Partnerzy serwisu:

Struk: Integracja taryfowa w ramach PKM obejmie Kartuzy

pr, Rynek Kolejowy 15.09.2014 163

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-09-15 09:56:24 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
Kartuzy Kartuzami ale należy iść dalej i po udrożnieniu i remoncie linii Glincz - Kartuzy - Łeba objąć Integracją taryfową całość tego odcinka czyli aż do Łeby wraz z uruchomieniem pociągów całorocznych tzw szkolnych (6 par, w tym 2 do Gdyni i pozostałe do Kartuz/Kościerzyny, w sezonie 10-12 par, w tym 4-5 do Gdyni) w relacji Łeba - Lębork - Gdynia/Kartuzy - Kościerzyna (i nawet dalej do Chojnic).
Linia łebska ma potencjał (szlakowa obecnie 60 ale po porządnym flekowaniu poza sezonem, bez zrywki torowiska nawet 90 jest do osiągnięcia na łukach a 100 od Lęborka do Garczegórz) zarówno turystyczny, jak i w przewozach szkolnych. Jeśli kolej ma tam konkurować z BoguśBusem musi zaoferować lepszy produkt.
Maciej G
2014-09-15 10:15:53 Autor: wk
---.19.42.120
A co z integracją w samym Gdańsku? Okresowy bilet metropolitalny jest droższy od "klasycznego" na komunikację na terenie gminy Gdańsk o 100%.
2014-09-15 10:38:37 Autor: Pendolinek
---.97.198.177
@ scorpio

Linia nr 229 już pod koniec lat 90. została spisana na straty - przez PKP.
A na wspomnianym przez Ciebie odcinku - już gdzieś w okolicach lat 2002-2005 brakowało całych fragmentów torowiska nie wspominając o zalanych asfaltem przejazdach.
Przywrócenie ruchu to całkowita odbudowa linii.
Od czasu do czasu jakiś samorządowiec walnie elaborat o odcinku Pruszcz Gd. - Kartuzy.
Jakieś studium wykonalności i cisza.
Nie ma kasy i nie będzie.
2014-09-15 11:01:48 Autor: .Piotr
---.g-net.pl
@Pendolinek:
To nie kwestia PKP, to kwestia ludzi. Zobacz kto tam rządził i jakie miał poglądy, a wszystko stanie się jasne. Tutaj mały przykład:

"Na dłuższą metę koleje lokalne są niezbędne tylko w rejonie większych miast. Kolej to masowy środek transportu i nie może wozić na tzw. ścianie wschodniej po 20-30 osób. Tam potrzebne są zwykłe autobusy - uważa Aleksander Janiszewski."

"Węzeł kolejowy", Wprost, Numer: 10/2003 (1058)
http://www.wprost.pl/ar/41308/Wezel-kolejowy/?pg=2

Aleksander Janiszewski - od 1 lipca 1990 do 15 stycznia 1996 Dyrektor generalny Dyrekcji Generalnej PKP, wg Wikipedii.

Proszę zobaczyć jak wygląda frekwencja na tej Lubelszczyźnie na reaktywowanych liniach. Liniach zbędnych według tego pana. Ile linii poszło w piach, dzięki takim, jak on?
2014-09-15 11:07:20 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
@wk
dobre pytanie. w obrębie gdańska przejazdy PKM powinny być w cenie miesięcznego miejskiego
2014-09-15 11:58:36 Autor: mieszkaniec Gdanska
---.dynamic.mm.pl
Nie ma i nie bedzie ZADNEJ integracji taryfowej w Trojmiescie! Bilet Metropolitarny jest chwytem marketingowym, trudnodostepnym, w praktyce niczym nie rozni sie od sumy biletow okresowych kupionych na przewoznika miejskiego i skm. W warszawie z biletem miejskim moge poruszac sie w okreslonym obszarze diwolnym srodkiem transportu, w Gdansku wybieram: jak chce tramwajem i autobusem to place taki miesieczny, jak chce kolejka i tramwajem to place niemal podwojnie. Konkretne pytanie do Marszalka Struka: czy bede mogl na Morenie kupic w automacie bilet godzinny, skasowac go w tramwaju, podkechac przystanek do wezla integracyjnego i przesiasc sie na PKM, we wrzeszczu przesiasc sie na SKM i dojechac na tym samym bilecie do oliwy? Jesli nie, to niech Pan nie sciemnia o integracji taryfowej!
2014-09-15 19:17:49 Autor: alek
---.dynamic.gprs.plus.pl
To że nie ma integracji taryfowej, nie tylko w Trójmieście, ale nawet i w samym Gdańsku czy Gdyni, to oczywista oczywistość. Chyba nic nie zapowiada tego, żeby powstanie PKM coś zmieniło. To znaczy, znając lokalne realia, do systemu taryfowego komunikacji miejskiej i SKM dojdzie jeszcze PKM. Potwierdza to tylko powszechnie znany fakt, że znacznie łatwiej w naszym kraju coś wybudować, niż później tym mądrze zarządzać.
2014-09-16 08:20:19 Autor: RuruMaHobi
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A kiedy przetarg na wykonywanie przewozów?

Został już tylko rok. Sama procedura przetargowa zajmie ze 3 miesiące.
Czas leci, czasu na przygotowanie coraz mniej.

Redakcjo! Czas o to zapytać pana Struka!
2014-09-16 13:19:36 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
Odbudowa (a wlasciwie budowa) linii kolejowej Kartuzy- Lebork wzdaje sie byc bardzo watpliwa ze wzgledow ekonomicznych. Nalezy przypomniec, ze ruch pociagow pasazerskich zostal na tej trasie wstrzymany z uwagi na brak pasazerow - watpliwe, aby mialo ulec to zmianie. Odcinek Lebork - Leba wymaga rewitalizacji - czas przejazdu koleja musi byc konkurencyjny dla transportu drogowego.
2014-09-16 18:07:04 Autor: kaszuba
---.net95-158-78.revers.nsm.pl
Jaka integracja???
Bilet metropolitalny to parodia integracji. W samym Gdańsku funkcjonują obecnie trzy różne systemy taryfowe (ZTM, SKM i bilet metropolitalny), do tego czwarty system w Gdyni. Coś czuję, że za rok dojdzie piąty (PKM):(
2014-09-16 20:08:07 Autor: Ezil
---.168.1.59
@Zetes
Widzisz michu, jechałem pociągiem Kartuzy - Lębork na jakiś miesiąc przed wycięciem tej linii, tj. wtedy, kiedy kursowały tędy już tylko 2 pary. I zapewniam cię, że dwa wagony od Kartuz do Sierakowic były na full zapełnione...
2014-09-17 14:20:26 Autor: RuruMaHobi
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Na początek wystarczy reaktywować odcinek Kartuzy - Sierakowice, bo tam jest najgęstsza zabudowa.

Jeżeli te pociągi będą jeździły do Gdańska, to frekwencja będzie.
Wcześniej (do czasu zawieszenia połączeń) przesiadki w Pruszczu Gd. mało kogo były w stanie przekonać do jazdy pociągiem.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony