Partnerzy serwisu:

Stawki za dostęp do infrastruktury 2014/15: ma być trochę taniej

pr, Rynek Kolejowy 13.03.2014 93

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-03-13 22:41:48 Autor: mcls
---.sta.asta-net.com.pl
"Wzrosną natomiast opłaty w przypadku 20 największych stacji, a także, w niewielkim stopniu, w przypadku stacji i przystanków o znaczeniu regionalnym i aglomeracyjnym, które są wyposażone w systemy informowania podróżnych."

Co PKP PLK rozumie jako systemy informowania podróżnych? Czy zalicza się do tego kilka megafonów i nagrane zapowiedzi głosowe na komputerze u dyżurnego ruchu? Bo jeśli tak, to będziemy mieli kolejną farsę i pozorną obniżkę, gdyż większość zmodernizowanych stacji i przystanków na liniach regionalnych posiada takie wyposażenie. Czyli byłaby to obniżka opłat praktycznie tylko na papierze...
2014-03-14 09:27:47 Autor: Jacek Prześluga
---.dynamic.chello.pl
Z marżą zysku czy bez marży? Bo stawki z marżą zysku większą niż "0" będą wyższe niż tegoroczne co najmniej o kilka procent. Oczywiście, diabeł tkwi w szczegółach, jak choćby w zmianach kategorii linii czy dodatkowych stawkach za usługi typu wygłaszanie komunikatów. Jeśli najpierw podnosi się ich cenę o kilkaset procent, a potem obniża ją o 20 procent, to - sorry - ulga jest żadna.
2014-03-14 20:58:54 Autor: skandal
---.dynamic.chello.pl
Wszystko wskazywało na powrót marży zysku i to z przytupem. Też jestem ciekaw, bo PLK wyglądała na zdeterminowaną żeby wszystko wróciło do normy (czyli paskarskich stawek).
2014-03-16 14:01:59 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
ten cały system ustalania stawek na liniach lokalnych według mnie źle działa.

Czy ktoś może przepchnąć taką zmianą w prawie, że PLK ma pokazać swoje _całkowite_ koszty obecnie i np. po likwidacji linii Opole - Kluczbork.

_Różnica_ powinna zostać podana do publicznej wiadomości i być podstawą analizy czy warto na tej linii uruchamiać pociągi pasażerskie i nie (przy odpowiednim uwzględnieniu istniejącego lub nie ruchu towarowego).
Następnie samorząd/przewoźnik zakłada czy tą kasę chce zapłacić czy nie.
Tak należy zrobić dla każdej linii o mniejszym znaczeniu.

Obecna metoda stawek z "jednego wielkiego wora" prowadzi do eliminacji ruchu na wszystkich liniach regionalnych i nie tylko.
Kujawsko Pomorskie już ma plany by obsługiwac mniej linii kolejowych (mimo, że mają Arrive - to dla miłośników stwierdzenia, że przyczyną wszelkiego zła są PRy.)

Problemem są zasady i sposób parzenia na kolej, która ma duże koszty stałe. Ta ma sens tylko gdy jest w pełni wykorzystywana i działa sprawnie, obecnie stawki PLK zachęcają do tego by infra leżała pusta - to się musi zmienić - trzeba utrzymywać infrę w całości z publicznych niezależnie od wielkości ruchu - jeśli daną linię chcemy - a dodatkowe opłaty pobierać tylko tam i tylko wtedy gdzie i gdy nie ma miejsca w ramach istniejącej infry dla wszystkich chętnych do uruchomienia pociągu.
2014-03-16 18:37:05 Autor: uuuuuu
---.tktelekom.pl
taniej to znaczy oszczedności na podrónym i pfracowniku paranoja
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony