Partnerzy serwisu:

Szafrański: Nie wiem, jak mogło dojŚć do katastrofy

TVN24/Rynek Kolejowy 05.03.2012 161

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2012-03-05 08:43:31 Autor: Kysó
---.174.100.210
Panie Prezesie a co to jest przycisk \"Stop\"? Może chodziło o radiostop?
A druga rzecz: ktoś odszyfruje te brednie z przedostatniego akapitu?? (te o tym że Matejko jechał tamtędy pierwszy raz)
2012-03-05 08:50:27 Autor: sopik
---.227.131.116
Ten Pan nie potrafi się wysławiać. Wiedza zerowa. Redaktor z TVN24 miał większą wiedzę niż ten człowiek.
2012-03-05 08:50:49 Autor: inzynier
---.88.212.32
Wyglada na to, ze spaw laczacy dupe Szafranskiego ze stolkiem wlasnie puscil.
2012-03-05 08:51:53 Autor: obserwatorka
---.smrw.lodz.pl
Jeżeli \"Sz\" to światło zielone, to pytanie jedno
Co waści rebisz jeszcze na kolei ? ignorancja to nie na tym szczeblu ,
nawet nie przygotowujesz się do wypowiedzi dla RK, typowo branżowej.
A zdjęcie to jak spadasz ? A może uświadomiłeś sobie co mówisz i by tylko gwiazdy pomogły ?
2012-03-05 08:55:25 Autor: Kirgiss
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
No to się szykuje przełom. Już nie tylko na leczeniu ludzi, Kościele i katastrofach samolotowych każdy Polak zna się najlepiej, ale od wczoraj to na zasadach ruchu kolejowego również.

Ĺťenada.
2012-03-05 08:59:16 Autor: Jeszcze raz Kirgiss
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jest tu jeszcze ktoś normalny?
Obserwatorka, umiesz czytać, czy tylko obserwować? Szafrański wypowiada się nie do RK, ale rozmawia z dziennikarzem z TVN, który stał się z dnia na dzień ekspertem od kolei i musi wyciągnąć od rozmówcy żeby najlepiej się przyznał do winy ...
2012-03-05 09:00:30 Autor: Andzia
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Miej honor człowieku i podaj się do dymisji. Odpowiadasz za tę infrastrukturę.
2012-03-05 09:01:40 Autor: Zniesmaczony
---.dynamic.gprs.plus.pl
Taka tragedia, a prezes winnej za to spółki nic nie wie. Do tej pory schrzanił inwestycje, teraz przez taką ignorancję giną ludzie. Po Otłoczynie zamontowano radiostopy, a ten kolejarz nawet nie wie, że coś takiego istnieje.
2012-03-05 09:12:46 Autor: Rafał Wodzicki, ekspert eksploatacji
---.adsl.inetia.pl
Przyczyny katastrofy nie są znane z założenia zaraz po niej. Oskarżenia następnego dnia mają taką wartość jak te Antoniego M. i Kaczyńskiego J. Dziwaczne są te ataki na Szafrańskiego: aby tylko na kogoś napaść. Mówi to co mówi, a dziennikarze przerabiają jak przerabiają. Może jednak jakoś udałoby się pohamować.... Walka z katastrofami to jest walka z codziennymi zaniedbaniami i różnymi ludźmi, którzy twierdzą, że wymaganie jakości eksploatacji to jest sypanie piasku w tryby. Przypomnijcie sobie ile razy mówiliście, że coś tam jest nieważne i nie można się wychylać, żeby nie denerwować kogoś...
2012-03-05 09:13:43 Autor: obserwatorka
---.smrw.lodz.pl
@Jeszcze raz Kirgiss
chyba nie uważasz jego waści za serduszko kapuściane ?
to człek \"rozumny\" i chyba wie że co chlapnie (tym bardziej na wizji) RK pierwsze przytoczy jego mądrości, nie ruszyłam tego że albo robi z ludzi idiotów , albo sam ....... ,
nie widzisz ciągłości wydarzeń , a co gorsze z coraz gorszymi skutkami ?
2012-03-05 09:21:17 Autor: Andzia
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Panie Wodzicki: Szafrański, to nie jest przypadkowy \"ktoś\", na kogo można napaść, tylko de facto osoba odpowiedzialna za infrastrukturę kolejową w Polsce. W normalnych krajach za katastrofy wywołane przez błąd człowieka odpowiadają także zwierzchnicy. W Korei Południowej do dymisji podał się kiedyś cały rząd - po tym jak zawalił się most na drodze wybudowanej przez państwo. Ja wiem, że nam, nawykłym do przybetonowania różnych dyrektorów do stołków może się to wydawać niewyobrażalne, ale jest to reguła, dodatkowo wzmacniająca wzajemną kontrolę. Elementarna przyzwoitość nakazywałaby Szafrańskiemu chociaż oddać się do dyspozycji ministra transportu czy innego organu nadzorującego.
2012-03-05 09:28:38 Autor: Kirgiss
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@obserwatorka

Ale masz sposób myślenia ... współczuję.

Szafrański nie jest żadnym aniołem, ale wylewanie pomyj na niego z zasady, że jest wszystkiemu winny graniczy z obłędem. Przecież to nie on wpuścił dwa pociągi na jeden tor.

Jak w Chybiu wyleciał z torów Sobieski to wjeżdżał z niewłaściwego na bok i miał mieć 40 km. Ale miał prawie 115 km/h. I pytanie - czyja to wina była - Szafrańskiego czy Malinowskiego? A może jednak tego mechanika?
2012-03-05 09:34:42 Autor: Centra
---.dynamic.chello.pl
Kompromitacja w TVN 24 , przy takim zachowaniu i przy takiej wiedzy temu panu należy natychmiast już podziękować , niech zajmie się kolekcjonowaniem biletów, to jego hobby . Dobitną ocenę Szafrańskiemu wystawił b. Minister p. Liberadzki także w TVN24 występując po wypowiedzi Szafrańskiego--ocena krytyczna, słuszna i zasłużona. Panie Ministrze Nowak nich Pan już nie czeka.
2012-03-05 09:42:30 Autor: Znajomy mechaników
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Kirgiss
Dobrze, ze wiadomo, ześ z centrali PLK. A może pod Chybiem, jak na połowie Śląska było niesprawne srk i maszynista nic nie wiedział o zmianie toru. Wczoraj TVN 24 ujawniło, że oba pociągi jechały na sygnał zastępczy na linii ze świeżo zamontowanym srk. Za to tez zarząd nie odpowiada? A prowadzący z TVN 24 na kolei się zna i to dobrze i nie od wczoraj, a od wielu lat i na pewno lepiej niż Szafrański. I nie myli radiostopów ze stopami(foto?) ani podawanych sygnałów.
Teraz zacznie się jazda, bo maszyniści będą odmawiać jazdy, gdy jest inny znak na sygnalizatorze i inny zadany przez dyżurnego.
2012-03-05 09:42:59 Autor: Wykolejeniec
---.wasko.pl
Nie będę się wypowiadał o samym Szafrańskim, ale warto puścić sobie oryginalną wypowiedź na filmiku i porównać z tym, jak spisał ją obok dziennikarz TVN. Bełkot jakby to robił google translator, albo inny bezmózgi automat. Tam między innymi z radiostopu robi się stop, a z zielonego światła Sz. A zapisanie wypowiedzi ustnej nie wymaga przecież wiedzy fachowej, tylko odrobiny rzetelności... Dzieci w szkole, gdyby im puścić Szafrańskiego na dyktandzie, zrobiłyby to lepiej.
2012-03-05 09:43:35 Autor: stary kolejarz
---.tktelekom.pl
Panie Prezesie nie wie Pan czemu doszło do wypadku. A gdzie pieniądze na szkolenia dla dyzurnych, gdzie Technika kolejowe przygotowujace niegdys dyzurnych ruchu i maszynistów 4- 5 lat, a obecnie półroczne kursy. Za to powołał Pan rok temu dwa Wydziały ds. Zarzadzania Bezpieczeństwem na Targowej. I od wczoraj już każdy wie ,że na kolei naprawde bezpiecznie zarzadza się Bezpieczenstwem. A dyżurni ruchu za marny grosz niech pracuja do 67 lat.
2012-03-05 09:47:19 Autor: m-ta
---.play-internet.pl
to jest właśnie jego ostatnie wypowiedzenie idzie do dymisji........
2012-03-05 09:48:36 Autor: oburzona Polka
---.tktelekom.pl
Czytam i nie wierzę. Co niby Szafrański ma wiedzieć o przyczynie katastrofy w dzień po? Wszyscy chcieliby żeby od razu wskazał palcem winnego żebyście mogli go gnoić. Tak samo jak dla was tak i dla niego całe zdarzenie jest niezrozumiałe. Pociągi nie powinny jechać po jednym torze a wyjaśni to komisja. Skąd on ma to wiedzieć? Jak samochód będzie miał awarię i spowoduje to wypadek to pozwiecie producenta samochodu bo to jego wina? Teraz wszyscy są specjalistami od kolei i jedziecie po prezesie, ale jakbyście choć trochę interesowali się koleją na co dzień i oglądali i czytali wywiady z Szafrańskim wiedzielibyście że facet zna się na rzeczy. No tak ale po co interesować się lepiej od razu oskarżyć. Ponad to na stronie tvn24 jest tylko krótki wycinek rozmowy z Szafrańskim i pewnie cała rozmowa wyglądała nieco inaczej ale media przecież muszą wam dać kogoś na tacy żeby po nim jeździć a wy wszyscy jecie im z rąk bo tak najłatwiej.
2012-03-05 09:58:45 Autor: obserwatorka
---.smrw.lodz.pl
@Kirgiss
Do diabła, kto odpowiedzialny jest za ludzi (ty, on, pasażer), widać twoje kierunki.
czy tak jak ostatni wypadek w Babach (czemu z braku ludzi obsadzono ?kim?) , a może opowiesz ludziom co się stało z naczelnikiem ich ? znam bardzo wielu dyżurnych,
tak winien portier czy szef ? czy ty wiesz co mówisz ? a może ci co zginęli wg ciebie winni ?
2012-03-05 09:59:07 Autor: John
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
No niestety ,,stary kolejarz\" ma rację . Panie Prezesie może zlecić kalkulację jakie oszczędności przyniesie likwidacja jednostek wirtualnego zarządania bezpieczeństwem. Nie wiem jak to jest z maszynistami, ale prawdziwy dyżurny ruchu to jest dopiero po 2-3 latach pracy na dużej nastawni pod okiem starszych kolegów - nie mylić instruktorów ( bo ci potrafia tyko cytować instrukcję, pod warunkiem, że mają ją pod ręką). Tak było dawniej i było dobrze fach kolejowy to rzemisło którego się trzeba uczyć na linii a nie w departementach czy urzędach.
2012-03-05 10:02:28 Autor: Kirgiss
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ludzie, śmieszycie mnie.

Nie jestem z żadnego PLK, ani Intercity czy UTK.
Posługuję się tylko logiką. A jest ona nieubłagana, choć nie dla wszystkich dostępna.
2012-03-05 10:02:55 Autor: Andzia
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
oburzona
Polko: my nie mówimy o winie Szafrańskiego, tylko o jego odpowiedzialności - to są dwie różne sprawy. Może odpowiadać za infrastrukturę jak trzeba z tego tytułu pobierać wynagrodzenie, przeciąć wstęgę albo występować na konferencji - no to niech odpowiada także w chwili usterki, niepowodzenia, katastrofy.
2012-03-05 10:22:13 Autor: fachman
---.airnet.opole.pl
jako prezes pkp plk powinien wziąść pełna odpowiedzialność za to co się stało a dodatkowo przeczytać paragraf 55 instrukcji IR1-to biblia pracownikow plk
2012-03-05 10:22:55 Autor: fastcracker
---.xdsl.centertel.pl

fastcracker
Wypowiedź prezesa jest po prostu niefortunna
2012-03-05 10:30:57 Autor: fachman
---.airnet.opole.pl
panie prezesie Szafrański,ma pan uprawnienia do jazdy w kabinie maszynisty-możemy się umówić na jazdę po szlaku gliwice sośnica--kochłowice po którym co dzień przejeżdza kilkadziesiąt pociagów ,myślę że w bielszowicach miałby pan już dosyć pozdrawiam .maszynista pkp cargo
2012-03-05 10:45:33 Autor: kol
---.xdsl.centertel.pl
10 min na tym samym torze jak to możliwe skoro Interregio od Starzyn przejechał do miejsca wypadku około 11 km , a poc IC od Sprowy przejechał około 4 km .
Więc poc z Warszawy do Krakowa wyjechał na wolny odcinek pomiędzy Starzynami a Sprową nie było tam jeszcze poc z Przemyśla bo był na odcinku Kozłow -Sprowa.
Prezes bez wiedzy fachowej.
2012-03-05 10:51:31 Autor: mamac
---.tktelekom.pl
Przede wszystkim trzeba w końcu postawić na fachowców, kwalifikowane kadry z doświadczeniem, z dłuższym stażem pracy, niech szkolą, uczą i wychowują nowych pracowników. Nic nie daje zatrudnianie przygodnych wykształconych w innym kierunku młodych ludzi, bo oni nie czują tego co robią, obce im są niuanse tego specyficznego zawodu. Specyfika pracy wymaga aby na stanowisku tzw. ruchowca był ruchowiec , na stanowisku automatyka - autmatyk itp., bez mieszania ich w inne tryby , nawet gdyby to miał być sam prezes spółki. Tok myślenia musi byc spójny po wszystkich szczeblach od zarządzającego po realizującego.
2012-03-05 11:22:07 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
TEN PAN NIE WIE JAK DO TEGO DOSZŁO ? JA WIEM mści się rozdrobnienie PKP dzika prywatyzacja i nieodpowiedzialni ludzie tym rządzący
2012-03-05 11:23:36 Autor: rexus
---.147.82.217.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Prezes Szafrański obejmując prezesurę miał wizję, a dzisiaj co się stało? marychy zabrakło?
2012-03-05 11:35:53 Autor: Czarny
---.internetdsl.tpnet.pl
A gdzie był rozkaz szczegóny na jazdę po torze niewłaściwym???
2012-03-05 11:36:20 Autor: pracownik
---.tktelekom.pl
Na każdym szczeblu zarzadzania brakuje fachowców. Kiedyś człowiek po transporcie musiał przejść staż na referendarza pracując jako dyżurny ruchu, dyspozytor .Musiał umiec załozyc spone , zamek , przełozyc dźwignię rozjazdu , poprowadzic ruch pociagów na stacji węzłowej , po kilku latach małymi krokami mógł zająć stanowisko kierownicze. A teraz papier wyższej szkoły obojetnie jakiej , plecy i jest naczelnik lub dyrektor. Jak dbamy tak mamy Panie Prezesie. Dalej Pan pracuje nad redukcja zatrudnuienie w Zakładach , a Centrala niech sie rozrasta.
2012-03-05 12:14:49 Autor: inzynier
---.88.212.32
\\\"TEN PAN NIE WIE JAK DO TEGO DOSZŁO ? JA WIEM mści się rozdrobnienie PKP dzika prywatyzacja i nieodpowiedzialni ludzie tym rządzący\\\"
Kolejny geniusz wypisujacy brednie na necie. Synku, pociagi 2 PANSTWOWYCH operatorow zderzyly sie na torach nalezacych do PANSTWOWEJ spolki. Gdzie ty tu widzisz jakas prywatyzacje?
2012-03-05 12:18:52 Autor: inzynier
---.88.212.32
A na PLK wszyscy sraja teraz w gacie. Dzis rano na stacji w Legionowie zaczeli nagle zapowiadac pociagi. Co za dziwny zbieg okolicznosci. Jak znam zycie, beda to robic przez pierwszy tydzien, po czym wszystko wroci do utartej kulejarskiej rzeczywistosci PLKowej. Zenada.
2012-03-05 14:48:37 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tak krawiec kraje...


PLK toczy \"angielska choroba\". Czyli spółka de facto o charakterze komercyjnym pod presją stałej minimalizacji kosztów. Z jednoczesnymi zadaniami ochrony dupospadów. Kiedy będziemy mieć wreszcie Generalną Dyrekcję Lini Kolejowych?

Ĺťeby czasem ktoś nie doszedł do wniosku, że modernizacja 64-ki była robiona na kolanie, bo nie poszło za nią 10 studiów wykonalności, nie zrobiono decyzji środowiskowych i nie wpieprzono 10km ekranów dzwiękochłonnych. Co jak co, ale podejrzewam, że Starzyny miały rozjazdy na 100 pozostawione te co miały. Bi o słusznie po co wymieniać jeśli jeszcze nie kwalifikują się do wymiany. To samo srk. Inna rzecz , że te elektroniczne duperele NOWE działają gorzej niż stare, a problemy np z niedziałającymi ssp na Ocice-Rzeszów przecież były.

2012-03-05 15:04:38 Autor: Altkolejarz
---.158.246.94.ip4.artcom.pl
Czytałem wypowiedź jednej pani na temat prezesa,iż to jest uczciwy człowiek.W młodości jeździł po stacjach i zbierał papierki po peronach.Może się tylko do tego nadaje?
2012-03-05 16:30:52 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
Podejrzewam że synkiem mógłby być pan inżynier moim he he ale ci co przyznają się do mojego ojcostwa są normalni
2012-03-05 16:35:40 Autor: Czarny
---.internetdsl.tpnet.pl
Za pomocą rozkazu szczególnego \"N\" wydaje się drużynie pociągowej następujące zezwolenia, polecenia i informacje:

1) informację o zamknięciu toru szlakowego i o wprowadzeniu ruchu jednotorowego dwukierunkowego po torze szlakowym czynnym (patrz jednak ust. 23);

2) zezwolenie na przejechanie obok semafora wyjazdowego wskazującego sygnał \"Stój\" i wyjazd pociągu na tor szlakowy niewłaściwy, gdy na semaforze wyjazdowym nie będzie podany sygnał \"Sz\" oraz informację, czy zezwolenie to jest ważne dopiero po otrzymaniu sygnału \"Nakaz jazdy\", czy też bez otrzymania tego sygnału;

3) zezwolenie na wyjazd pociągu ze stacji posiadającej semafory wyjazdowe z toru, przy którym nie ma semafora wyjazdowego, na tor niewłaściwy oraz informację, czy zezwolenie to jest ważne dopiero po otrzymaniu sygnału \"Nakaz jazdy\", czy też bez otrzymania tego sygnału;

4) jeżeli jazda względnie popychanie pociągu do określonego kilometra na szlaku i powrót nie są przewidziane w służbowym rozkładzie jazdy - informację, do którego miejsca na szlaku dwutorowym odbędzie się jazda względnie popychanie pociągu oraz polecenie powrotu po torze niewłaściwym; drużynie pociągu należy wówczas podać również najpóźniejszy czas powrotu na stację wyprawienia;

5) informację o tym, co będzie zezwoleniem na wjazd z toru niewłaściwego pociągu względnie powracającego popychacza, jeżeli wjazd ten nie odbędzie się na sygnał zezwalający na ustawionym przy tym torze semaforze wjazdowym lub na sygnał \"Sz\" umieszczony na nim; zbędne jest podanie tej informacji drużynie popychacza, jeżeli popychanie to jest przewidziane służbowym rozkładem jazdy, a drużynie pociągu bocznicowego, jeżeli jest to uregulowane regulaminem obsługi bocznicy i drużyna pociągowa jest z nim zapoznana;

6) zezwolenie na. wjazd pociągu z toru szlakowego niewłaściwego, przy którym nie ma semafora wjazdowego lub innego urządzenia sygnałowego albo gdy nie można na nich podać odpowiedniego sygnału;

7) informacje o tym, że przejazd pociągu po torze niewłaściwym obok posterunków odstępowych (bocznicowych) może nastąpić po otrzymaniu ręcznego sygnału \"Do mnie\" od dyżurnego ruchu: każdego z tych posterunków;

8) informację o prowadzeniu ruchu dwukierunkowego po torze szlaku dwutorowego przy czynnych obu torach szlakowych, jeżeli blokada liniowa i stacyjna nie są do tego przystosowane; informację tę otrzymuje drużyna pociągu wyprawianego na tor niewłaściwy, po którym odbywa się ruch dwukierunkowy.

W czasie planowych zamknięć torów w celu wykonania robót, drużynie pociągowej można wydać potrzebne zezwolenia, polecenia i informacje (§ 69 ust. 12 i l5, § 74 ust. 34 i § 75 ust. 5 i 23) za pomocą rozkazu szczególnego \"Nrob.\" (zał. nr 5a) wypełniając odpowiednie rubryki.
Jeden rozkaz \"N\" lub \"N Nrob\", może zawierać dane wynikające z zamknięcia tylko
2012-03-05 18:08:05 Autor: dr
---.home.aster.pl
Ten Pan już dawno powinien zostać odwołany z zajmowanego stnowiska, podobnie jaki inne pierdzistołki z regionu łódzkiego powołane przez Grabarczyka.
2012-03-05 20:05:24 Autor: pracownik pkp plk
---.play-internet.pl
Czarny
Tam banalizacja była więc nie był potrzebny rozkaz pisemny N tylko wskazanie semafora lub sygnału zastępczego razem ze wskaźnikiem W24
2012-03-05 20:18:26 Autor: Gruba Lola
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Panie prezesie proszę spytać swoich pracowników kolei miłośników, oni wiedzą wszystko, a najwięcej Ci co w życiu nie mieli nic wspólnego z eksploatacją.
2012-03-05 20:19:19 Autor: pracownik pkp plk
---.play-internet.pl
A swoją drogą to Szafrański w czasie tego wywiadu pewnie już wiedział jakie są prawdopodobne przyczyny bo każdy dyrektor będący na miejscu takiego wypadku jest na bieżąco w kontakcie z członkami zarządu a jak wiemy dyrektor IZ Kielce tam był i po dobie zapewne było wiadomo, że Sz był użyty, ale co miał Szafrański ogłosić całej Polsce, że ma już informacje albo nazwijmy to \"przecieki\" z niby niezależnej komisji że wiele wskazuje na to że to jest szeroko pojęta wina pracowników jego spółki, no to się usztywnił i na wszystko odpowiadał zobaczymy
2012-03-05 20:42:03 Autor: tfanatic
---.189.0.198
Rząd jakby był honorowy to by załatwił z UE więcej środków na jakieś modernizacje tego wszystkiego , albo wystarał się o przedłużenie terminu składania wniosków o dotacje na Kolej z UE , ale oni wszystko mają gdzies co tam , UE jakby chodzili koło tego to by przedłużyła terminy i PKP by jeszcze troche sobie skorzystało na różne programy modernizacyjne czy szkoleniowe . A tak co oni za brednie opowiadają tym ludziom ze kolej jest bezpieczna jak to widac po statystykach .
2012-03-06 08:05:29 Autor: Skiper
---.tktelekom.pl
Czytając ten artykuł ręce opadają, odechciewa się pisać komentarz
2012-03-06 08:47:58 Autor: Pawełek
---.ssp.dialog.net.pl
1. Skończyć wreszcie z upolitycznieniem i uzwiązkowieniem stanowisk w PLK!
2. Zacząć wreszcie egzekwować jakość świadczonej pracy!
3. Zacząć wreszcie przygotowywać i realizować inwestycje nie na ilość, a na jakość!
4. Rozpędzić to towarzystwo natychmiast!
2012-03-06 11:32:22 Autor: kolejarz @
---.dynamic.chello.pl
Jak Pan nie wie jak mogło dojść do tej katastrofy , to Pan sobie wystawia ocenę negatywną. Jest pan energetykiem więc powinien zająć się tą dziedziną ale nie na stanowisku kierowniczym, infrastruktury pan w ogóle nie czuje. Trzeba mieć honor żeby poddać się do dymisji.
2012-03-08 17:06:04 Autor: Stefan Maruda
---.dynamic.chello.pl
Do: Rafał Wodzicki, eksperta eksploatacji! Po samym wstępie widać jak na dłoni, jaki to z Pana ekspert. Co ma piernik do wiatraka. Co to za porównanie Macierewicza i Kaczyńskiego do katastrofy. Upolitycznia Pan tą tragedię. Tak jak ta cała \"świta\" na miejscu katastrofy. Po co oni tam pojechali? Czy ich obecność do czegokolwiek sie przyczyniła? Czy komuś pomogli? Czy przywróciło to komuś życie lub poprawę zdrowia? Odpowiedź jest tylko jedna. NIE! Kolejne wykorzystanie ludzkiej tragedii dla celów politycznych i interesów osobistych. I Pan sie w to wpisuje, gdyz z Pana wpisu ocieka wazelina. A kazdy przydupas i wazeliniarz, to żaden ekspert !!!

Do : Pawełka:
Co do 1. - w 100 % sie zgadzam
co do 2. - pod warunkiem, że dotyczy wszystkich, a nie wybrane stanowiska.
co do 3. - o jakie inwestycje chodzi? Nie widać ani jakości, ani ilości! No może CMK!!!
co do 4. - rozpędzić to należało w już 2000 roku. Ale klika kolesiów sie nie daje!

Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony