koszt za 59 to 1,3 mld czyli wychodzi za jeden 22 mln, Pendolino za 20 składów 0,655 mld czyli 33,25 mln i to bez wychylnego pudła. No ale w końcu polskie koleje, są bogate i ogólnie Polska (a może wolska) to bogaty kraj, który nie będzie się do poziomu Szwajcarów zniżał. Zamówi se skład na 250 km/h, który nigdzie tyle nie pojedzie, bez wychylnego pudła, pomimo że trasa i geometria pod wychylne pudło. No ale jeszcze raz się grzecznie pytam - KTO BOGATEMU ZABRONI?
2014-02-06 12:39:58 Autor: Małopolanin
---.116.200.90
W odpowiedzi na post cosmo-pl:
"Robercie Wyszyński - gdzie jesteś? Dziobak, Dziobak - dziobie!

Teraz to wiemy, co PKP IC powinno zamówić aby realizować "społecznie użyteczne" przejazdy. Dokładnie takie składy jak powyżej. Jak widać startowało, aż 3 oferentów. Koszt za 59 to 1,3 mld czyli wychodzi za jeden 22 mln, Pendolino za 20 składów 0,655 mld czyli 33,25 mln i to bez wychylnego pudła. No ale w końcu polskie koleje, są bogate i ogólnie Polska (a może wolska) to bogaty kraj, który nie będzie się do poziomu Szwajcarów zniżał. Zamówi se skład na 250 km/h, który nigdzie tyle nie pojedzie, bez wychylnego pudła, pomimo że trasa i geometria pod wychylne pudło. No ale jeszcze raz się grzecznie pytam - KTO BOGATEMU ZABRONI?"
"Fantastyczne" porównanie. A uwzględniłeś prędkość maksymalną, czas serwisu wliczonego w koszty? Tych danych nie widzę w twoim zestawieniu, co czyni je bezwartościowym.
2014-02-06 14:27:41 Autor: Bombowiec
---.133.40.85
Bogatszy...
2014-02-07 10:17:58 Autor: cosmo-pl
---.dynamic.vectranet.pl
@Malopolanin

O czym waść bredzisz? Po co Ci v-max wyższe niż 200 km/h a tyle ta bobmbka pomyka plus ma wychylne pudło = się trasa 3-miasto Kraków przejedzie znacznie szybciej niż Pendo. Koszty utrzymania, to sobie sam wykoncypuj, czy są wyższe w przypadku Pendo czy Bomby :) nie jest to takie trudne, jak się wysilisz to dasz radę i dojdziesz dlaczego Bomby są tańsze, w zakupie i utrzymaniu. Podpowiem Ci - sam sobie prawie na to odpowiedziałeś ;)

Moje wyliczenie jest bardzo sensowne w takiej sytuacji. Dodatkowo na dokładkę możesz porównać pojemność składów o podobnej długości i jakość wyposażenia oraz ilość klas w Bombie i Pendo. ;) Dasz radę, wierzę w Ciebie.
2014-02-07 13:43:46 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dlaczego wliczasz w cenę pendo koszty 17-letniego utrzymania? Koszt nagi pendo to ok 20 mln euro. Bomby zamówione to składy o różnej długości i w wersji intercity i regionalnej. Przechyl nie jest aktywny, tylko pasywny. Cztery stopnie. W warunkach użytkowych a dopuszczalne nie będzie przekraczać 1.3-1.4m/s2. Zakresu 1.6-1.8 nie będzie osiągać. Pendo będzie miało adop-1.0. Zdaje sie że Francuzi ciskaja na kulach klasyka TGV do 1.2 bez tiltow.
2014-02-13 11:27:26 Autor: elwawa
---.play-internet.pl
@cosmo-pl
"(...) Dodatkowo na dokładkę" - dobre jak: masło maślane... :))
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony