Partnerzy serwisu:

Stadler pracuje nad niskopodłogowym pociągiem wysokich prędkości

newseria.pl 30.05.2016 369

Stadler pracuje nad niskopodłogowym pociągiem wysokich prędkości
Fot. Michał Szymajda
Stadler Group zbuduje pierwszy niskopodłogowy pociąg wysokich prędkości. Model EC250 będzie mógł się poruszać z prędkością do 250 km/h i połączy Frankfurt nad Menem z Mediolanem. W sumie szwajcarska grupa w ramach kontraktu z narodowym przewoźnikiem SBB dostarczy 29 modeli pojazdu. Pierwsi pasażerowie pojadą nowym pociągiem w 2019 roku.
– Wiele osób uważa, że innowacje to tylko badania i rozwój. Z pewnością są one jednym z elementów, dzięki któremu jesteśmy na takim, a nie innym poziomie zaawansowania technologicznego – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Christian Spichiger, prezes Stadler Group na Europę Środkowo-Wschodnią. – Naszym zdaniem innowacje to jednak nie tylko obszar R&D. To także umiejętność budowy sieci partnerskiej i wykorzystania potencjału, który taka sieć daje – wyjaśnia.

Prezes Stadler Group na Europę Środkowo-Wschodnią zauważa, że polskie przedsiębiorstwa związane z produkcją pojazdów szynowych z roku na rok stają się coraz bardziej innowacyjne. Dzięki temu są w stanie sprostać coraz wyższym wymaganiom, jakie stawia przed nimi szwajcarska grupa. Krajowi producenci sprawdzają się zarówno jako podwykonawcy poszczególnych komponentów, jak i jako pełnoprawni partnerzy Stadlera współpracujący z nimi w ramach konsorcjów.

Przykładem takiej kooperacji jest konsorcjum Newagu oraz spółki Stadler Polska, które pod koniec 2015 roku dostarczyło państwowemu PKP Intercity dwadzieścia dalekobieżnych pociągów Flirt 3.

– Dzięki swojej innowacyjności i dużemu potencjałowi przemysłowemu mogą oni dostarczać komponenty spółkom Stadlera czy innym firmom zewnętrznym z branży kolejowej. Myślę, że to również jest częścią innowacji – stwierdza Christian Spichiger.

Szwajcarska spółka pracuje aktualnie nad budową pociągu Stadler EC250. Jak informuje przedstawiciel spółki, pojazd będzie dostosowany do prędkości 250 km/h i będzie to pierwszy niskopodłogowy pociąg wysokich prędkości w historii firmy. Odbiorcą pierwszych modeli będą państwowe koleje SBB, a pierwsi pasażerowie pojadą nimi pod koniec 2019 roku.

– Pociąg będzie kursował między Frankfurtem a Mediolanem przez najdłuższy tunel kolejowy na świecie, liczący 57 kilometrów i biegnący pod Alpami. Musi uzyskać homologację w czterech krajach: Niemczech, Włoszech, Szwajcarii i Austrii. W każdym z tych krajów obowiązuje inny system dostaw mocy i inne przepisy bezpieczeństwa – precyzuje Spichiger.

Rozmówca podkreśla także rosnącą rolę polskiego rynku w strategii Stadlera. Zauważa, że aktywność szwajcarskiej grupy działa stymulująco na rozwój lokalnych firm, a sama spółka pełni rolę swoistego klastra integrującego ich działania wokół konkretnych projektów.

– Najpierw przynieśliśmy do Polski nasze know-how. Systematycznie rozbudowujemy i szkolimy nasz zespół. Powiększamy sieć naszych partnerów i pomagamy im się rozwijać. To daje Polsce wyjątkową i bardzo silną pozycję w naszej grupie, nie tylko ze względu na niskie koszty, lecz także ze względu na wysoką jakość – wyjaśnia. – Następnym krokiem będzie rozwijanie prac inżynieryjnych – dodaje prezes Stadler Group na region Europy Środkowo-wschodniej.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
STADLER
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony