Partnerzy serwisu:

Stadler zbuduje lokomotywy spalinowo-elektryczne dla Urugwaju

Michał Szymajda 25.01.2021 2,7k

Stadler zbuduje lokomotywy spalinowo-elektryczne dla Urugwaju
Graf. Stadler
Stadler podpisał kontrakt ze spółką Portren na dostawę siedmiu lokomotyw liniowych dla Urugwaju. To pierwsze zlecenie dla Grupy Stadler z tego państwa.
Portren to spółka należąca do urugwajskiej grupy logistycznej Christophersen i hiszpańskiej firmy Cointer Concesion. Kontrakt z końca 2020 roku zakłada, że fabryka Stadlera w hiszpańskiej Walencji wyprodukuje siedem spalinowych lokomotyw serii Euro 4001 z przekładnią elektryczną. Wcześniej żadna z firmy z grupy Stadler nie otrzymywała zamówień z tego państwa. Dostawy Euro 4001 mają rozpocząć się do końca 2022 r.

Podpisanie umowy miało miejsce po ogłoszeniu w połowie października, że firma UPM wybrała konsorcjum składające się z Cointer Concesiones i Christophersen wraz z Deutsche Bahn International Operations, do obsługi i utrzymania pociągów towarowych między nową fabryką celulozy w Paso de los Toros a portem w Montevideo.

Lokomotywy będą obsługiwały linię o długości 273 km, zwaną Ferrocarril Central. Pociągi mają mieć długość 475 metrów i będą składać się z 26 wagonów. W drodze powrotnej pojazdy będą przewozić chemikalia i paliwo potrzebne do produkcji celulozy.

– Dzięki tej najnowocześniejszej technologii operatorzy lokomotyw będą mogli zapewnić zrównoważone i rentowne usługi kolejowego transportu towarowego. Maszyniści docenią komfortowe środowisko pracy, a mieszkańcy miejscowości zlokalizowanych blisko linii kolejowej docenią obniżony poziom hałasu i emisji spalin. Jesteśmy przekonani, że nasze pojazdy przyczynią się do promocji transportu kolejowego w Urugwaju i w innych krajach Ameryki Południowej – powiedział Iñigo Parra, dyrektor generalny Stadler Valencia.

Lokomotywy EURO 4001 z układem osi Co’Co wyposażone są w mocne silniki diesla o mocy 2800 kW, spełniające normę emisji spalin UE, EC 26/2004 Stage V. Wydajne asynchroniczne silniki trakcyjne pomagają zmniejszyć zużycie infrastruktury, a także ograniczyć hałas. Wyposażone są w dwie izolowane akustycznie i termicznie kabiny maszynisty, które zostały zaprojektowane zgodnie z najnowszymi normami ergonomii i bezpieczeństwa.

Latem 2020 roku Stadler zaprezentował zupełnie nową lokomotywę Euro 6000. Piszemy o niej tutaj. 
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
STADLER
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony