Stadler po pandemicznym półroczu. Zysk niższy, ale więcej zamówień na przyszłość
Michał Szymajda ⚫ 25.08.2020 ⚫
1,7k

Stadler Kiss należący do SBB w Zurychufot. M. Szymajda
Biznes
Epidemia koronawirusa ma swój wpływ na wyniki finansowe Stadlera. Załamanie się łańcucha dostaw i sytuacje związane z czasowym zatrzymaniem części produkcji skutkuje mniejszymi zarobkami. Z drugiej strony - portfel zamówień jest rekordowy.
Na potwierdzenie tych informacji Stadler informuje, że w pierwszej połowie 2020 otrzymał zamówienia na 3,1 miliarda franków szwajcarskich, z czego 1,2 miliarda zdobył dział serwisu i części zamiennych (który realizuje m.in. umowy na utrzymanie taboru). To więcej aż o 35% w stosunku do roku poprzedniego. Portfel zamówień jest nawet większy o 12% niż ten z drugiej połowy 2019 roku, jak dotąd najlepszej w historii Stadlera.
Niemniej koronawirus miał swój wpływ na sytuację finansową firmy. Przerwy w łańcuchach dostaw, wynikające z ograniczeń w możliwościach przemieszczania się, przerwy w działalności urzędów certyfikujących, a nawet czasowe zatrzymanie produkcji w dwóch zakładach: w Walencji w Hiszpanii i w Salt Lake City, przyniosły swoje negatywne konsekwencje. Produkcja opóźniała się, przepływ pieniędzy był więc ograniczony. Przychody netto w pierwszej połowie 2020 roku spadły do 934,7 mln franków. To mniej o 16% w stosunku do pierwszej połowy 2019.
Globalnie Stadler za pierwsze półrocze odnotował 15,7 mln franków szwajcarskich zysku. To spadek o 43% w stosunku do analogicznego okresu w 2019 roku (było to 27,5 mln franków).
Również ebidta jest gorsza niż przed rokiem.
Stadler spodziewa się wzrostu przychodów i rentowności w drugiej połowie roku. Przewiduje, że będzie możliwe będzie częściowe skompensowanie opóźnień w homologacjach i odbiorach pojazdów (producent zaznacza, że część wyprodukowanych pojazdów nie może zostać odebrana przez klientów z uwagi na koronawirus, co przekłada się na brak za wykonane pojazdy). Stadler spodziewa się nieco niższej sprzedaży w porównaniu z rokiem 2019 i marży EBIT na poziomie ponad 5 procent w 2020 roku.
Producent podsumował największe realizowane kontrakty. Należy do nich produkcja 21 piętrowych zespołów trakcyjnych Kiss dla węgierskiego operatora MAV Start. Produkcja 12 wąskotorowych ezt dla Matterhorn Gotthard Bahn. 27 zespołów trakcyjnych budowanych jest dla przewoźnika z północno-wschodniej Anglii. Produkowanych jest 46 pociągów metra dla Newcastle.
Niemniej koronawirus miał swój wpływ na sytuację finansową firmy. Przerwy w łańcuchach dostaw, wynikające z ograniczeń w możliwościach przemieszczania się, przerwy w działalności urzędów certyfikujących, a nawet czasowe zatrzymanie produkcji w dwóch zakładach: w Walencji w Hiszpanii i w Salt Lake City, przyniosły swoje negatywne konsekwencje. Produkcja opóźniała się, przepływ pieniędzy był więc ograniczony. Przychody netto w pierwszej połowie 2020 roku spadły do 934,7 mln franków. To mniej o 16% w stosunku do pierwszej połowy 2019.
Globalnie Stadler za pierwsze półrocze odnotował 15,7 mln franków szwajcarskich zysku. To spadek o 43% w stosunku do analogicznego okresu w 2019 roku (było to 27,5 mln franków).
Również ebidta jest gorsza niż przed rokiem.
Stadler spodziewa się wzrostu przychodów i rentowności w drugiej połowie roku. Przewiduje, że będzie możliwe będzie częściowe skompensowanie opóźnień w homologacjach i odbiorach pojazdów (producent zaznacza, że część wyprodukowanych pojazdów nie może zostać odebrana przez klientów z uwagi na koronawirus, co przekłada się na brak za wykonane pojazdy). Stadler spodziewa się nieco niższej sprzedaży w porównaniu z rokiem 2019 i marży EBIT na poziomie ponad 5 procent w 2020 roku.
Producent podsumował największe realizowane kontrakty. Należy do nich produkcja 21 piętrowych zespołów trakcyjnych Kiss dla węgierskiego operatora MAV Start. Produkcja 12 wąskotorowych ezt dla Matterhorn Gotthard Bahn. 27 zespołów trakcyjnych budowanych jest dla przewoźnika z północno-wschodniej Anglii. Produkowanych jest 46 pociągów metra dla Newcastle.
Komentarze:
Koronawirus a transport

M&MR Trading: Pandemia zmusiła do zmiany przyzwyczajeń, ale nie do porzucenia planów rozwojowych
690

Ryanair, Wizz Air i inne linie przygotowują się na zakaz lotów do Wielkiej Brytanii [Aktualizacja]
0
