Stadler dostarczył do Słowenii komplet pięciu spalinowych pojazdów Flirt
inf. pras ⚫ 16.12.2020 ⚫
2,3k

Fot. Stadler
Pociągi zostały wyprodukowane dla kolei słoweńskich Slovenske Zeleznice przez Stadler Polska w ramach kontraktu zawartego w kwietniu 2018 roku. Zamówienie dotyczy łącznie 26 składów – jedenastu elektrycznych zespołów trakcyjnych typu Flirt, pięciu jednostek spalinowych Flirt oraz dziesięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych typu Kiss. W maju ubiegłego roku przewoźnik powiększył zamówienie o kolejnych 26 pociągów.
Jak podaje Stadler, 15 grudnia miała miejsce inauguracja floty pojazdów spalinowych Flirt DMU w ruchu pasażerskim w Słowenii. Pierwsza jazda inauguracyjna odbyła się na trasie Kamnik – Ljubljana. Po przybyciu pociągu do Ljubljany dyrektor generalny Slovenske Zeleznice, Dušan Mes, powiedział: „To najnowocześniejsze pociągi na liniach regionalnych, jakie znamy w tej części Europy. Osiągają prędkość do 140 kilometrów na godzinę, zapewniają niezbędny komfort pasażerom, są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i mają wystarczająco dużo miejsca na rowery”.
Pojazdy Flirt DMU dla kolei słoweńskich zostały wyposażone w pokładowy system ETCS GUARDIA Stadlera, który odpowiada standardom sterowania pojazdem obowiązującym w Europie i zapewnia interoperacyjność ruchu kolejowego na wszystkich europejskich trasach. – W praktyce pociągi mogą być stale połączone z centrum ETCS, co gwarantuje wyższą efektywność przejazdów i bezpieczeństwo podróży – podkreśla Tomasz Prejs, prezes zarządu Stadler Polska cytowany w komunikacie.
Spalinowe zespoły trakcyjne typu Flirt dla Slovenske železnice to pojazdy regionalne osiągające maksymalną prędkość do 140 km/h. Mają 70,4 metra długości, 2,82 metra szerokości i 4,28 metra wysokości. Komfortowe składy oferują 171 miejsc siedzących, z czego 12 w pierwszej klasie oraz 143 miejsca stojące. 16 miejsc w drugiej klasie i 2 miejsca w pierwszej klasie zarezerwowano jako siedzenia uprzywilejowane zgodnie ze specyfikacją TSI PRM. W pojeździe znajdują się toalety i przedział dla konduktora, jak również miejsce na dwa wózki inwalidzkie i pięć rowerów. Pociąg posiada dodatkowy moduł, tzw. PowerPack, który zawiera dwa silniki spalinowe Deutz i część urządzeń napędowych. Optymalny napęd pojazdu zapewniają dwa wózki napędne umieszczone bezpośrednio pod maszynownią w członach końcowych.
Pojazdy Flirt DMU dla kolei słoweńskich zostały wyposażone w pokładowy system ETCS GUARDIA Stadlera, który odpowiada standardom sterowania pojazdem obowiązującym w Europie i zapewnia interoperacyjność ruchu kolejowego na wszystkich europejskich trasach. – W praktyce pociągi mogą być stale połączone z centrum ETCS, co gwarantuje wyższą efektywność przejazdów i bezpieczeństwo podróży – podkreśla Tomasz Prejs, prezes zarządu Stadler Polska cytowany w komunikacie.
Spalinowe zespoły trakcyjne typu Flirt dla Slovenske železnice to pojazdy regionalne osiągające maksymalną prędkość do 140 km/h. Mają 70,4 metra długości, 2,82 metra szerokości i 4,28 metra wysokości. Komfortowe składy oferują 171 miejsc siedzących, z czego 12 w pierwszej klasie oraz 143 miejsca stojące. 16 miejsc w drugiej klasie i 2 miejsca w pierwszej klasie zarezerwowano jako siedzenia uprzywilejowane zgodnie ze specyfikacją TSI PRM. W pojeździe znajdują się toalety i przedział dla konduktora, jak również miejsce na dwa wózki inwalidzkie i pięć rowerów. Pociąg posiada dodatkowy moduł, tzw. PowerPack, który zawiera dwa silniki spalinowe Deutz i część urządzeń napędowych. Optymalny napęd pojazdu zapewniają dwa wózki napędne umieszczone bezpośrednio pod maszynownią w członach końcowych.
Komentarze:
STADLER

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |