Stadler prezentuje nową elektryczno-spalinową lokomotywę Class 88 (zdjęcia)
Michał Szymajda ⚫ 23.09.2016 ⚫
2,9k










Stadler to nie tylko producent elektrycznych zespołów trakcyjnych, tramwajów i wagonów. Wartym uwagi pojazdem, zaprezentowanym na targach Innotrans 2016 w Berlinie, jest lokomotywa dwutrakcyjna Class 88 dla angielskiego klienta. Zaprojektował ją Vossloh, ale po zmianie właściciela fabryki w Walencji firmowana jest marką Stadler.
– Nie jest to elektrowóz z pomocniczym silnikiem „last mile”, lecz lokomotywa, która przy użyciu spalinowego silnika może normalnie prowadzić pociągi – mówił szef hiszpańskiego oddziału Stadlera Iñigo Parra. Poinformował on również dziennikarzy, ze Stadler obecnie pracuje nad innymi konfiguracjami dwutrakcyjnej lokomotywy po to, by mogła być oferowana także w kontynentalnej Europie.
– Lokomotywa będzie oferowana zarówno w wersji cztero jak i sześcioosiowej. Wyposażymy ją także w silniki elektryczne odpowiednie dla lokalnej specyfiki napięcia, w zależności od kraju gdzie ma się poruszać. Obecnie prezentowany Class 88 nadaje się do prowadzenia pociągów towarowych i pasażerskich, jako taka też będzie oferowana – powiedział Iñigo Parra.
Silniki elektryczny posiadają moc 4000 kW, spalinowy (produkcji Cat) - 708 kW. Lokomotywa może poruszać się z prędkością maksymalną 160 km/h. Prezentowany Class 88 należy do Beacon Leasing Limited (zamówiono 10 takich lokomotyw). Pierwszym jej użytkownikiem będzie Direct Rail Services.
– Lokomotywa będzie oferowana zarówno w wersji cztero jak i sześcioosiowej. Wyposażymy ją także w silniki elektryczne odpowiednie dla lokalnej specyfiki napięcia, w zależności od kraju gdzie ma się poruszać. Obecnie prezentowany Class 88 nadaje się do prowadzenia pociągów towarowych i pasażerskich, jako taka też będzie oferowana – powiedział Iñigo Parra.
Silniki elektryczny posiadają moc 4000 kW, spalinowy (produkcji Cat) - 708 kW. Lokomotywa może poruszać się z prędkością maksymalną 160 km/h. Prezentowany Class 88 należy do Beacon Leasing Limited (zamówiono 10 takich lokomotyw). Pierwszym jej użytkownikiem będzie Direct Rail Services.
Komentarze:
InnoTrans 2016

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |