Partnerzy serwisu:

Stadler ma własny system sterowania ETCS. Jako pierwsze otrzymają go Flirty dla BLS

inf. pras. 28.11.2018 24

Stadler ma własny system sterowania ETCS. Jako pierwsze otrzymają go Flirty dla BLS
Fot. Stadler
Guardia – urządzenia europejskiego pokładowego systemu sterowania pociągiem ETCS opracowane przez firmę Stadler i joint venture Angelstar – zostaną po raz pierwszy wykorzystane w nowych pojazdach typu Flirt dla przewoźnika BLS – poinformował producent, dla którego to znaczący kamień milowy w rozwoju nowej gałęzi działalności – techniki sygnalizacji.
Pokładowy system sterowania pociągiem o nazwie Guardia firmy Stadler zostanie wykorzystany w nowych pojazdach typu Flirt produkowanych dla szwajcarskiego przewoźnika kolejowego BLS. Tym samym nowy produkt zostanie po raz pierwszy zastosowany w Szwajcarii w dużej serii zespołów trakcyjnych. Jak informuje Stadler, Guardia składa się z instalowanych w pojeździe urządzeń oraz oprogramowania. System wyświetla maszyniście pozycję, prędkość oraz inne dane i przekazuje je do Radiowego Centrum Sterowania (RBC). Jednocześnie z RBC odbierane są komunikaty, takie jak zezwolenie na jazdę, limit prędkości i informacje na temat szlaku.

Wprowadzenie na rynek pokładowego systemu ETCS Guardia to istotny punkt w historii rozwoju firmy Stadler, bo oznacza otwarcie nowego obszaru działalności. – Bardzo się cieszymy, że możemy wyposażyć pojazdy BLS w nasz własny system sterowania pociągiem. Możliwość zaoferowania klientom rozwiązań z zakresu sygnalizacji jest dla nas bardzo istotna z punktu widzenia zachowania niezależności firmy i stanowi znaczący krok w kierunku jej dygitalizacji – powiedział Alexandre Gret, szef działu sygnalizacji w firmie Stadler cytowany w komunikacie.

Nowy kierunek dla Stadlera 

– Guardia zapewni naszym pojazdom Flirt dla BLS innowacyjny, niezawodny i uniwersalny system samoczynnego hamowania pociągu, a także da możliwość optymalizacji kosztów użytkowania systemu, przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiego poziomu dostępności pojazdów. Będzie to, obok aspektu bezpieczeństwa, bezpośrednia korzyść dla naszych klientów – podkreśla Stefan Maurer, kierownik projektu BLS w firmie Stadler.

Stadler zdecydował się zainwestować w technikę sygnalizacji w 2016 roku. Jego deklarowanym celem jest opracowanie kolejnego istotnego komponentu nowoczesnego pociągu, a tym samym zwiększenie niezależności przedsiębiorstwa od dostawców tego typu urządzeń. W ramach rozwoju nowej gałęzi działalności utworzono wspólnie z włoskim producentem systemów samoczynnego hamowania pojazdów – firmą Mermec – spółkę joint venture o nazwie Angelstar. Stadler utworzył także nowy oddział inżynieryjny w miejscowości Wallisellen w Szwajcarii.

ETCS to Europejski System Sterowania Pociągiem, który opisuje europejski standard samoczynnego hamowania pociągu przy założeniu ujednolicenia go na wszystkich europejskich szlakach kolejowych. W ramach joint venture utworzonego z firmą Mermec specjalizującą się w zakresie systemów sterowania, Stadler oferuje własne rozwiązanie dla pokładowego systemu ETCS w postaci systemu Guardia. Opracowany całkowicie od podstaw system jest obecnie w fazie testów i homologacji w Szwajcarii. Będzie jednocześnie testowany i wprowadzany w kilku krajach w Europie.

Eksploatacja od 2021 roku


W ten sposób pojazdy FLIRT BLS zostaną wyposażone w najnowsze urządzenia ETCS poziomu 2 (wersja 3.4.0). Za pomocą cyfrowych urządzeń łączności radiowej (GSM-R) system sterowania ruchem pociągu ETCS poziomu 2. śledzi ruch pojazdu w Radiowym Centrum Sterowania (RBC), a dzięki sprawdzonym urządzeniom sygnalizacji odpowiadającym poziomowi bezpieczeństwa SIL-4 spełnia najwyższe standardy w tym zakresie. Komputer pokładowy (EVC) monitoruje wymianę danych, przygotowuje komunikaty wyświetlane maszyniście i wyznacza dynamiczne profile prędkości. Wszystkie pociągi regularnie przekazują do RBC swoją dokładną pozycję i kierunek jazdy. Pojazd stale otrzymuje komunikaty takie jak informacja o zajętości toru, limit prędkości, czy informacje na temat odcinka jazdy – informuje Stadler.

W styczniu bieżącego roku firma BLS zamówiła w firmie Stadler 52 pojazdy typu Flirt najnowszej generacji z opcją zwiększenia zamówienia o kolejne 90 jednostek. Szeroko zakrojone testy homologacyjne rozpoczną się w połowie 2019 r., a w latach 2021–2025 pociągi będą systematycznie przekazywane do eksploatacji.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
STADLER
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony