Partnerzy serwisu:

Strona internetowa SKM najbardziej dostępna dla niepełnosprawnych

inf. prasowa 15.09.2017 12

Strona internetowa SKM najbardziej dostępna dla niepełnosprawnych
SKM z radością informuje, że spółka utrzymała pierwsze miejsce w kraju wśród wszystkich podmiotów kolejowych w sprawie dostępności witryny internetowej dla osób z niepełnosprawności. –  Utrzymujemy się na podium od kilku lat – podkreśla spółka.
Jak informuje UTK: Tylko dwie witryny internetowe pasażerskich przewoźników kolejowych uzyskały ocenę bardzo dobrą w kolejnym audycie dostępności serwisów internetowych dla osób z niepełnosprawnością, przeprowadzonym na zlecenie Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego. Ponad 70% witryn objętych badaniem eksperci Fundacji Widzialni przyznali ocenę niedostateczną.
  
Jak wynika z przeprowadzonego badania, tylko dwa serwisy internetowe: warszawskiej SKM i Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej otrzymały ocenę bardzo dobrą, uzyskując taką samą liczbę punktów (41,4 na 43 możliwych). Trzem witrynom (WKD, Koleje Wielkopolskie oraz Rozkład PKP) przyznano ocenę dostateczną (33, 33,7 i 34 punkty). Pozostałe serwisy (13, co stanowi ponad 70% wszystkich audytowanych witryn) uzyskały ocenę niedostateczną (od 21 do 28 punktów).

– Urząd Transportu Kolejowego dba o to, by przewoźnicy kolejowi i zarządcy dworców przestrzegali prawa osób z niepełnosprawnościami. Ważna jest sama podróż, ale równie istotne jest również to, co dzieje się jeszcze przed jej rozpoczęciem. Wiąże się z tym prawo do informacji – kluczowe uprawnienie przysługujące pasażerom. Jego prawidłowa realizacja pozwala nie tylko bezproblemowo zorganizować podróży, ale również dostarczyć wszystkich niezbędnych informacji – wyjaśnia Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego. – Ranking ma zmotywować przedsiębiorstwa kolejowe, by także w kwestii dostępności swoich stron internetowych dążyli do perfekcji. Poprawa w tym zakresie bez wątpienia przyczyni się do zwiększenia ogólnej dostępności transportu kolejowego dla osób z niepełnosprawnością oraz osób o ograniczonej możliwości poruszania się – ocenia Ignacy Góra.

Do najczęstszych błędów ujawnionych w toku badania eksperci zaliczyli m.in. brak tekstów alternatywnych (14 serwisów), brak etykiet (16), nieprawidłową strukturę nagłówków (14), zbyt słaby kontrast (10), niejednoznaczne linki (16), problemy z obsługą z poziomu klawiatury (14) czy błędy w kodzie HTML (14).

Szczegółowy raport można pobrać ze strony UTK. Do pobrania jest również wersja dokumentu w pełni dostępna dla osób z niepełnosprawnościami. Tegoroczny audyt dostępności stron internetowych podmiotów kolejowych nie jest pierwszym takim badaniem zleconym przez UTK. Analogiczne audyty przeprowadzono w latach: 20122014 2015 r.




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony