Partnerzy serwisu:

Stadler ponownie wygrywa na Wyspach Brytyjskich: 35 Flirtów dla Wales & Borders

inf. pras. Stadler 07.03.2019 46

arrow
arrow
Stadler ponownie wygrywa na Wyspach Brytyjskich: 35 Flirtów dla Wales & Borders
Fot. Stadler
Stadler ponownie wygrywa na Wyspach Brytyjskich: 35 Flirtów dla Wales & Borders
Stadler ponownie wygrywa na Wyspach Brytyjskich: 35 Flirtów dla Wales & Borders
Stadler otrzymał od spółki Wales & Borders Rail Services zamówienie opiewające łącznie na 71 pojazdów – zespołów trakcyjnych Flirt oraz tramwajów dwusystemowych Citylink. Realizacja projektu właśnie się rozpoczyna. Dla Stadlera jest to już drugie tak duże zamówienie na zespoły trakcyjne Flirt w Wielkiej Brytanii.
W czerwcu 2017 roku na tory wjechał pierwszy hybrydowy pojazd Flirt wyprodukowany dla Doliny Aosty we Włoszech. Zastosowane w nim nowo opracowane transformatory suche pozwalają zaoszczędzić do 7,5 procent zużywanej energii. Z kolei we wrześniu 2018 akumulatorowy Flirt pomyślnie odbył swoją pierwszą jazdę podczas targów InnoTrans w Berlinie. Dzięki innowacjom w dziedzinie napędów alternatywnych Stadler popularyzuje tzw. zieloną technologię.

Na zamówienie dla Wales & Borders składa się 35 zespołów trakcyjnych typu Flirt oraz 36 trójczłonowych tramwajów dwusystemowych typu Citylink. 11 z 35 pociągów wyposażonych jest w napęd spalinowo-elektryczny, kolejne 24 jednostki korzystają z trzech źródeł napędu w zależności od zapotrzebowania i właściwości trasy: z sieci trakcyjnej, napędu spalinowo-elektrycznego lub energii zgromadzonej w akumulatorach. Hybrydową flotę tworzy siedem trójczłonowych i 17 czteroczłonowych składów. Po wprowadzeniu do eksploatacji w 2023 roku na północ od Cardiff, pociągi pojadą dzięki trakcji elektrycznej. Trasa na południe od Cardiff nie jest zelektryfikowana – tam pojazdy będą napędzane silnikiem spalinowym lub energią z baterii.

Pojazdy Citylink zasilane są prądem przemiennym 25 kV z sieci trakcyjnej oraz prądem z akumulatorów. Zastosowanie akumulatorów zarówno w tramwajach dwusystemowych, jak i w zespołach trakcyjnych stanowi innowacyjną, przyjazną dla środowiska koncepcję transportu pasażerskiego na niezelektryfikowanych liniach na Valley Lines wokół Cardiff.

Popularność pojazdów Stadlera w Wielkiej Brytanii szybko rośnie. Firma podpisała już siedem umów na dostawę taboru. W bieżącym roku zostanie oddanych do eksploatacji 58 zespołów trakcyjnych typu Flirt dla sieci Greater Anglia oraz 17 pociągów metra dla SPT w Glasgow. Od 2020 roku do ruchu będą wprowadzane 52 pociągi Metro w Liverpoolu. Pierwsze pojazdy Stadlera 12 tramwajów Variobahn użytkowanych w sieci Croydon-Tramlink, wyjechały na trasy w 2013 roku. W 2017 firma dostarczyła także siedem tramwajów dwusystemowych Citylink do Sheffield.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
STADLER
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony