Partnerzy serwisu:

Stadler zaprezentował design Flirtów dla KM [aktualizacja]

Jakub Madrjas 29.03.2019 273

arrow
arrow
Stadler zaprezentował design Flirtów dla KM [aktualizacja]
Rys. Stadler
Stadler zaprezentował design Flirtów dla KM [aktualizacja]
Stadler zaprezentował design Flirtów dla KM [aktualizacja]
Stadler zaprezentował design Flirtów dla KM [aktualizacja]
Stadler zaprezentował design Flirtów dla KM [aktualizacja]
Stadler zaprezentował design Flirtów dla KM [aktualizacja]
Stadler zaprezentował design Flirtów dla KM [aktualizacja]
Stadler zaprezentował design Flirtów dla KM [aktualizacja]
Stadler zaprezentował design Flirtów dla KM [aktualizacja]
Stadler zaprezentował design Flirtów dla KM [aktualizacja]
Stadler zaprezentował design Flirtów dla KM [aktualizacja]
Stadler zaprezentował design Flirtów dla KM [aktualizacja]
Stadler zaprezentował design Flirtów dla KM [aktualizacja]
Stadler zaprezentował design Flirtów dla KM [aktualizacja]
Stadler zaprezentował design Flirtów dla KM [aktualizacja]
Stadler zaprezentował design Flirtów dla KM [aktualizacja]
Stadler zaprezentował design Flirtów dla KM [aktualizacja]
Stadler zaprezentował design Flirtów dla KM [aktualizacja]
Stadler zaprezentował design Flirtów dla KM [aktualizacja]
Stadler zaprezentował design Flirtów dla KM [aktualizacja]
Stadler zaprezentował design przygotowany dla nowych Flirtów dla Kolei Mazowieckich. Pierwszy pojazd ma zostać dostarczony do końca roku, ale być może pojawi się na torach wcześniej.
Koleje Mazowieckie oraz Stadler Polska podpisały drugą umowę wykonawczą na dostawę nowoczesnych Flirtów. 12 pojazdów ma kosztować blisko 405 mln zł brutto. Pociągi będą kursować na trasie Sochaczew – Warszawa – Celestynów. Mają zostać dostarczone do końca 2020 roku, a pierwszy z nich trafi na tory w I kwartale tegoż roku.

Trwa już produkcja składów z pierwszej umowy wykonawczej na sześć jednostek, które mają kursować na trasie Warszawa – Działdowo. Jak mówi prezes KM Robert Stępień, kolejne umowy wykonawcze będą podpisywane w latach 2020-2021. 

Pierwsze pudła do produkcji pociągów Flirt dla Kolei Mazowieckich przyjechały już do siedleckiego zakładu Stadler Polska, gdzie po odbiorach dokonanych przez przewoźnika rozpoczął się montaż. Jak wyjaśnia Tomasz Prejs, członek zarządu Stadler Polska pierwszy pojazd ma rozpocząć w lipcu testy na torze Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie. Potrwają one dwa miesiące. By uzyskać zezwolenie na eksploatację, Stadler musi potwierdzić zgodność pojazdu z najnowszymi normami TSI. 

Producent opracował już design nowych składów. Wizualizacje można zobaczyć w galerii artykułu. Flirty dla Kolei Mazowieckich będą jednoprzestrzenne, klimatyzowane, wyposażone w urządzenia informacji wizualno-dźwiękowej i bezprzewodowy dostęp do internetu. Pociągi będą osiągały prędkość 160 km/h. Będą również wyposażone w wewnętrzny i zewnętrzy monitoring, platformę dla osób z niepełnosprawnościami, miejsce dla wózków inwalidzkich, dziecięcych i rowerów, nowoczesne toalety oraz interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą w sytuacji awaryjnej, a także defibrylatory AED. Wszystkie nowe pojazdy będą wyposażone w urządzenia ETCS (europejski system sterowania) – podaje producent.
 
Nowe jednostki, zgodnie z umową, mają wyjechać na tory pod koniec roku. Prezes Kolei Mazowieckich przewiduje jednak, że może udać się skrócić ten termin, a pasażerowie pojadą nowymi Flirtami jeszcze w listopadzie tego roku.

Aktualizacja: Stadler przesłał Redakcji "RK" zaktualizowane wizualizacje, które są już dostępne w galerii artykułu 


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
STADLER
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony