Partnerzy serwisu:

Stadler podwyższa prędkość. Pociągi pojadą do 249 km/h

Stadler/lp, Rynek Kolejowy 11.05.2014 355

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-05-11 11:01:33 Autor: RuruMaHobi
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Robercie Wyszyński! Będzie tanio do kupienia stare CisAlpino, z wychylnym pudłem!!
Może po, nieuniknionym, sukcesie ED250 namówisz PKP IC na zakup kolejnych "zespolaków"?!
2014-05-11 11:23:48 Autor: laik
---.adsl.inetia.pl
A zauważył ktoś że nie brano pod uwagę kryterium najważniejszego a czasem jedynego w Polsce: CENY? W zasadzie za najważniejsze przyjęto koszty eksploatacji. Zapewne również (poza kulisowo) niemałe znaczenie miało miejsce produkcji, krajowy producen oraz % krajowych komponentów. Po prostu w kryzysie trzeba popierać swoje.
2014-05-11 11:32:07 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
Cisalpino ma tyle lat co ED72, a jakość bez porównania.

Na pewno da siego kupić taniej niż o połowę krótszy, 6-członowy Elf. Wtedy byłoby wychylne pudełko na Gdynię, c'nie?
2014-05-11 11:33:12 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
Dodam jeszcze, że skoro Cisalpino ma obecnie 20 lat, to można by go jeszcze za 30 lat zmodernizować do AKM :)
2014-05-11 11:39:05 Autor: Jan
---.dynamic.mm.pl
Cztery kryteria główne i kilkadziesiąt podkryteriów. Jestem pod wrażeniem - zamawiający wie czego chce i jest w stanie to wyartykuować a następnie będzie dokonywał oceny. Widać, że więcej do powiedzenia w Szwajcarii mają fachowcy, u nas decydują politycy. Laik ma 100% racji, u nas ciągle pokutuje jedno główne kryterium - cena. Mało kto bierze pod uwagę inne czynniki mające wpływ na eksploatację taboru przez 25-35 lat.
I jeszcze jedna spawa - zamawia się 29 pociągów a opcja jest na dodatkowe 92.
U nas zamawia się oddzielnie po kilka-kilkanaście pociągów i co zamówienie to inny tabor. Koszty utrzymania wielu typów pojazdów nie mają dla zamawiających znaczenia?
I Stadler - są to najwygodniejsze EZT jakie ma do dyspozycji pasażer w mazowieckiem.
2014-05-11 11:54:22 Autor: peron7
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
odnośnie tej prędkosci 249km/h,to mi się kawał przypomniał.Wchodzi facet do sklepu,ładuje 4 koszyki bułek i do kasy,kasjerka pyta-a ile tych bułek pan ma?, -99,-a czemu nie sto?,-a kto tyle zje?
2014-05-11 12:05:03 Autor: Pendolinek
---.97.198.128
A czemu nie 249 i pół?
2014-05-11 12:43:25 Autor: ble
---.free.aero2.net.pl
cisalpino i ich awarie i problemy z kiblami ? Niezle na ich sie pluje n szwajcarskich forach kolejowych. Bez jaj. Jechalem cisaplino i zaplonal zywym ogniem. Wyladowalem posrodku jakiejs wsi i postanowilem tam zostac. DObrze, ze nie jechalem do pracy czy na wazne spotkanie. Ale fakt, fiat umozliwil mi zwiedzanie pieknej szwajcarskiej wsi. Dziekuje wam za to. I do tego poznalem tam moja przyszla dziewczyne. tez mile.
2014-05-11 12:45:13 Autor: jurasN
---.icpnet.pl

jurasN
@Pendolinek: „A czemu nie 249 i pół?”
Chodziło o to, by wyciągnąć jak najwięcej przy najniższych kosztach. Od 250km/h to pojazdy dużej prędkości klasa wyżej – wyższe wymagania, wyższe koszty…
2014-05-11 12:53:48 Autor: jurasN
---.icpnet.pl

jurasN
@@Laik, Jan
Laik NIE MA 100% racji. Pisałem już tu wielokrotnie:
Jeśli w SIWZ dostatecznie szczegółowo jest opisany przedmiot zamówienia, to dlaczego ma cena nie wystarczyć? Jakie inne kryteria: Okres gwarancji? Nie ma jej "za darmo". Jakość wykonania? W większości determinują ją przepisy, normy, np. dla wyrobów dla kolei karty UIC (Międzynarodowego Związku Kolei). Dla niektórych mniej zorientowanych: jedna karta UIC określająca jakiś pojedynczy aspekt wymagań to często kilkadziesiąt, nawet kilkaset stron. Spójrzcie na przykład na stronę PKP IC z ich przetargami i tam na SIWZ na zakupy/naprawy wagonów. Tam są wskazane przepisy, normy, karty, których spełnienia zamawiający wymaga, tryb przeszkolenia pracowników, jeśli wprowadza się jakieś nowości w konstrukcji. Ponadto, przewoźnicy (wszyscy? - chyba nie) mają ciągle swoich komisarzy odbiorczych nadzorujących robotę u wykonawcy. Inne wymogi zamawiający wpisuje też w SIWZ. Co jeszcze? Oczywiście, zawsze można coś lepiej, ale wpisywanie NA SIŁĘ dodatkowych kryteriów oceny nie zawsze musi mieć sens.
2014-05-11 14:09:11 Autor: Pendolinek
---.97.198.128
@jurasN

Żartowałem oczywiści.
Ale wg mnie - prędkość powinna być opłacalna.
Chociaż Szwajcarzy mogą sobie akurat na to pozwolić.
A Alptransit Gotthard stawia wysokie wymagania.
2014-05-11 14:58:19 Autor: poiuy
---.free.aero2.net.pl
Nie tylko Stadler podwyższa prędkość. PLK także :-) Na trasie Kraków - Katowice po wymianie spróchniałych podkładów z 30km/h do 50 km/h. Już prawie jesteśmy w Europie. Możemy być dumni. Ta różnica pomiędzy 249 km/h a 50 km/h nie jest już taka wielka;-) Co prawda na razie jest niższa niż w czasach przedwojennych na tej samej trasie ale wzrost prędkości jest znaczący bo aż o 67% :-)
To tak apropos sukcesów w inwestycjach infrastrukturalnych obecnej bandyckiej ekipy rządowej
2014-05-11 16:42:14 Autor: Małopolanin
---.116.200.90
@poiuy

Co do Kraków-Katowice - nie z 30 na 50, tylko z 40 na 50 km/h. Z 30 na 40 [wzrost o 33,(3)%] PLK podniosła w ubiegłym roku jedną poprawką do WOS-u nie przeprowadzając ŻADNYCH prac na gruncie. Aby utrzymać ten trend postanowiono podnieść z 40, na 50 - no ale do tego potrzeba wymiany podkładów, która trwa (chociaż jej końca nie widać).
2014-05-11 16:47:58 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
@ RuruMaHobi

"Robercie Wyszyński! Będzie tanio do kupienia stare CisAlpino, z wychylnym pudłem!!
Może po, nieuniknionym, sukcesie ED250 namówisz PKP IC na zakup kolejnych "zespolaków"?!

*********

A po jakiego nam ten 20 letni złom? Nie kupiłbym za pół darmo, same z tym kłopoty.

Z wychylnego wyleczyłem się argumentami (choć kiedyś byłem zwolennikiem, ale - niestety - bardziej teoretycznym), choć czeskim i niemieckim wychylakiem jechałem bez problemów). Ale to było kiedyś, teraz coraz mniej prawdziwych linii i rj ma czasy z wychyłami.

Jak się okazuje wychylak generruje więcej problemów i kosztów niż korzyści, stety, niestety (w tym polecam po raz kolejny poglądowy film Iwana z czeskiego pendo, choć to nie jedyne źródła, ale jedno z wielu). DOBRZE że kupiliśmy NEW PENDO bez wychyłu. Ufff...

PS. "Tylko krowa (ponoć) nie zmienia poglądów". Nie lubię dogmatów, każdy ma prawo i wolność, aby je zmieniać. I bardzo dobrze!
2014-05-11 17:02:28 Autor: sup
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Super przetarg.
6 miesięcy na przygotowanie ofert, a nie miesiąc na oferty i 3-6 miesięcy na dostarczenie kilku pociągów. Kryteria ocen takie, że wiem, że ktoś tam umie je ocenić, a nie wpiszą ogólniki jak u nas, trochę ustawią pod kątem zastosowanych hamulców, silników, napędu i laptopów serwisowych i po przetargu. Tak się to robi i to powinien być wzór. Tylko osoby odpowiedzialne za takie inwestycje w urzędach wojewódzkich i u przewoźników pewnie tego nie zrozumieją, bo połowy pojęć nie znają.
2014-05-11 18:05:26 Autor: Głos z USA
---.hsd1.in.comcast.net
W odpowiedzi na post Ave Ja:
"Cisalpino ma tyle lat co ED72, a jakość bez porównania.

Na pewno da siego kupić taniej niż o połowę krótszy, 6-członowy Elf. Wtedy byłoby wychylne pudełko na Gdynię, c'nie?"
@Ave Ja

I tu masz racje. Polska jest potęgą gospodarczą, w imporcie złomów zachodnich. Zawsze się zrobi jakiś lifting, wymieni siodełka, lampy i lakier. Bedzie jak nowy.
2014-05-11 18:09:37 Autor: Głos z USA
---.hsd1.in.comcast.net
W odpowiedzi na post Robert Wyszynski:
"@ RuruMaHobi

"Robercie Wyszyński! Będzie tanio do kupienia stare CisAlpino, z wychylnym pudłem!!
Może po, nieuniknionym, sukcesie ED250 namówisz PKP IC na zakup kolejnych "zespolaków"?!

*********

A po jakiego nam ten 20 letni złom? Nie kupiłbym za pół darmo, same z tym kłopoty.

Z wychylnego wyleczyłem się argumentami (choć kiedyś byłem zwolennikiem, ale - niestety - bardziej teoretycznym), choć czeskim i niemieckim wychylakiem jechałem bez problemów). Ale to było kiedyś, teraz coraz mniej prawdziwych linii i rj ma czasy z wychyłami.

Jak się okazuje wychylak generruje więcej problemów i kosztów niż korzyści, stety, niestety (w tym polecam po raz kolejny poglądowy film Iwana z czeskiego pendo, choć to nie jedyne źródła, ale jedno z wielu). DOBRZE że kupiliśmy NEW PENDO bez wychyłu. Ufff...

PS. "Tylko krowa (ponoć) nie zmienia poglądów". Nie lubię dogmatów, każdy ma prawo i wolność, aby je zmieniać. I bardzo dobrze!"
@Robert Wyszynski

Czym starsze, tym lepsze!!!. To jak wino. W Krakowie na 409 sztuk tramwajów 40 letnich z importu z Niemiec i Wiednia, tylko 122 sztuki pozostały jeszcze polskiej produkcji typ105N.
2014-05-11 19:40:59 Autor: aaa
---.205.155.248.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Szwajcaria i bez wychylnego pudla??? jak to możliwe ....i na forum taki spokoj przecież "wychyl" to podstawa, tak Pendolino krytykujecie ze to bez sensu bez "wychylu", a "głupii" Helweci kupuja bez....dziwne.... bo się na tym pudle przejechali awaryjność itd. wiec my byliśmy madrzy przed szkoda...ale zamiast pochwal sama bagno w opiniach "znawcow"...

dziwni jesteście swoich jedziecie bez zachamowan, a obcym ....
2014-05-11 19:56:28 Autor: _paweł_
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A może po prostu rozpisali taki przekombinowany przetarg w którym nie ma kryterium cena 60% po to żeby tak zakombinować żeby pozbyć się Pendolina i rozwinąć i dać pracę swojej krajowej firmie. Dotychczas Pendolino rządziło niepodzielnie w Szwajcarii, a na dodatek drogi frank wyeliminował ichnie fabryki z europejskiego rynku. Więc rozpisali tak przekomplikowany i ssubiektyzowany przetarg (kryteria "innowacyjnosci" i "zarządzania projektem" które nie da się obiektywnie oceniać) i podszepneli swojej firmie co ma napisać w ofercie żeby dostać najwięcej punktów :) albo po prostu zmontowali taką mozaikę kryteriów, żeby seryjnego ETR610 wykosić bo nie jest już "innowacyjny" (podwójne wózki, tradycyjne podwójne wejścia, konwencjonalna liczba członów). Tak że myślę, że Szwajcarzy są mądrzy nie dlatego że potrafia rozpisać bizantyjski przetarg tylko bo potrafią zadbać o swoich i o nacjonalizm gospodarczy. Na marginesie: w ostatnim przetargu PKP IC na piętrusy, też wystąpiły podobne kryteria ale bez "innowacji" i "zarzadzania", np wskaźnik ekonomiczny NPV, koszty utrzymania, rozwiązania techniczne. Cena owszem się pojawia ale stanowi mało %.
2014-05-11 21:06:58 Autor: Junko
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
W Szwajcarii na kolei pracują fachowcy i ludzie, których kolej i jej dobro oraz pasażerów jest pasją i oczywistą oczywistością. U nas na kolei pracują... bankowcy, którzy w dodatku pociągami nawet w czasie wolnym, za darmo i w klasie 1 nie chcą za nic jeździć. Ale za to bezwstydnie ciągną z budżetów spółek skarbu państwa tyle kasy, ile się da. Efekt jaki jest, każdy widzi.
2014-05-11 21:24:31 Autor: bzox
---.warszawa.vectranet.pl
Dobrze, że nas Polaków nie stać na drogie pociągi na 250. Lepiej zmodernizujmy sobie EP09 na 200 kmh - Newag chętnie zarobi. Możemy też kupić używane Husarze od naszych braci z Niemiec i zużywać 30% więcej prądu niż pendolino. Nie obędzie się bez modernizacji wagonów z lat 90 na 200 kmh. Wystarczy obrać i oskrobać ramę, wymienić całą resztę i będzie wagonik jak nowy. Szwajcarzy zwariowali, że chcą kupić ezty - przecież od nich nie można odczepić wagonu i postawić go w krzaki, żeby spokojnie doczekał do następnej rewizji.
Teraz na szczęście jest okazja, żeby powiedzieć sobie, że trzeba było 5 lat temu kupić Stadlera na 249 za pół ceny.
2014-05-11 22:30:45 Autor: ceglev
---.internetdsl.tpnet.pl
Jechałem dzisiaj Flirtem KŚ i słyszałem rozmowę kierownika pociągu z konduktorem, że mają właśnie odkupić te Cisalpino i skierować na średnicę po remoncie, a narazie będą ona kursowały tylko na Tychy-Sosnowiec więc będzie okazja przejechać tym pudłem...
2014-05-11 23:24:18 Autor: Małopolanin
---.116.200.90
W odpowiedzi na post ceglev:
"Jechałem dzisiaj Flirtem KŚ i słyszałem rozmowę kierownika pociągu z konduktorem, że mają właśnie odkupić te Cisalpino i skierować na średnicę po remoncie, a narazie będą ona kursowały tylko na Tychy-Sosnowiec więc będzie okazja przejechać tym pudłem..."
Coś źle słyszałeś. Nie kupić, tylko wyleasingować od Sigmy Tabor lub od Heros Rail.
2014-05-12 00:10:36 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
@bzox - cytat

"Dobrze, że nas Polaków nie stać na drogie pociągi na 250. Lepiej zmodernizujmy sobie EP09 na 200 kmh - Newag chętnie zarobi."

*********

Najlepiej od razu zmoRdernizować te archaiczne muzealne skaczące jak j... kangury epoki na "pinńset" - będą wtedy skakać "hiperprzestrzennie", razem z wagonami, jak Małysz i Stoch :-)

Epoki w ilości ponad 20 sztuk pójdą na teelki, zwolnione przez dziobaki - i te pojadą 150-160 km/h, tam gdzie mogę, mało kto to zauważa, a to jest BARDZO ważne!

*********

Do @aaa

Dokładnie się zgadzam!!! Pluć mikolsko i kulejarsko potrafimy jedynie na swoje, taki "narodowy" porąbany debilny kompleks. Popatrzcie sobie na Fyrę (AnsaldoBreda) i hiper fachowców z Holandii i Belgii (6-8 lat afer, mega spóźnień w dostawach, kłopotów z homologacjami, etecesami, sądów, wymuszonych ugód i oddawania złomiastego "haj spidowego" taboru oraz oraz na 3 letnie spóźnienia haj spidów Siemensa - bo przecież Niemcy to "wzór" nie do podważenia... U nas dostawy ED 250 hiper punktualne, ale to przecież ... w Polsce, to być nie może...

Na szczęście to nie mój problem. Co innego durnowate plucie, co innego POTRZEBNA medialna krytyka, monitoring i analityka merytoryczna (w miarę możliwości).
2014-05-12 01:37:43 Autor: elwawa
---.play-internet.pl
"Dziękuję Kolejom Szwajcarskim SBB" - to wierne tłumaczenie? Jeżeli tak, to prezes jąka się :))
2014-05-12 06:25:19 Autor: Goofy
---.internetdsl.tpnet.pl
Skoro tilt to takie "be", to po co topiliśmy miliardy w dostosowanie E65 Północ pod tego tilta?
2014-05-12 10:20:12 Autor: zeus04
---.133.22.13
Spokojnie to tylko wizualizacja :) Stadler nie ma takiej technologi :)
2014-05-12 10:24:39 Autor: Jacob
---.static.sitel.net.pl
Niech PRy sobie kupią Cisalpino, będzie na RegioEkspres+ by konkurować z dziobakami z Intercity :P
2014-05-12 10:32:14 Autor: max2
---.merinet.pl

max2
Przypadkowo Szwajcarzy wybrali szwajcarską firmę. U nas wygrałaby firma Niemiec lub Włoch.
2014-05-12 12:48:23 Autor: jak 6
---.play-internet.pl
Dart lepszy bo ma 250kmh. Szwajcarii gratuluję wyboru.
2014-05-12 15:40:50 Autor: Bad Worm
---.opera-mini.net
@pawel: tak sie sklada, ze bodaj rok czy dwa lata temu SBB skorzystalo z opcji na zakup kolejnych skladow ETR610, wlasnie na linie Gottharda, wiec raczej nie chodzilo o wyeliminowanie Pendolino
@goofy: a na czym to ptzystosowanie lnii E65 pod tilta polegalo? Mnie sie wydaje, ze linii wlasnie nie przystosowano bo tilt pozwala na tych samych torach pojechac szybciej i teraz trzeba bedzie przebijac przechylki by moc bez tilta pojechac szybciej. No ale pewnie sie nie znam.

Wszystkich, ktorzy proponuja odkupic ETR470, informuje ze te sklady maja zostac wycofane z ruchu glownie ze wzgledu na to, ze zbliza sie im czas naprawy glownej, ktora jest nieoplacalna.
2014-05-12 17:25:50 Autor: Eurotram
---.220.113.93.umts.static.t-mobile.pl
W odpowiedzi na post Bad Worm:
"@pawel: tak sie sklada, ze bodaj rok czy dwa lata temu SBB skorzystalo z opcji na zakup kolejnych skladow ETR610, wlasnie na linie Gottharda, wiec raczej nie chodzilo o wyeliminowanie Pendolino
@goofy: a na czym to ptzystosowanie lnii E65 pod tilta polegalo? Mnie sie wydaje, ze linii wlasnie nie przystosowano bo tilt pozwala na tych samych torach pojechac szybciej i teraz trzeba bedzie przebijac przechylki by moc bez tilta pojechac szybciej. No ale pewnie sie nie znam.

Wszystkich, ktorzy proponuja odkupic ETR470, informuje ze te sklady maja zostac wycofane z ruchu glownie ze wzgledu na to, ze zbliza sie im czas naprawy glownej, ktora jest nieoplacalna."
I dodatkowo,OIDP,są ich AŻ cztery sztuki (dlatego ta naprawa jest nieopłacalna,bo hurtem by może zeszło do akceptowalnej ceny); resztę wzięli Włosi przy podziale taboru spółki kilka lat temu.
Chociaż w sumie... to nasuwa chyba odpowiedź na pytanie,kto weźmie te pozostałe 4 sztuki i komu będzie się opłacało wprowadzić je z powrotem do ruchu ;)
2014-05-13 07:43:47 Autor: Bad Worm
---.opera-mini.net
Moze i Wlosi je odkupia i po przeprowadzeniu NG beda nimi jezdzic u siebie (bo troche jednostek serii 460/470 maja) ale na pewno nie do Szwajcarii - zapowiedziano juz bowiem, ze z linii Gottharda wycofaja swoje sklady tej serii pod koniec 2015.
2014-05-13 09:38:26 Autor: _paweł_
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
to że skorzystali z opcji dokupu Pendolin nic nie znaczy. to też są super pociągi a Szwajcarzy na pewno dbają o porządek w taborze i biznesie, żeby mieć odpowiednią ilość każdego pojazdu i żeby wszystko było cacy. Chodzi mi o wyeliminowanie Alstomu już na przyszłość. Opcja dokupu dziewięćdziesięciu "DARTów" od Stadlera do zamówionych trzydziestu to jest już koniec Alstomu w Szwajcarii. Kaput.
2014-05-14 19:05:40 Autor: G
---.cli.nitronet.pl
Cztery kryteria i kilkadziesiąt podkryteriów świadczą, że zamawiający właśnie nie wiedział, czego chce.
STADLER
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony