Partnerzy serwisu:

Świętokrzyskie: Prezentacja zmodernizowanego EN57 AKM

km, Rynek Kolejowy, 23 grudnia 2009 23.12.2009 355

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2009-12-23 14:48:52 Autor: thomas
---.pool.mediaWays.net
its fantastic , hi-tech made in poland!
2009-12-23 14:49:45 Autor: K137
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
wow!
2009-12-23 14:49:47 Autor: przewoz
---.opera-mini.net
Tydzień z firmą Medcom nie nauczył, że oni silników wcale nie robią? :) A teraz bonus - KM postawiły już wszystkie jednostki, że tak je sobie wypuszczają? Przez ostatnie dni wiele obiegów było przez awarie poskracanych...
2009-12-23 16:56:22 Autor: Jan
---.compi.net.pl
Modernizację wykonał Newag - w 2009 miało ich być cztery (na 180 posiadanych przez KM składów EN57).
http://www.newag.pl/?a=oferty&idoffer=56&opcja=show
2009-12-23 17:02:33 Autor: Jan
---.compi.net.pl
A to ulotka medcom:
http://www.medcom.com.pl/dl/MEDCOM_EN57AKN_A4.pdf
2009-12-23 18:01:52 Autor: eurostar
---.204.10.10
Czy wszystkie jednostki muszą wewnątrz wyglądać jak klozety ? Nie można zrobić ciekawego kolorystycznie wnętrza, tylko ciągle ta szybko brudząca się biel ?
2009-12-23 18:59:02 Autor: przewoz
---.opera-mini.net
@jan - ZNTK Mińsk zrobił jeszcze 6 takich (do końca roku łącznie KM miały mieć 10). Co do mojego pytania odnośnie sprawnego taboru KM - odpowiem sobie sam: KM nie postawiły dostatecznie dużej ilości taboru. Pojedyncze jednostki w szczycie to ciągle norma niestety. Ale nawet w tym trudnym okresie do Kielc pojechali...
2009-12-23 19:00:13 Autor: es
---.adsl.inetia.pl
Oczywiście że można - to zależy od zamawiącego.
Wystarczy pomyśleć, zamiast zadawać głupie pytanie :-)
2009-12-23 19:06:10 Autor: es
---.adsl.inetia.pl
@przewoz: a coś tu wspomniano o SILNIKACH? Ja nic tu nie widzę (no chyba że było i ktoś poprawił - to sorry)
I co po nim, jak jego \"partner\" stał uszkodzony (bo reszta wyjechała)? I myślisz, że pojechał za FREE? Błąd...
Coś kiepsko...
2009-12-23 19:37:31 Autor: obserwator
---.236.0.201
Cieszy się ten pan za nastawnikiem, jak głupi bateryjką. Jak dzieci.
2009-12-23 21:11:57 Autor: Jan
---.compi.net.pl
@przewoz, dziękuję za info. Czy modernizacje obydwu wykonawców są jednakowe? W latach osiemdziesiątych jeździłem na trasie Wileńska-Wołomin. Pociągi jeździły co 20 minut i miały zawsze trzy jednostki, ale zima to był zawsze dla nich trudny okres. A teraz przeciętnie pociągi EN57 PR i KM są jakieś 15 lat starsze, sporo zezłomowano, tylko niewielka część zostało zmodernizowanych. Z przykrością można skonstatować, że takiej awersji do pociągów nie ma chyba żadne państwo w Europie, taką samą transformację jak my przeszły Czechy i Słowacja a pociągami jeździ się tam z przyjemnością. Podobnie w EU choć ceny biletów różnia się znacznie, od umiarkowanych w Belgii do drogich w Anglii.
2009-12-23 22:36:24 Autor: overlord
---.dynamic.gprs.plus.pl
Moim skromnym zdaniem przejście na falowniki i silniki asynchroniczne jest obecnie jedynym szybkim i tanim rozwiązaniem do zapewnienia ciągłości eksploatacyjnej regionalnych spółek przewozowych. Pierwsze egzemplarze psują się, ale póżniej powinno być OK. Nikt się nie zastanawia, że z roku na rok jest coraz mniej EZT-ów. Obecnie to są jeżdzące muzea. Roczne utrzymanie tego złomu kosztuje i to dużo. Silniki asynchroniczne są bezobsługowe, zawodzi tylko elektronika z którą mam nadzieje poradzą sobie. Czekam kiedy ktoś wpadnie na pomysł modernizacji lok. np. EP09 czy EP07...
2009-12-23 22:48:53 Autor: przewoz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
\\\"@przewoz: a coś tu wspomniano o SILNIKACH? Ja nic tu nie widzę\\\"
Taka informacja była. Została podmieniona po mojej uwadze. Stad też emotikonka na końcu mojej uwagi.

\\\"I co po nim, jak jego \\\"partner\\\" stał uszkodzony (bo reszta wyjechała)?\\\"
Na co mu partner. Pozostałe AKMki jeżdżą, jak mogą. A jakby ta siedziała na miejscu, to dwie inne pojedyncze jednostki klasyczne można by było połączyć w dwuskład. Na jednym obiegu wylądowała by najwyżej pojedyncza AKM, a nie na 2- obiegach pojedyncze EN57 klasyczne.

\\\"I myślisz, że pojechał za FREE? Błąd...\\\" Powiedz to pasażerom wbijajacym się rano do takich jednoskładów w Ursusie czy Rembertowie, nie mi. Ich nie interesuje wcale, czy KM miałyz tego jakąkolwiek kasę. Oni chcieli przejechać, zgodnie z warunkami umowy (bilet). Często jest to niewykonalne. Szczególnie teraz. Wiem, że nie za Free tam była. Ale w takim czasie nie powinno się organizowac takich akcji.

\\\"Czy modernizacje
obydwu wykonawców są jednakowe?\\\" W zasadzie tak. Różnice w wykończeniu i aparaturze ogrzewania (może jakieś jeszcze szczegóły, ale raczej niewidoczne gołym okiem - szczerze mówiąc niezbyt w to wnikałem).
2009-12-24 08:19:06 Autor: gutek
---.120.225.195.static.bait.pl
nie pomoże puder z róż kiedy gęba stara już
2009-12-24 10:08:46 Autor: krzysztof
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Na ezt jezdże od czerwca 2008 w ZZPR.2razay sam niedojechałem!!!! kilka pomniejszych usterek z niewielkimi opóźnieniami do 30 minut.Poprzednio od 1997 jeździlem za pasazera do pracy w innej sekcji , i było dobrze.Niewiem skad uwas tyle zlosci i nieprzechylnych zdan o naszych ezetach?? Przecierz one maja 30lat!!! ale przynajmniej jada. Niewiem skad jestescie, ale jak wam ezt sie nie podobaja , to jedzcie do pracy ,szkoł , studia rikszami!!!!!!!!!!
2009-12-24 16:05:20 Autor: guci
---.chello.pl
Czy wstawianie asynchronów ma sens dla pociągów regionalnych? Nie wystarczy napęd impulsowy DC?
Wymiana silników ma sens gdy potrzebujemy zwiększenia przyśpieszenia na trasach takich jak SKM z gęstymi przystankami.
2009-12-25 11:06:10 Autor: PR Kraków
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ale gdzie oni to będą naprawiać nie mają zaplecza!!!
2009-12-25 18:17:28 Autor: przewoz
---.nat.umts.dynamic.eranet.pl
\\\"Czy wstawianie asynchronów ma sens dla pociągów regionalnych?\\\"
Zależy na co patrzymy. Jak na ekonomię, to najbardziej ekonomiczny w trasach regionalnych (mało przystanków i rzadko) będzie napęd z silnikiem DC z napędem impulsowym. Jak chcemy z tego biednego EN57 wycisnąć ostatnie poty (przyspieszenie i większa prędkość maksymalna, ciekawe ile ta mechanika będzie to wytrzymywała?), to trzeba już ingerować w silniki. A jak widzę coraz częściej właśnie taki sposób eksploatacji jest marzeniem...
2009-12-26 20:09:28 Autor: mały
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
PR,centuś[Kraków].Mają zaplecze,tylko nie umieją o nie dbać.Oni robią na EN81 przeglądy okresowe,a krakusy jeszcze nie potrafią,płacąc PESIE grubą kasę
2009-12-26 21:58:54 Autor: Alfajet
---.chello.pl
Jak wsiadłem do takiego czegoś na śródmieściu to aż na Wschodni jechałem z otwartymi ustami ,nawet nie zrobiłem foto , tak mnie zatkało w środku prawie jak we flircie
2009-12-27 18:32:28 Autor: Krzysztof Janeczko
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
EN57 z Mińska od EN57 z Newagu różni się przede wszystkim górną częścią czoła.
2009-12-27 18:39:44 Autor:
---.hypnet.pl
Może to i fajna maszyna, ale nie ma nastawnika (patrz podpis do 2 zdjęcia) ;)
2009-12-27 23:06:26 Autor: emigrant
---.dynamic.gprs.plus.pl
nie wiem czy kolej w Polsce tak kocha te składy że na siłę utrzymuje je w eksploatacji. Może są lepsze po modernie ale jakoś nie przepadam za tymi jednostkami. Od dziecka nie lubiłem \"żółtków\"
2009-12-28 22:22:53 Autor: przewoz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
\\\"Może to i fajna maszyna, ale nie ma nastawnika \\\"
Jak najbardziej jest to jakiś tam nastawnik. W tym przypadku siły rozruchowej. Obok, pod postacią łącznika pakietowego jest \\\"nastawnik kierunku jazdy\\\". Nastawnik nie musi wyglądać jak kierownica ;)
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony