Partnerzy serwisu:

Sygnał zastępczy powszechny na Dolnym Śląsku

Gazeta Wyborcza 07.03.2012 179

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2012-03-07 12:14:21 Autor: fastcracker
---.xdsl.centertel.pl

fastcracker
przypomnę o akcji na PMK ( Massel się tam udzielał zanim został wiceministrem) :
https://groups.google.com/group/pl.misc.kolej/browse_thread/thread/68ebd90486c03b2c/821582c3ed4dd0b6?hl=pl#821582c3ed4dd0b6

szkoda że społeczeństwo jest wtajemniczane w przepisy Ie-1 po tak makabrycznej katastrofie
2012-03-07 12:27:33 Autor: hania
---.42.162.76
Najgorzej jak wypowiadają się ministrowie Prezesi PKP PLK których wiedza w pewnych tematach jest uboga a zamiast się przygotować to opowiadają bzdury i mataczą fakty które miały miejsce i mają miejsce. Przykro patrzeć jak dziennikarze mówią językiem technicznym a panowie kolejarze pływają tylko jeden zna się na drodze kolejowej czyli nawierzchni a drugi na trakcji elektrycznej
Zarząd zaś zgubił u siebie fachowców związanych z bezpieczeństwem i proweadzeniem ruchu kolejowego bo takowych tam nie potrzeba
Może kiedyś się ockna
2012-03-07 12:47:41 Autor: kukiz
---.adsl.inetia.pl
Na szlaku Otwock - Celestynów od kilku miesięcy nie działa SBL, kilkanaście pociągów dziennie otrzymuje rozkaz S przez radio. W lutym liczba rozkazów przekroczyła 600! Dzieje się tak dlatego, że złomiarze rozkradli urządzenia a na nowe czekamy już kilka miesięcy!
2012-03-07 12:51:36 Autor: 2xM
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Pytanie, co kto rozumie pod pojęciem nadużywania. Podanie Sz jest normalną procedurą i jej zastosowanie w przypadku awarii (kradzieży) urządzeń SRK nadużyciem nie jest. Problem w tym, że u nas (nie tylko na kolei) procedury awaryjne - podobnie jak wszelkie prowizorki, specustawy itd. - są ciągle normą.
2012-03-07 12:58:20 Autor: Kondi
---.200.77.1
Może to wydarzenie uświadomi prokuratorom i sądom w Polsce, że kradzież elementów srk jest stawaniem bezpośredniego zagrożenia życia i zdrowia wielu osób, a nie czynem o znikomej szkodliwości społecznej. Tylko surowe wyroki za ten bandytyzm mogą ograniczyć takie przypadki. Na likwidacje takiej patologii jak skupy złomu otwarte 24h na dobę bym nie liczył.
2012-03-07 12:58:50 Autor: kowal_swego_losu
---.internetdsl.tpnet.pl
Te barany z rządu jak zwykle są oderwani od rzeczywistości!!!
Przykład gdzie się jeździ na Sz(sygnał zastępczy)proszę bardzo.
-Nie dawno remontowana stacja w Zabrzu-Makoszowach(KMO) wjazd i wyjazd ze stacji na \"Sz\"
-Notorycznie szlak Muchowiec (KMB)-Staszic
-Katowice Janów
-Stawiska itd.itd.
Można by wymieniać długo, jeździ się na \"Sz\"kupę lat jesteśmy do tego przyzwyczajeni i niestety nasza czujność jest uśpiona bo na śląsku to normalność.
2012-03-07 13:17:24 Autor:
---.tktelekom.pl
SBLka prawie 20 lat nie działa też pomiędzy Rembertowem a Zielonką i się jeździło na rozkaz. Ale widać takie rzeczy nikomu nie przeszkadzają. Prowizorka i stałe używanie procedur awaryjnych to niestety u nas codzienność. Przykre to.
2012-03-07 15:00:26 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
Autor nadal tak jest?
2012-03-07 15:40:04 Autor: RysiekChaszcz
---.play-internet.pl
Artykuł mówi prawdę. Jak pisałem pod innym artykułem swój komentarz to właśnie o tej linii. Przez 3 miesiące pracując przy remoncie stacji Wałbrzych Miasto jako MK z ciekawości obserwowałem ruch pociągów. Wyjazd z toru nr. 2 w kierunku Wałbrzych Fabryczny 24 godz. na dobę Sz. Tutaj już nawet Policja ma dość bo co z tego że złapią delikwenta który ukradł 10 metrów kabla gdy POLSKI NIEZAWISŁY SĄD go wypuszcza - \"mała szkodliwość czynu\" Przecież nie będzie się sadzać do pierdla kogoś za kabelek wartości 100 PLN. Najwyższy czas się zrobić porządek z sędziami (czytaj Święte nietykalne krowy) i prokuratorami. Dlaczego delikwent złapany na rowerze po paru piwach w Pipidówce dolnej na polnej drodze przez patrol Policji (Tam robi Policja statystyki) idzie siedzieć na 3 lub więcej miesięcy bo nie zapłacił grzywny. W tym samym czasie złodziej urządzeń SRK wychodzi z sądu i gdzie idzie zachęcony - NA LINIE KOLEJOWE KRAŚÄ†.
2012-03-07 16:34:30 Autor: realista kolejowy
---.dynamic.chello.pl
Dylemat w użyciu sygnału zastępczego polega na tym czy droga przebiegu pociągu jest utwierdzona lub zamknięta lub wyłączone napięcie nastawcze lub drążek przebiegowy co najmniej w położeniu pośrednim lub założone zamki zwrotnicowe czy jazda odbywa się bez tych zabezpieczeń i nie daj Boże przy uszkodzonej izolacji torowej lub zwrotnicowej jeśli są co zależy oczywiście od typu stosowanych urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Jazda po drodze przebiegu bez żadnych zabezpieczeń wymaga od dyżurnego ruchu wyjścia w teren aby naocznie sprawdzić prawidłowość ustawienia drogi przebiegu choć ten przypadek zupełny brak jakichkolwiek zabezpieczeń w terenie praktycznie się nie zdarza.
2012-03-07 18:56:07 Autor: życzliwy ;)
---.play-internet.pl
Kolejną podobną sytuację mamy w stacji JELCZ MIŁOSZYCE na linii 277 (trasa z Wrocławia do Jelcza Laskowic), tylko, że tam nie ma mowy o kradzieżach!! Tam po prostu jeździ się na zastępcze, bo nie ma pieniędzy na przebudowę urządzeń. I tak od lat...
Wyjazdy poc. towarowych w stacji Wrocław Brochów z torów grupy \"E\" (od 7 do 9) również odbywają się na \"Sz\" i jest to zgodne z RTS tej stacji!!! Urządzenia zabudowane przed kilku laty po przebudowie!!
Wymieniać dalej?
2012-03-07 19:07:13 Autor: rob72
---.dynamic.chello.pl
te nasze media to jacyś incybyle-zapraszają do studia jakiś psełdo fachowców i laików którzy nie znają się na pracy kolejarzy na gruncie a tylko się wymądrzają i głupoty plotą że prawdziwych kolejarzy szlag trafia jak tak bełkocą i plotą głupstwa..
2012-03-07 19:25:08 Autor: weteran
---.wod.abpl.pl
zlikwidowac punkty skupu złomu jestes za?
2012-03-07 21:50:06 Autor: miłośnik kolei
---.ip.netia.com.pl
Jakieś Pan Wójcik głupoty opowiada, w ogóle urządzeń na Wałbrzychu od 10 lat nikt nie naprawiał, czasami jakiś kawałek kabla wkopią, żeby zastępczy działał i to wszystko. Nikt się tym za bardzo nie przejmuje. Wcześniejsza jego wypowiedź była bliższa prawdy.
2012-03-07 23:54:58 Autor: max inox
---.adsl.inetia.pl
Dokładnie!! IZ Wałbrzych od lat w żaden sposób nie naprawia srk na 274 a plecie jedynie śpiewkę o mega kradzieży. W rzeczywistości to co zginęło to zginęło dobre 10 lat temu. Od tej pory nieustanny zastępczy na Świebodzice - Marciszów
2012-03-08 00:32:33 Autor: JM
---.wolomin.net
Kradzieże to rzeczywiście plaga na kolei. Ale co PLK robi, aby z nią walczyć? Z jednej strony czy i jak zabezpieczone są przewody i cała reszta. Ale przede wszystkim - tak duża firma ma swoich prawników, ma też bezpośrednie kontakty w ministerstwach. Czy prawnicy PLK dobijają się, aby być oskarżycielami posiłkowymi w sprawach kradzieży? Czy przypominają o skali szkód wyrządzonych przez złomiarzy - że to nie jest 100 złotych, bo tyle jest wart kabel, ale ogromne pieniądze, które kosztuje naprawa urządzeń? Czy wreszcie występują choćby z powództwa cywilnego o zwrot kosztów naprawy od złapanych bandytów? Jak by jeden z drugim został bankrutem, to by się zaczęli bać. Z kolei w ministerstwach można lobbować za zmianą prawa, aby tego typu kradzieże były traktowane jako sprowadzenie zagrożenia w ruchu. Nie słyszałem o takich działaniach. Zapewne najprościej zaksięgować zniszczenie i po sprawie. Co to kogo obchodzi? Przecież to nie nasze, to państwowe.
2012-03-08 07:09:55 Autor: zasieg
---.mpwik.com.pl
Pamiętam podróż do i ze Szklarskiej Poręby. Za Wrocławiem prawie cały czas na zastępczym jechaliśmy.
2012-03-08 09:25:22 Autor: Rafał Wodzicki, ekspert eksploatacji
---.adsl.inetia.pl
Ja przed laty jechałem na zastępczy kilkanaście razy na trasie Warszawa-Poznań.
W związku z tym, że kradzieże przez prostaków części mają takie skutki, powinny być podjęte działania, by nie nie było to takie łatwe, a nie odtwarzanie ciągle w tej samej formie.
Tablice przystankowe też były niszczone dopóki miały słabą konstrukcję. Dziś już jest to rzadkie.
2012-03-08 09:32:39 Autor: umbra
---.tktelekom.pl

umbra
Może w końcu po takiej tragedii
ustali się sposób prowadzenia pociągów
(bardzo szeroko rozumiany)
w oparciu o współczesne osiągnięcia
techniki, nauki o systemach i ich modelowaniu.
Proste i pewne rozwiązania oparte
na technice cyfrowej, współczesnej elektrotechnice
i właściwych założeniach modelu decyzyjnego
w procesie prowadzeniu ruchu pociągów.
Będzie to trudne, bo proste i pewne rozwiązania
mają wrogów w zapatrzonych w rozwiązania
zachodnie (niestety te przedostatnie)
\"naukowców\" kolejowych
a w PKP wciąż króluje mentalitet lat 70.
Dwa \"Sz\" na gębę w XXI wieku? Szok!
\"Sz\" już dawno nie jest \"szczególny\".
To sygnał powszedni.
Od dzisiaj powinno się zabronić
wyjazd na ten sam szlak na \"Sz\"
z obu końcowych posterunków
niezależnie po którym torze/torach
ma odbywać się jazda.
Dwa \"Sz\" \"na siebie\" na szlaku
to statystyczne 1/2 sytuacji niebezpiecznej.
Tylko nie mówmy o przepisach
i dorozumieniu obu ISDR, proszę.
Kto był na nastawni wie o co chodzi.
2012-03-08 18:03:44 Autor: Staefan Maruda
---.dynamic.chello.pl
Te wszystkie przypadki to małe piwo i mały pikuś. Na stacji, która posiada i obsługuje dwie największe bocznicy na całej sieci PLK S.A. od niemal dziesięciu lat wjazd na wszystkie 15 torów przyjęciowych odbywa się na sygnały zastępcze. Bo złodzieje ukradli kabel i nie działa blokada stacyjna! To samo dotyczy węzła Rudy Ślaśkiej, gdzie dodatkowo wypisuje się tysięcy rozkazów.
Wiedzą o tym naczelnicy, instruktorzy ruchu, kontrolerzy ruchu, dyrektor zakładu chyba też i co? I nic! Przecież to dyzurni ruchu odpowiadają za bezpieczeństwo, a nie oni! Mogą spać spokojnie, aż do czasu, kiedy wydarzy się ....... , jak ostatnia lub podobna!!!

2012-03-08 18:13:16 Autor: Stefan Maruda
---.dynamic.chello.pl
A co do kradzieży! Jedną z największych plag korupcji i prania brudnych pieniedzy w Polsce jest handel złomem. A gdzie w Polsce mamy największe skupiska skupu złomu? A no własnie przy stacjach i blisko torów kolejowych, w wiekszości na byłych terenach kolejowych. Na jednej takiej stacji w ISE Gliwice, nawet złodzieje kolejarze sprzedawali złom przerzuczając go tylko z torów tylko za płot. Ciekawe jestem jakie prowizje maja ci co upłynnili lub wydzierżawili te kolejowe nieruchomości na punkty skupu złomu?
2012-03-15 05:38:57 Autor: kaszeb
---.centertel.pl
Sygnał zastępczy,firma dyżurnemu ruchu za coś płaci 2500zł netto.Trzeba się spiąć!
2012-03-15 05:45:32 Autor: kaszeb
---.centertel.pl
Kolejarze nie kradna złomu tylko zagospodarowują mienie zbędne lub porzucone,czasem ropy upuszczą ale już rzadko.Zresztą w tym paliwie jest opłata na drogi to i tam trafia!
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony