Partnerzy serwisu:

Stadler skarży wybór Alstomu w przetargu na 150 ezt dla Danii

Michał Szymajda 14.05.2021 3,8k

Stadler skarży wybór Alstomu w przetargu na 150 ezt dla Danii
Coradia Stream dla DSB na graficeGraf. Alstom
Koleje Duńskie miesiąc temu wybrały ofertę Alstomu w rekordowo dużym przetargu na dostawę 100. elektrycznych zespołów trakcyjnych z opcją na kolejnych 50. Konkurent Alstomu – Stadler – nie poddaje się i składa odwołanie od wyboru Duńskich Kolei DSB.
Stadler złożył odwołanie duńskiej Komisji Odwoławczej do spraw Zamówień Publicznych. Podstawą protestu Stadlera jest to, że oferta Alstomu nie spełnia wymogów Duńskich Kolei określonych w specyfikacji przetargowej. Szczegółów tego odwołania nie znamy.

– Mogę potwierdzić, że Stadler wniósł sprzeciw wobec udzielenia Alstomowi zamówienia na 150 zespołów trakcyjnych przez DSB. Ze względu na toczące się postępowanie nie możemy aktualnie komentować sprawy – powiedziała Marta Jarosińska, rzeczniczka prasowy polskiego oddziału Stadlera.

– W przetargu tej wielkości nierzadko zdarza się, że przegrywający skarży decyzję operatora. Wiemy o dwóch przetargach w Austrii i Szwajcarii, w których to Alstom złożył odwołanie od wyboru Stadlera. Podkreślam, że wybraliśmy ofertę, która odpowiadała wymaganiom technicznym, a jednocześnie była najbardziej atrakcyjna cenowo. Naszym zdaniem jest to propozycja, w której Koleje Duńskie uzyskają najlepszy stosunek jakości do ceny. Przeprowadziliśmy profesjonalny i przejrzysty proces przetargowy i takie są również informacje zwrotne, jakie otrzymaliśmy od rynku. Dlatego mam nadzieję, że uda nam się jak najszybciej załatwić sprawę, abyśmy mogli podpisać z producentem umowę – wyjaśnia Jürgen Müller, dyrektor ds. strategii i taboru w DSB.

DSB oczekuje, że organ odwoławczy w ciągu 30 dni podejmie decyzję, czy skarga jest zasadna. Pierwsze dostawy miałyby rozpocząć się w 2024 r. i potrwać do 2029 r.

Gra toczy się o niebagatelną kwotę. Dla obu kolejowych gigantów równowartość 12 miliardów złotych to potężny zastrzyk pieniędzy. Wybrany przez DSB Alstom ma dostarczyć pojazdy z serii Coradia Stream, które produkowane są także w Polsce. Stadler, który chciałby dostarczyć do Danii Flirty, także buduje je w Polsce – w Siedlcach. Jest więc szansa, że w obu przypadkach zyska polska gospodarka.

Więcej na temat tego zamówienia można przeczytać tutaj.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
STADLER
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony