Stadler po raz pierwszy dostarczy Flirty na Półwysep Iberyjski. Będą hybrydy
Jakub Madrjas ⚫ 22.10.2020 ⚫
38

rys. Stadler
Portugalskie koleje państwowe Comboios de Portugal (CP) i Stadler podpisały umowę na dostawę 22 pociągów regionalnych Flirt. Wartość zamówienia wynosi około 158 milionów euro.
Jak podkreśla Stadler, to pierwsza umowa na dostawę Flirtów na Półwysep Iberyjski o rozstawie 1668 milimetrów. Umowa obejmuje produkcję i dostawę dziesięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych i dwunastu zespołów dwutrakcyjnych (bimodalnych, hzt) z serii Flirt. Łączna wartość zamówienia w wysokości 158 milionów euro obejmuje nie tylko dostawę pojazdów, ale również usługi utrzymania przez co najmniej cztery lata oraz szkolenia.
Dwanaście dwutrakcyjnych Flirtów zostanie wyposażonych w dodatkowy moduł spalinowy do jazdy po liniach niezelektryfikowanych. Dzięki modułowej budowie, możliwe ma być w przyszłości przejście z napędu spalinowego na czysto elektryczny lub wymiana generatorów diesla na akumulatory.
– Jesteśmy dumni, że zamawiający wybrał Flirty. Jestem przekonany, że portugalscy pasażerowie docenią innowacyjny i nowoczesny pociąg – jak miliony ludzi w Szwajcarii, Niemczech czy Holandii. Rynek portugalski jest niezwykle ważny dla firmy Stadler. Cieszymy się, że możemy przyczynić się do modernizacji portugalskiego taboru kolejowego – powiedział Ansgar Brockmeyer, dyrektor ds. sprzedaży w Stadlerze.
22 Flirty będą mieć mają 63,2 m (ezt) i 74,4 m (hzt) długości. W trzech aluminiowych członach pomieści się do 375 pasażerów, z czego 214 na miejscach siedzących. Prędkość maksymalna to 160 km/h na zasilaniu elektrycznym i 140 km/h na silniku spalinowym.
Dwanaście dwutrakcyjnych Flirtów zostanie wyposażonych w dodatkowy moduł spalinowy do jazdy po liniach niezelektryfikowanych. Dzięki modułowej budowie, możliwe ma być w przyszłości przejście z napędu spalinowego na czysto elektryczny lub wymiana generatorów diesla na akumulatory.
– Jesteśmy dumni, że zamawiający wybrał Flirty. Jestem przekonany, że portugalscy pasażerowie docenią innowacyjny i nowoczesny pociąg – jak miliony ludzi w Szwajcarii, Niemczech czy Holandii. Rynek portugalski jest niezwykle ważny dla firmy Stadler. Cieszymy się, że możemy przyczynić się do modernizacji portugalskiego taboru kolejowego – powiedział Ansgar Brockmeyer, dyrektor ds. sprzedaży w Stadlerze.
22 Flirty będą mieć mają 63,2 m (ezt) i 74,4 m (hzt) długości. W trzech aluminiowych członach pomieści się do 375 pasażerów, z czego 214 na miejscach siedzących. Prędkość maksymalna to 160 km/h na zasilaniu elektrycznym i 140 km/h na silniku spalinowym.
Komentarze:
STADLER

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |