Partnerzy serwisu:

Stadler Polska: Kontrakty dla odbiorców w całej Europie

Roman Czubiński 26.07.2018 2,7k

arrow
arrow
Stadler Polska: Kontrakty dla odbiorców w całej Europie
Fot. Stadler Polska
Stadler Polska: Kontrakty dla odbiorców w całej Europie
Stadler Polska: Kontrakty dla odbiorców w całej Europie
Stadler Polska: Kontrakty dla odbiorców w całej Europie
Stadler Polska: Kontrakty dla odbiorców w całej Europie
Stadler Polska: Kontrakty dla odbiorców w całej Europie
Stadler Polska: Kontrakty dla odbiorców w całej Europie
Stadler Polska: Kontrakty dla odbiorców w całej Europie
Stadler Polska: Kontrakty dla odbiorców w całej Europie
Stadler Polska: Kontrakty dla odbiorców w całej Europie
Polski zakład Stadlera poszerza swoje portfolio o pojazdy należące do kolejnych segmentów rynku. W Siedlcach będą produkowane trzysystemowe elektryczne zespoły trakcyjne, a także – we współpracy z Solarisem – tramwaje. Z myślą o przyszłych zamówieniach fabryka będzie rozbudowywana – mówi w wywiadzie dla Rynku Kolejowego kierownik Działu Rozwoju Projektów w Stadler Polska Grzegorz Modrykamień.
Rynek Kolejowy: Jakie pojazdy powstają obecnie w fabryce?

Grzegorz Modrykamień: W siedleckim zakładzie Stadler Polska realizujemy obecnie zamówienia dla wielu europejskich przewoźników. Produkujemy elektryczne zespoły trakcyjne dla Kolei Norweskich NSB. Dwie trzecie kontraktu zostały już wykonane. Przygotowujemy się do realizacji czwartej opcji.

Dodatkowo realizujemy zamówienie na dostawę czteroczłonowych ezt Flirt dla GySEV. Węgierski przewoźnik po raz kolejny korzysta z naszych dostaw. Następny kontrakt, realizowany również dla naszego wielokrotnego klienta, to zlecenie na budowę trzysystemowych ezt dla Arrivy w Limburgii. To pierwsze tego typu pojazdy budowane w naszym zakładzie. Operator będzie wykorzystywał je na trasie z Niemiec przez Holandię do Belgii. Arriva złożyła też już kolejne zamówienie – tym razem na pojazdy z serii Wink, powstałej na bazie Flirta i będącej następcą GTW.

Oprócz tego budujemy trój- i czteroczłonowe pojazdy dla brytyjskiego przewoźnika East Anglia. W produkcji są już pojazdy w wersji trójczłonowej. Projekt obejmuje także dwunastoczłonowe jednostki w dwóch wersjach: intercity oraz lotniskowej. Różnią się one układem siedzeń oraz elementami wykończenia. Najdłuższe wersje są budowane w Bussnang w Szwajcarii.

Przygotowujemy się także do realizacji kolejnych, bardzo ważnych dla nas zamówień: na budowę 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Kolei Mazowieckich oraz 35 tramwajów dla Krakowa.

Czy oprócz pojazdów kolejowych w Siedlcach rozwija się także produkcja lżejszego taboru szynowego?

W tym roku z Siedlec wyjechały po raz pierwszy w historii zakładu tramwaje. Pierwsze pojazdy zbudowaliśmy dla czeskiej Ostrawy. Niebawem, we współpracy z firmą Solaris, rozpoczniemy produkcję siedmiu tramwajów dla Brunszwiku. Pudła zostaną wyprodukowane w Solaris Tram w Środzie Wielkopolskiej, w Siedlcach nastąpi ich zabudowa oraz uruchomienie pojazdów. Stąd gotowe pojadą prosto do Niemiec.

Rozwijamy też kompetencje w obszarze budowy wózków dla lekkich pojazdów szynowych. Pierwsze takie zadanie wykonaliśmy na potrzeby kontraktu na tramwaje dla Ostrawy. Będziemy produkowali wózki do tramwajów także dla Brunszwiku i Krakowa.

Czym oprócz tego wszystkiego zajmuje się zakład w Siedlcach?

Świadczymy dla naszych klientów również usługi utrzymania taboru oraz napraw powypadkowych. Ostatnio z tej drugiej możliwości skorzystał Leo Express.

Co z pozwoleniem na rozbudowę fabryki?

Pierwszy z etapów planowanej rozbudowy nastąpi już niedługo. Hala montażu elektrycznego zyska kolejne piętro. Kolejne kroki są w planach. Będziemy informować o nich w swoim czasie.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony