Partnerzy serwisu:

Przystanek kolejowy Warszawa Powązki od 1 listopada. Zakończenie prac w I kwartale 2020 r.

inf. pras. 30.10.2019 60

arrow
arrow
Przystanek kolejowy Warszawa Powązki od 1 listopada. Zakończenie prac w I kwartale 2020 r.
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Przystanek kolejowy Warszawa Powązki od 1 listopada. Zakończenie prac w I kwartale 2020 r.
Przystanek kolejowy Warszawa Powązki od 1 listopada. Zakończenie prac w I kwartale 2020 r.
Przystanek kolejowy Warszawa Powązki od 1 listopada. Zakończenie prac w I kwartale 2020 r.
Przystanek kolejowy Warszawa Powązki od 1 listopada. Zakończenie prac w I kwartale 2020 r.
Przystanek kolejowy Warszawa Powązki od 1 listopada. Zakończenie prac w I kwartale 2020 r.
Przystanek kolejowy Warszawa Powązki od 1 listopada. Zakończenie prac w I kwartale 2020 r.
Przystanek kolejowy Warszawa Powązki od 1 listopada. Zakończenie prac w I kwartale 2020 r.
Przystanek kolejowy Warszawa Powązki od 1 listopada. Zakończenie prac w I kwartale 2020 r.
Przystanek kolejowy Warszawa Powązki od 1 listopada. Zakończenie prac w I kwartale 2020 r.
Rozpoczęte przez Strabag w kwietniu 2019 r. prace przy budowie nowego przystanku kolejowego Warszawa-Powązki dobiegają końca. Obecnie trwają odbiory techniczne peronów, z których pasażerowie będą mogli korzystać od 1 listopada - poinformował wykonawca.
Wybudowany przez Strabag, w ramach konsorcjum z firmami Budimex i ZUE, przystanek kolejowy składa się z dwóch peronów, dostępnych dla pasażerów od strony Woli oraz Żoliborza. Nowy przystanek powstał po wschodniej stronie wiaduktu, przy ulicy Powązkowskiej i jest wyposażony w dwa perony - jeden pomiędzy torami, a drugi pomiędzy torem, a skarpą. Od strony wiaduktu przy ul. Powązkowskiej wybudowane zostały schody oraz dojazd do peronów dla osób z ograniczoną mobilnością. Platformy posiadają nawierzchnię antypoślizgową i mają długość 200 metrów i wysokość 76 cm.

 Ich konstrukcja umożliwia wygodne wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Na każdym peronie zainstalowano dwie długie funkcjonalne wiaty, które przykrywają około 70% powierzchni dostępnej dla podróżnych, zapewniając ochronę przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Na przystanku zainstalowano również nowoczesne oświetlenie ledowe, które zapewnia dobrą widoczność po zmroku. Podróżni będą również mogli korzystać z systemu dynamicznej informacji pasażerskiej, infokiosków oraz gablot informacyjnych, które zostaną zainstalowane.

W końcowej fazie realizacji jest dodatkowa kładka łącząca perony z Wolą i Żoliborzem, która pozwoli na dostęp pasażerów do ul. Rydygiera i Słodowieckiej. W żelbetowej konstrukcji nowej kładki osadzone zostały elementy zabytkowego wiaduktu przeniesionego znad ul. Obozowej. Wszystkie prace wykonywane przez Strabag prowadzone były przy zachowaniu ruchu pociągów pasażerskich i towarowych, dzięki czemu minimalizowane były utrudnienia związane z realizowaną budową - zapewnia wykonawca.

Przystanek Warszawa Powązki, o konstrukcji podobnej do powstałych niedawno przystanków linii obwodowej Warszawa Gdańska – Warszawa Zachodnia, jest budowany w ramach projektu "Prace na linii obwodowej w Warszawie (odc. Warszawa Gołąbki/Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska)", o wartości ok. 200 milionów złotych, który współfinansowany jest z mechanizmu CEF – Łącząc Europę. Modernizacja linii obwodowej ma zachęcić mieszkańców Warszawy do jazdy koleją.

Otwarcie przystanku na Wszystkich Świętych potwierdza PKP PLK. Jak czytamy, prace wykończeniowe na przystanku i przy budowie kładki będą kontynuowane do I kwartału przyszłego roku. Kładka zapewni dogodne dojścia na perony po przeciwnej stronie ul. Powązkowskiej oraz połączy dzielnice Wola i Żoliborz. Gotowa jest już podstawowa konstrukcja, w którą wbudowano elementy zabytkowego wiaduktu znad ul. Obozowej.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony