Partnerzy serwisu:

Szczekociny: MaszyniŚci jednak nie żyją

Rynek Kolejowy 04.03.2012 589

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2012-03-04 19:20:06 Autor: Dziura A.
---.play-internet.pl
a co z kierownikiem i konduktorem z PR
2012-03-04 19:23:42 Autor: kamikaze
---.opera-mini.net
Na wstępie chciałbym zaznaczyć że nie szukam winnych ani nikogo nie oskarżam, jednak chciałbym jedynie zwrócić uwagę przy okazji tego tragicznego wydarzenia na pewien fakt.
Szkolenia jak i egzaminy okresowe osób związanych z bezpieczeństwem ruchu na kolei (czyli m.in maszyniści, dyżurni ruchu) odbywają się wewnątrz firmy w której są zatrudniani. Nierzadko egzaminator jak i egzaminowany to dobrzy znajomy, sprzyja to występowaniu zjawisk typu: \"kumpla przecież nie uwale na egzaminie, douczy się w domu i jakoś to będzie\" itp. Nie ma żadnego obowiązku szkolenia i egzaminowania w ośrodkach szkoleniowych, w których można by symulować różne sytuacje awaryjne.
Kolej ma przeszło 150 lat i przez wszystkie te lata przepisy były modyfikowane, rozbudowywane tak, aby żadna katastrofa już się nie powtórzyła, polecam lekturę Ir-1 http://kolej.krb.com.pl/ir1/ir1.html (np paragraf 28). Do tej katastrofy nie miało prawa dojść jeśli wszystko odbyło się zgodnie z przepisami. Przy tej katastrofie myślę, że na uwagę zasługuje również fakt zastosowania nowych rozwiązań związanych ze sterowaniem ruchu na tym odcinku, może zawiodły urządzenia, może dyżurni nie poradzili sobie z ich obsługą? Przypomnę tylko, że najwięcej błędów popełnia się w stresie pod presją czasu lub innych osób.
Najmniej ma tu wpływ stan taboru, jaki by nie był, nie miał prawa poruszać się po tym samym torze na przeciw siebie.
2012-03-04 19:30:14 Autor: Kuc
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
\"najwięcej błędów popełnia się w stresie pod presją czasu lub innych osób\"

...albo jak się ma rutynowo-lekki stosunek do powierzonych obowiązków np. wychodząc do kibla w czasie przejazdu pociągu przed nastawnią.
2012-03-04 19:32:07 Autor: żbiku
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jeśli to już na 100% potwierdzona informacja to jest ona bardzo smutna, zważywszy na to, że do pracy na tym stanowisku przychodzą pasjonaci kolei, tacy sami jak my tutaj, którzy z oddaniem wykonują swoje zadania. Taka refleksja.
2012-03-04 19:45:26 Autor: By1
---.szczecin.mm.pl
Bardzo smutna informacja. Obawiam się jednak, że teraz będzie na kogo wine zwalić ....
2012-03-04 20:12:29 Autor: Goral/kiblofan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
\"Chciałem zwrócić uwagę na bohaterstwo koduktorów IC, ktorzy nie bacząc na swój stan zdrowia pomagali poszkodowanym - dodał szef resortu transportu.\"

A z PR nie pomagali, tak? Takich rzeczy się nie mówi w takich sytuacjach...
2012-03-04 20:12:43 Autor: MichałM
---.dynamic.chello.pl
Jeżeli to potwierdzone to niech spoczywają w pokoju, może tam na górze będą prowadzić lepsze składy[*]. Rodzinom składam najszczersze wyrazy współczucia.
2012-03-04 20:25:56 Autor: Kirgiss
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Goral
Ty jesteś naprawdę chory.

Nie wiesz, czy jeszcze żyją konduktorzy z PR. A Nowak po prostu tego też nie wie - natomiast wie, o tym, że ci żyją i co robili. Nie rób ideologii, tam gdzie jej nie ma. Bo robisz się żałosny.
2012-03-04 20:26:51 Autor: maszynista pr
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Szlak mnie trafia jak radio Zet powołuje się na prokuraturę i informuje, że obaj maszyniści przeżyli. Taka info poszła w radiu o 14,00, a tu całkiem coś innego. Komu tu wierzyć?
2012-03-04 20:34:28 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
Jak czuły się rodziny które powiadomiono że prawdopodobnie ich mężowie bracia synowie nie żyją a przez prokuratorów zostali nagle ,,cudownie ,, ożywieni.Prokuratura jak zawsze daje ciała w podobnych sprawach przy pomocy hien dziennikarskich.Przed chwilą się dowiedziałem ze na lokomotywie zmarł mój kolega zabił go zawał a kto dożyje do ,,nowej,, emerytury?
2012-03-04 20:34:50 Autor: January
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
O 14-tej nie było ich wśród zidentyfikowanych ofiar, więc dziennikarz wyciągnął zbyt daleko idący wniosek. Niestety, media chcą mieć wszystko na szybko i na już i potem tak to wygląda...
2012-03-04 20:36:34 Autor: titi
---.xdsl.centertel.pl
Drużyna z PR nie żyje [*]
2012-03-04 20:41:28 Autor: Ratel
---.dynamic.chello.pl
Skąd były drużyny trakcyjne?
Kraków, Warszawa?

Poza tym pewne jest że na 9-tce był maszynista i pomocnik - prędkość pociągu powyżej 130km/h, a na byku podają, że też było dwóch, chociaż w tym składzie nie ma potrzeby podwójnej obsady...

Czy ktoś wie coś więcej w temacie?


Ĺťal ściska jak się patrzy na tą tragedię...

Ta tragedia zatacza poza tym znacznie szersze kręgi, dużo szersze niż miejsce katastrofy...

To tragedia Rodzin tragicznie zmarłych bliskich, Ĺťon, Dzieci, Matek czekających w domach na swoich bliskich, w tym także na mężów/ojców/synów, którzy po ciężkiej i odpowiedzialnej służbie wracali \"do domu\".
Mam nadzieję, że jednak im się udało i wrócą...
2012-03-04 21:02:54 Autor: Przemek G
---.dynamic.gprs.plus.pl
\"To tragedia Rodzin tragicznie zmarłych\"

To dlaczego ogłaszana jest żałoba narodowa? Skąd apel by imprezy rozrywkowe na śląsku \"dostosować\" do zaistniałego zdarzenia czy jak to tam ktoś kreślił? Efekt jest taki że odwołają te imprezy. Dla jednych to tylko zabawa ale inni pracują i teraz tracąc zlecenie stracą pracę. Ja jestem przeciwnikiem żałoby narodowej i odwoływania imprez. Można rozpocząć zabawę minutą ciszy dla pamięci ofiar a potem hulaj dusza piekła nie ma.
2012-03-04 21:19:39 Autor: AWE
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W żalu i smutku łącze sie zwami koledzy kolejarze kier poc PR
2012-03-04 21:19:47 Autor:
---.itcomp.pl
Od natychmiast zwolnić naczelników ISE Włoszczowa Północ i dyrektorów IZ Kielce!
bo znowu będzie tragedia!
2012-03-04 21:20:32 Autor:
---.adsl.inetia.pl
Posłuchajcie tvn24, jak pseudo dyżurny specjalista wielkiej klasy leje pomyje na maszynistów. Typu: trzeba się zatrzymać przed rozjazdami zawsze jak jedzie się na lewy, trzeba zawsze mieć zapalone czerwone światło na lewym torze, znajomość szlaku to kwartał, trzeba jechać bardzo ostrożnie na lewym... Jestem maszynistą i wybaczcie ale jak pan kołodziejczyk bedzie na nastawni to ja sie zwalniam, bo chce żyć !! Jak można wypowiadać się na temat własnych przepisów i tak pieprzyć??
2012-03-04 21:23:53 Autor:
---.itcomp.pl
Wyobraźcie sobie pracowników pkp w wieku 67 lat dopiero się będzie działo!
2012-03-04 21:27:15 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
Maszynistę IC znałem z jak najlepszej strony pomocnika nie, z tego co mi podpowiedzieli koledzy chłopak był świeżo po kursie ale znając nazwisko kojarzy mi się z jego dziadkiem też emerytowanym maszynistą.Na wiadomość o tragedii nie mogłem spać i oglądałem tv tvp i tvn szok Dziennikarze poczuli zew krwi pytania?Takich pierdół dawno nie słyszałem i w koło to samo
2012-03-04 21:30:40 Autor: zdzichu
---.olsztyn.mm.pl
Należy również tutaj zacząć dyskusję, czy 1,2mld E należy przenieść na drogi, czy może jednak należy tą kasę zainwestować w kolej (infra, energetyka, telekomunikacja, bezpieczeństwo, tabor)

Kolejka jest długa, a Polska kolej to skansen.
2012-03-04 21:41:05 Autor: Ratel
---.dynamic.chello.pl
Przemek, kto musi iść do pracy pójdzie, chcesz imprezować, masz urodziny nikt ci nie broni imprezować.
Ĺťałoba narodowa, to nie paraliż Państwa.

Inna sprawa, że w takiej sytuacji myślisz o imprezie, ale to już nie mój problem, to indywidualna sprawa każdego z nas, kwestia otwartości na innych i kwestia zasad.
Ja rano idę do pracy, a po pracy nie będę imprezował, chociażby ze względu na post, a także zaistniałą tragedię, która nie napawa (pomimo mojego wesołego usposobienia) do radosnej zabawy, pomimo, że nie dotyczy mnie to w sposób bezpośredni.
2012-03-04 21:43:40 Autor: Ratel
---.dynamic.chello.pl
Na szczęście nie dotyczy...

2012-03-04 21:50:13 Autor: sam
---.xdsl.centertel.pl
Ratel - może na byku było dwóch, bo ten drugi zapoznawał się ze szlakiem ??
2012-03-04 22:05:34 Autor: Przemek G
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Ratel nic nie zrozumiałeś bo należysz właśnie do tej grupy dla których impreza to tylko zabawa. Jest grupa ludzi dla których impreza to praca. Jeśli nie ma imprezy to nie zarobią. Nie mają pracy. Pomyśl też o nich. Ci ludzie nie pracują tak jak my na etacie tylko na zlecenie. Wykonanie konkretnego zlecenia to pieniądze. Ale przygotowanie do zlecenia to czasem miesiące darmowej ciężkiej pracy. Zorganizuj kiedyś jakąś imprezę to zrozumiesz. Wracając do tematu. Zginęli maszyniści. Koledzy po fachu. Poruszamy się po tych samych torach i sytuacja w jakiej się znaleźli może dotknąć każdego z nas maszynistów więc nie mówcie że to osobista tragedia kogoś tam w sytuacji gdy popieracie żałoby narodowe. Miałem znajomych w jednym z tych pociągów ale na szczęście nic im nie jest.
2012-03-04 22:06:16 Autor: Tinky Winky
---.toya.net.pl
\"A z PR nie pomagali, tak? Takich rzeczy się nie mówi w takich sytuacjach...\"

Nie pomagali tylko lobbyści z Uci. Oni powiedzieli, że mają KADEPE w dupie i zwłaszcza w pobliżu \"protezy koniecpolskiej\" leją na to co się wydarzyło. Załatwili sobie oczywiście pierwszeństwo w rozwiezieniu do domów limuzynami.
2012-03-04 22:07:50 Autor: Tinky Winky
---.toya.net.pl
-errata-

Oczywiście: mają KADEPE i w dupie to co się wydarzyło, zwłaszcza w pobliżu \"protezy koniecpolskiej\"
2012-03-04 22:10:52 Autor: Przemek G
---.dynamic.gprs.plus.pl
\"Ĺťałoba narodowa, to nie paraliż Państwa.\"

Jeśli nigdy nie straciłeś pracy i zainwestowanych pieniędzy z powodu żałoby narodowej to nie zrozumiesz.
2012-03-04 22:27:27 Autor: laik
---.adsl.inetia.pl
Obawiam się, że teraz winą będzie się obarczać tych którzy już się nie obronią.......
Zastanawiam się jak, pytam JAK to jest możliwe, że w 21 wieku na zmodernizowanej linii NIKT nie wie, że dwa pociągi jadą na siebie? Przecież to na tablicy/monitorze czy jeszcze gdzie indziej powinno być widać, przecież nowoczesna automatyka powinna potrafić SAMA zatrzymać takie pociągi. One jechały na siebie przez kilkanaście co najmniej kilometrów, był czas na reakcję..........

Kombinuje się wprowadza za gigantyczne pieniądze ERTMS GSM_R i inne wynalazki. A wiecie ile kosztowałaby kamera wielkości dwóch pięści która 50 razy na sek. analizowałaby obraz i bezbłędnie potrafiła odczytać nie tylko wyświetlany sygnał ale i wszystkie tablice w każdych warunkach i każdej szybkości? Przy zamówieniu 1000szt góra 1000$. 1000x1000=1000000$ czyli NIC. Nie byłoby to w 100% skuteczne (a co jest?) ale dałoby możliwość zatrzymania jeśli mech. przejedzie czerwony, nie zwolni itp. Szybka instalacja i praktycznie bez kosztów.......
Tylko ze Królik i jego znajomi też NIC by z tego nie mieli......
Sorry za to ostatnie ale akurat przetwarzanie obrazu to moja działka....
2012-03-04 22:27:49 Autor: max2
---.dynamic.chello.pl

max2
To straszne. Co musiało się dziać w lokach, kiedy maszyniści zorientowali się, co się dzieje. Potworność. Ktoś musi za to odpowiedzieć.
2012-03-04 22:37:49 Autor: asd
---.acn.waw.pl
odpowiedza za to pionki jak to zwykle bywa
2012-03-04 22:44:03 Autor: Jihlava
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Zaczynacie znów pisać głupoty.

Jeżeli ktoś popełnił błąd (nie pisze kto), to on popełnił błąd. I żaden Tusk czy Kaczyński nie ma z tym nic wspólnego. Jeżeli znajomy przejechał busem 4 osoby, to znaczy że on je przejechał, swoje odpokutował i musi z tym żyć. I nie miał z tym żaden Nowak czy Giertych cokolwiek wspólnego.

Nauczmy się wreszcie odpowiedzialności za swoje czyny. Tyle ...
2012-03-04 22:49:26 Autor: Poznaniak ateista zżyty z Wrocławiem
---.adsl.inetia.pl
Bohaterstwo konduktorów jest wspaniałe. Choć nasza kolej jest w rozsypce i zniknęła odpowiedzialność, honor kolejarza nie zniknął. Tego nie da się niczym zmierzyć. To wspaniałe i godne podziwu. Mieć gdzieś swoje życie, ratować innych... Nie do opisania dobro.
2012-03-04 23:22:10 Autor: anonim....
---.xdsl.centertel.pl
http://www.railphoto.info/galeria/displayimage.php?pos=-8135
2012-03-04 23:36:38 Autor: Mattijjah
---.134.163.72

Mattijjah
@Laik, sorry, ale jak już w coś wchodzić to sensownie... Równie dobrze, to można wprowadzić dodatkową logikę na nastawnie, która w przypadku wykrycia pociągów jadących na siebie, automatycznie, bez udziału dyżurnego, uruchamiałaby RadioStop... Twój pomysł jest dobry, tylko właściwie co zmienia? Gdyby te kamery współpracowały z czarnymi skrzynkami i pozwalały odtworzyć ostatnie chwile jazdy, to jak najbardziej... Wg. mnie, to teraz należałoby masowo wprowadzić właśnie ERTMS, żeby później nie musieć dostosowywać się do Europy... to raz, a dwa... dziwię, się, że przez tyle lat, nie udoskonalono SHP do tego stopnia, aby uniemożliwiał przejechanie sygnału stój... No chyba, że zrobiono to specjalnie, mając na uwadze fatalny stan rodzimej sieci, oraz to, że wprowadzenie takiego systemu, sparaliżowałoby prowadzenie ruchu w takich warunkach...
Inna sprawa, to gdzie jest teraz Szafrański? Wycinać \"nierentowne\" połączenia i zmniejszać pracę przewozową zaraz po długich weekendach to pierwszy był, a jak kolejny raz w ostatnim czasie, na sieci, którą zarządza, zdarzyła się katastrofa, to gość nagle się pod ziemię zapadł...
2012-03-05 01:10:11 Autor: n2
---.66-mat-sat.pl
Ratel - gratuluję, że masz odwagę chwalić się iż zrobili ci wodę z mózgu.
Są weekendy gdy na drogach ginie więcej ludzi, a liczba rannych zbliża się do pół tysiąca...
Do tego w sezonie wcale niemało wypadków w rolnictwie...
Masz ich w dupie bo nie zginęli w pociągu czy też może prowadzisz codzienną ascezę, pokutę i samobiczowanie?

PS: jeśli można to wskazówka w kwestii obsady:
http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20120304/PRZEMYSL/120309938
2012-03-05 01:26:03 Autor: Ariel
---.aztw.cable.virginmedia.com
Niech Wam ziemia lekką będzie. Wszystkim rodzinom składam kondolencje ;(
2012-03-05 07:40:16 Autor: palacz z oswiecimia
---.adsl.inetia.pl
niech dalej rozdrabniają kolej na spuleczki bo w metnej wodzie duzo ryb plywa i odpowiedzialnosc sie rozleje po kosciach kosztem bezpieczenstwa robi sie oszczednosci wyrazy wspulczucia z powodu katastrofy
2012-03-05 07:41:19 Autor: DOKP
---.elblag.dialog.net.pl
........Od natychmiast należy zmienić oświetlenie czoła pociągu .......sygnał Pc2 musi obowiązywać na Wszystkich Blokadach.............Dotyczy toru niewłaściwego................
2012-03-05 08:10:31 Autor: Ratel
---.43.77.109
@sam

Masz rację, zapomniałem o tym napisać.

Oczywiście stniała taka możliwość.
2012-03-05 08:34:43 Autor: Ratel
---.43.77.109
Przemek,

Oczywiście nie twierdzę, że nie masz racji...

Byc może nie orientuję się w temacie o którym piszesz - fakt nie straciłem pieniędzy na żałobie narodowej i nie bardzo wiem o co kaman, ale chętnie się z tym faktem zapoznam na czym to polega, więc proszę pokrótce o wyjaśnienie.

Wiem natomiast ile trzeba na szczególną uroczystość wydać kasy (niemałej!!!), i ile z tym zachodu (w tym załatwiania co najmniej rok wcześniej sal, orkiestr, filmowców i fotografów - jakiś debilizm),
Ale wiem nawet jak to funkcjonuje przynajmniej u części dobrze zorganizowanych firm, które mają obrót i zajęcie prawie non stop, bez względu na okoliczności, do tego prowadzą inne działalności gospodarcze.
Sam pracowałem kiedyś jako DJ i nie było problemów z imprezami np. w post.
Oczywiście to było bardziej hobby niż praca na stałe, ale jednak bardzo dobrze płatne zajęcie.

Na koniec dodam, że właściciele pensjonatów nad morzem, też tracą kasę przez okresy nazwijmy zimowe, więc ostro pracują w lato i też nikt nad nimi się nie lituje, a za to my płacimy więcej jaklo wczasowicze i nie podejrzewam, że gdyby było cały rok lato, że było by taniej :).
2012-03-05 08:38:27 Autor: mechanior
---.skarzysko.vectranet.pl

mechanior
jesli informacja o śmierci maszynistów jest prawdziwa
to składam rodzinom ofiar wyrazy współczucia
wyrazy współczucia również dla rodzin pasażerów
którzy zginęli w tej katastrofie
2012-03-05 08:48:06 Autor: Ratel
---.43.77.109
Przemek, masz rację:

Impreza dla mnie to zabawa, i o to chodzi...
Bo muszę nieźle się napracować i znaleźć trochę wolnego czasu żeby na taką imprezę pójść, po to żeby odreagować, czasami nadmiar obowiązków (zresztą, kto ich nie ma dzisiaj).
niestety im starszy jestem, czasu na imprezowanie mam coraz mniej, obowiązków wrecz odwrotnie... ;)

Takie czasy i takie też były moje decyzje, więc nie narzekam, żałoba narodowa i idę do pracy :)
2012-03-05 09:21:31 Autor: Ratel
---.43.77.109
@n2

Nikt mi nie zrobił wody z mózgu Kolego Szanowny.
Po prostu, nie przeszkadza mi żałoba narodowa, którą ogłasza się nie tylko w naszym kraju w takich sytuacjach, ale także w krajach cywilizowanych, gdzie to jest normą.

Mało tego nic ona nie zmienia dla mnie i wielu moich kolegów ich rodzin i znajomych,
Ja za chwilę lecę do pracy, a rodzinka wybiera się na zakupy po chlebek, masełko i coś do chlebka, żebym jutro mógł sobie zabrać żarełko do pracy co bym z głodu nie umarł, u nas sklepy czynne, ceny stałe.

Ponadto, mam zasady i co najważniejsze mam zamiar uszanować ludzi którzy przezywają tragedię, po utracie bliskich, w tym samych poszkodowanych i ofiar - nic wielkiego, po prostu nie mam nic do ogłosznia żałoby narodowej, tym bardziej, że nic ona w moim codziennym życiu nie zmienia.

Dla ścisłości, mam zasady, ale nie należę do zakłamańców leżących krzyżem w kościele, za to wyciągam rękę do potrzebujących, potrafię współczuć, nie lubię znieczulicy(!) , leję jak ktoś sobie zasłuży i co najważniejsze nie jestem fanem samookaleczania się, jak sugerujesz o biczowaniu
Ja mam inne pomysły na perwersje :)
No ale niektórzy lubią biczowanie, też trzeba odwagi żeby się tym chwalić... ;)
2012-03-05 09:29:07 Autor: Ratel
---.43.77.109
@n2

dzięki za linka (wskazówkę w kwestii obsady)
2012-03-05 09:41:12 Autor: Altkolejarz
---.158.246.94.ip4.artcom.pl
@DOKP.I usunąć we wszystkich instrukcjach słowa \"lub,albo\".
2012-03-05 09:43:04 Autor:
---.15.199.109.static.rdi.pl
kamikaze -zrób nawet egzamin każdemu maszyniście przed służbą ,sprawdź ich kwalifikacje,ale to nie zmieni stanu rzeczy ,że z jednej i z drugiej strony pociągi przed katastrofą były wyprawione na \"sygnał zastępczy\" na semaforze,a taki sygnał podaje się tylko w przypadkach awaryjnych,zapraszam na linie gdzie \"SZ\" lub na rozkaz dyktowany drogą radiową to sygnał podstawowy do prowadzenia pociągów ,bo po prostu innego nie ma tak już od wielu,wielu ,wielu lat a codziennie pociągi kursują!!!!!
2012-03-05 09:49:11 Autor: Wielkopolanin
---.xdsl.centertel.pl
Drogi kamikaze, dwie kwestie, jesteś z firmy- szukasz sęsacji, nie to dowiedz się . Ośrodek szkoleniowy w Warszawie prowadzi obowiązkowe egzaminy na symulatorze ep09. Ja z Wielkopolski nie mam tam koleśia, jak zrobie babola to mi nie odpuści obsługa symulatora. Może w Twoim środowisku są kumplowskie egzaminy, u nas się nie. Jak możesz zarzucać że ci którzy zgineli[maszyniści] zaliczyli kumplowskie egzaminy, a nie pomyslisz że zamiast na kolej kasa idzie na lobby autostradowe.
2012-03-05 10:07:17 Autor: :-o
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@DOKP: Na szlaku Starzyny - Sprowa nie ma sbl (jest pbl), więc na ET22 powinien być Pc2
2012-03-05 10:53:39 Autor: paulos4
---.adsl.inetia.pl
@DOKP.I usunąć we wszystkich instrukcjach słowa \"lub,albo\".

dodałbym jeszcze czyt. usunął \"powinien\" \"nie powinien\"
2012-03-05 14:20:13 Autor: Tinky Winky
---.toya.net.pl
Powinno się również usunąć ze zdań kombinacje słów - tak i/lub nie - !

Na przykład:

\"Pociąg może być wyprawiony tak w przypadku S2 lub nie w przypadku S1 i nie powinien tak być nie wypuszczany lub zapowiadany i odwołany w przypadku wygaszonego semafora.\" (R1-2007).

To dopiero wirnik... :/
2012-03-05 15:27:34 Autor: DOKP
---.ssp.dialog.net.pl
....@ Paulos..........popieram...........zlikwidować też Sygnał Sz......który jest nagminnie wykorzystywany......Od czego są rozkazy pisemne...?.......
2012-03-05 16:50:57 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
Z tego co wiem Starzyny-Kozłow jest PP dla wyjaśnienia:szlak wyposażony w blokadę półsamoczynną dwukierunkową przystosowaną do prowadzenia ruchu dwukierunkowego..Gdy odchodziłem w 2010 było jedno P Więc w tej chwili Pc2 nie obowiązuje ale sygnał Pc1
2012-03-05 17:00:47 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
DOKP w byłbym za Pc 2 ale co ze szlakami wielotorowymi?Co ,,S z,, zwanym przestępczym?Fakt jest nagminnie wykorzystywany jestem za tym żeby był .Jestem za powrotem o dodatkowym powiadamianiu o jeździe na tor niewłaściwy od do parę słów ale jakie bezpieczeństwo bo wtedy maszynista by się zainteresował i spytał a tak uznał ze wszystko ok.i pojechał.Wielu starych dyżurnych mimo wszystko przez rtf. powiadamia o zmianie toru nic to nie kosztuje
2012-03-05 18:57:32 Autor: maszynista ICE 3
---.pool.mediaWays.net
Na DB, oprocz Sz - Zs1, jest sygnal Zs 8 \"miniecie semafora na \"Stoj\" i JAZDA PO TORZE PRZECIWNYM\".
Wtedy, ze wjezdzam na dawny \"niewlasciwy\", oprocz tego dyzurny zawsze do mnie dzwoni i mi to mowi.
Nie ma tego sygnalu, nie ma rozkazu, nie ma wskaznika Zs6 - W34, a widze, ze wjezdzam na lewo,
to od razu nagle hamowanie i zatrzymanie pociagow na szlaku za pomoca GMS-R.
2012-03-05 19:00:15 Autor: Mathew Kato
---.9.52.13
@emeryt, maszynista ICE 3:

No właśnie Panowie i tu widać różnicę. Ile kosztuje informacja...?
2012-03-05 22:23:06 Autor: nemo
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Oprócz lobby autostradowego a raczej paliwowego istnieje jeszcze pralnia forsy na budowanie paskudnych płotów antyakustycznych - lepsze byłoby budowanie tuneli podziemnych i tylko zaprosić do Polski Spielberga - miałby idealne tło do kolejnej bajki o dżdżownicach gigantach
2012-03-06 15:56:33 Autor: n2
---.66-mat-sat.pl
Ratel - to fajnie, ale niektórzy chociaż czasem czegoś ponad pełny brzuch oczekują i idą na jakiś koncert na przykład.
Piszesz o normalnym kraju... tylko tak się składa, że żałobę się deprecjonuje a nawet ośmiesza, pi razy drzwi to w ostatnich latach było tyle co w II RP i PRLu razem wziętych.
Ludzie sami potrafią uczcić zmarłych i błazenada jakiegokolwiek polityka nie jest im do tego potrzebna.
Skoro zachowujesz zdrowy rozsądek to nie wypominaj innym, że tragedia z która nic ich nie łączy nie wywiera na nich wrażenia. Problem byłby wtedy gdyby ktoś celowo przeszkadzał innym.

PS: nie ma za co.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony