Partnerzy serwisu:

Stadler dostarczy lokomotywy trimodalne do Wielkiej Brytanii

Roman Czubiński 18.01.2021 2

Stadler dostarczy lokomotywy trimodalne do Wielkiej Brytanii
Lokomotywa Class 93 będzie rozwinięciem serii Class 88Fot. Stadler
Dostawę 30 lokomotyw trimodalnych Class 93 przewiduje umowa ramowa, podpisana przez Stadlera i brytyjskiego przewoźnika Rail Operations. Dostawa pierwszych 10 egzemplarzy ma rozpocząć się na początku 2023 r. Przeznaczeniem lokomotyw ma być zarówno prowadzenie pociągów z prędkością ok. 180 km/h, jak i praca manewrowa.
Lokomotywa Class 93 jest opartym na dwóch dwuosiowych wózkach pojazdem o uniwersalnej charakterystyce. Jej konstrukcja stanowi ewolucję wcześniejszych serii Class 68 i Class 88. Nowa seria może jednak rozwijać większą prędkość maksymalną – 110 mil na godzinę (177 km/h) zamiast 100 (161 km/h). Class 93 to pierwszy w gamie Stadlera pojazd trimodalny: może pobierać prąd sieci trakcyjnej 25kV (moc silników: 4000 kW), jest też wyposażony w agregat spalinowy (900-kilowatowy turbodoładowany Caterpillar C32, spełniający najnowsze europejskie normy emisji) oraz pakiet baterii litowo-tytanowych. Ostatnie z wymienionych źródeł zasilania może pracować zarówno we współpracy z silnikiem Diesla, jak i samodzielnie (na krótkich odcinkach tzw. ostatniej mili lub podczas manewrów).

– Branża kolejowa rozumie i wypełnia swoje zadania w zakresie ograniczania emisji gazów cieplarnianych oraz poprawy jakości powietrza – zapewnia współzałożyciel i prezes Rail Operations Karl Watts. Wprowadzenie nowoczesnych lokomotyw do służby ma w założeniu znacząco zmniejszyć emisję dwutlenku węgla, generowanego przez przewozy Rail Operations. Na razie jest to wyłącznie ruch towarowy i techniczny, jednak w grę wchodzi również uruchomienie w przyszłości przewozów pasażerskich.

Nowo zamówione lokomotywy będą dostosowane do jego prowadzenia. Ich parametry mają też poprawić efektywność kosztową przewoźnika, zwiększyć atrakcyjność jego oferty i pozwolić mu na pozyskanie nowych klientów. Wspomniana już podwyższona prędkość maksymalna pozwoli łączyć lokomotywę z posiadanymi już wagonami towarowymi, również przystosowanymi do szybkiej jazdy, i uruchamiać pociągi towarowe poruszające się z prędkością porównywalną do pasażerskich. Efektem będzie lepsze wykorzystanie przepustowości na liniach pasażerskich oraz zwiększenie elastyczności w układaniu rozkładu jazdy.

Rail Operations to przewoźnik specjalizujący się w dość wąskiej niszy, jaką jest transportowanie taboru kolejowego. Szybki w minionej dekadzie rozwój brytyjskiego sektora kolejowego, liczne zakupy nowego i modernizacje posiadanego już przez operatorów taboru, popularność leasingu pojazdów, a także częste zmiany franczyzobiorców i przenoszenie się ich między regionami kraju pozwoliło jednak firmie osiągnąć dość duże zyski i rozwinąć się. Uruchomienie wspomnianych szybkich połączeń towarowych ma być częścią dywersyfikacji przychodów.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony