Szlak Rejowiec - Zawada - Zamość z modernizacją i łącznicą. Jest umowa na studium
Jakub Madrjas ⚫ 03.11.2017 ⚫
5,4k

Nieistniejący już budynek stacji ZawadaFot. Aung, Domena publiczna
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały dziś umowę na przygotowanie dokumentacji przedprojektowej dla modernizacji dwóch linii kolejowych i odbudowy łącznicy w Zawadzie na Lubelszczyźnie. Studium wykonalności umożliwi w przyszłości przeprowadzenie prac i poprawę komunikacji na Lubelszczyźnie.
Podpisana dziś umowa na przygotowanie studium wykonalności pozwala na rozpoczęcie prac przedprojektowych dla zmodernizowania w przyszłości dwóch linii (nr 69 i 72) na odcinku Rejowiec – Zawada – Zamość Szopinek oraz odbudowy łącznicy między nimi. O założeniach projektu pisaliśmy tutaj.
Celem przyszłej modernizacji ma być przede wszystkim podniesienie bezpieczeństwa ruchu kolejowego oraz zwiększenie przepustowości linii. PLK planują przebudowę torów na odcinku ponad 27 km, niemal 30 obiektów inżynieryjnych oraz 8 stacji m.in. w Żulinie, Trzymiechach, Złojcu i Krasnymstawie. W planach są nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i system monitoringu oraz dostosowanie wszystkich peronów do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na wszystkich przejazdach kolejowo – drogowych zaplanowane są również prace podnoszące bezpieczeństwo i komfort kierowców.
Planowane roboty pozwolą na podniesienie prędkości maksymalnej pociągów pasażerskich do 120 km/h, a towarowych do 80 km/h i skrócenie czasu jazdy pomiędzy Lublinem a Zamościem. Celem jest również zwiększenie przepustowości obu linii, co umożliwi uruchomienie większej liczby połączeń.
Prace przedprojektowe dla odbudowy łącznicy w Zawadzie potrwają do maja 2019 roku, a te dotyczące linii nr 69 i 72 zakończą się w listopadzie tego samego roku.
W tym roku PKP Polskie Linie Kolejowe odbudowały linię kolejową nr 563 Rejowiec Zachodni – Rejowiec Południowy. Na terenie województwa lubelskiego funkcjonuje jeszcze kilka innych łącznic. Więcej na ich temat można przeczytać tutaj.
Celem przyszłej modernizacji ma być przede wszystkim podniesienie bezpieczeństwa ruchu kolejowego oraz zwiększenie przepustowości linii. PLK planują przebudowę torów na odcinku ponad 27 km, niemal 30 obiektów inżynieryjnych oraz 8 stacji m.in. w Żulinie, Trzymiechach, Złojcu i Krasnymstawie. W planach są nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i system monitoringu oraz dostosowanie wszystkich peronów do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na wszystkich przejazdach kolejowo – drogowych zaplanowane są również prace podnoszące bezpieczeństwo i komfort kierowców.
Planowane roboty pozwolą na podniesienie prędkości maksymalnej pociągów pasażerskich do 120 km/h, a towarowych do 80 km/h i skrócenie czasu jazdy pomiędzy Lublinem a Zamościem. Celem jest również zwiększenie przepustowości obu linii, co umożliwi uruchomienie większej liczby połączeń.
Prace przedprojektowe dla odbudowy łącznicy w Zawadzie potrwają do maja 2019 roku, a te dotyczące linii nr 69 i 72 zakończą się w listopadzie tego samego roku.
W tym roku PKP Polskie Linie Kolejowe odbudowały linię kolejową nr 563 Rejowiec Zachodni – Rejowiec Południowy. Na terenie województwa lubelskiego funkcjonuje jeszcze kilka innych łącznic. Więcej na ich temat można przeczytać tutaj.
Komentarze:
Inwestycje liniowe

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |