Partnerzy serwisu:

Stadler dostarczy lokomotywy trimodalne do Wielkiej Brytanii

Roman Czubiński 18.01.2021 4,6k

Stadler dostarczy lokomotywy trimodalne do Wielkiej Brytanii
Lokomotywa Class 93 będzie rozwinięciem serii Class 88Fot. Stadler
Dostawę 30 lokomotyw trimodalnych Class 93 przewiduje umowa ramowa, podpisana przez Stadlera i brytyjskiego przewoźnika Rail Operations. Dostawa pierwszych 10 egzemplarzy ma rozpocząć się na początku 2023 r. Przeznaczeniem lokomotyw ma być zarówno prowadzenie pociągów z prędkością ok. 180 km/h, jak i praca manewrowa.
Lokomotywa Class 93 jest opartym na dwóch dwuosiowych wózkach pojazdem o uniwersalnej charakterystyce. Jej konstrukcja stanowi ewolucję wcześniejszych serii Class 68 i Class 88. Nowa seria może jednak rozwijać większą prędkość maksymalną – 110 mil na godzinę (177 km/h) zamiast 100 (161 km/h). Class 93 to pierwszy w gamie Stadlera pojazd trimodalny: może pobierać prąd sieci trakcyjnej 25kV (moc silników: 4000 kW), jest też wyposażony w agregat spalinowy (900-kilowatowy turbodoładowany Caterpillar C32, spełniający najnowsze europejskie normy emisji) oraz pakiet baterii litowo-tytanowych. Ostatnie z wymienionych źródeł zasilania może pracować zarówno we współpracy z silnikiem Diesla, jak i samodzielnie (na krótkich odcinkach tzw. ostatniej mili lub podczas manewrów).

– Branża kolejowa rozumie i wypełnia swoje zadania w zakresie ograniczania emisji gazów cieplarnianych oraz poprawy jakości powietrza – zapewnia współzałożyciel i prezes Rail Operations Karl Watts. Wprowadzenie nowoczesnych lokomotyw do służby ma w założeniu znacząco zmniejszyć emisję dwutlenku węgla, generowanego przez przewozy Rail Operations. Na razie jest to wyłącznie ruch towarowy i techniczny, jednak w grę wchodzi również uruchomienie w przyszłości przewozów pasażerskich.

Nowo zamówione lokomotywy będą dostosowane do jego prowadzenia. Ich parametry mają też poprawić efektywność kosztową przewoźnika, zwiększyć atrakcyjność jego oferty i pozwolić mu na pozyskanie nowych klientów. Wspomniana już podwyższona prędkość maksymalna pozwoli łączyć lokomotywę z posiadanymi już wagonami towarowymi, również przystosowanymi do szybkiej jazdy, i uruchamiać pociągi towarowe poruszające się z prędkością porównywalną do pasażerskich. Efektem będzie lepsze wykorzystanie przepustowości na liniach pasażerskich oraz zwiększenie elastyczności w układaniu rozkładu jazdy.

Rail Operations to przewoźnik specjalizujący się w dość wąskiej niszy, jaką jest transportowanie taboru kolejowego. Szybki w minionej dekadzie rozwój brytyjskiego sektora kolejowego, liczne zakupy nowego i modernizacje posiadanego już przez operatorów taboru, popularność leasingu pojazdów, a także częste zmiany franczyzobiorców i przenoszenie się ich między regionami kraju pozwoliło jednak firmie osiągnąć dość duże zyski i rozwinąć się. Uruchomienie wspomnianych szybkich połączeń towarowych ma być częścią dywersyfikacji przychodów.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony