Partnerzy serwisu:

Stadler dostarczy kolejom austriackim pociągi ratunkowe i gaśnicze

Roman Czubiński 14.01.2021 64

Stadler dostarczy kolejom austriackim pociągi ratunkowe i gaśnicze
Pociąg gaśniczy w Szwajcarii - zdjęcie ilustracyjneBy JoachimKohlerBremen - Own work, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=46708195
Austriacki zarządca infrastruktury kolejowej rozpoczął wymianę swojego parku pociągów gaśniczych. Nowe składy mają być przystosowane do prowadzenia akcji w długich górskich tunelach kolejowych. Ich dostawę powierzono Stadlerowi.
ÖBB Infrastruktur AG złożyła na razie zamówienie na 5 nowych składów gaśniczych i ratunkowych. Jest ono częścią podpisanej pod koniec grudnia ubiegłego roku ramowej umowy między państwowym zarządcą infrastruktury a producentem. W myśl dokumentu docelowo nowych składów może być nawet 20. Wartość całego zamówienia wynosi ok. 240 milionów euro.

Każdy z zamówionych pociągów będzie składał się z trzech wagonów. W jego skład będzie wchodził niskopodłogowy, napędowy człon dowodzenia, cysterna na środki gaśnicze o pojemności 45 tys. litrów oraz wagon dodatkowy do przewozu sprzętu. Łączna długość ma wynosić ok. 66,5 metra.

Wagony są dostosowane do ewakuacji ofiar pożaru. Przewidziano możliwość przewozu nawet 300 osób na miejscach siedzących i stojących (część z nich znajduje się w strefie niskiej podłogi). Prędkość maksymalna składu gaśniczego wynosi 160 km/h. Napęd hybrydowy pozwala na jazdę w trybie elektrycznym, spalinowo-elektrycznym lub bateryjnym, a tym samym – na dojazd i akcję w dowolnym miejscu austriackiej sieci kolejowej.

Pierwsze składy mają zostać wprowadzone do służby najpóźniej w połowie roku 2024. Mają one zastąpić dotychczasowe składy gaśnicze ÖBB. Ich wyróżnikiem jest lepsze przystosowanie do prowadzenia akcji w tunelach, których liczba w Austrii oraz w sąsiadujących z nią krajach w ostatnich latach mocno się zwiększyła. W ubiegłym roku, po 18 latach, ukończono budowę 33-kilometrowego tunelu Koralm. Niemal równocześnie rozpoczęła się budowa kolejnego odcinka tunelu pod przełęczą Brenner. Trwa też inwestycja pod przełęczą Semmering.

– Współpraca z ÖBB, szczególnie przy tym właśnie zamówieniu, sprawia nam wielką satysfakcję – mówi cytowany w komunikacie Stadlera menedżer ds. sprzedaży dr Ansgar Brockmeyer. – Nasze wieloletnie doświadczenie w budowie specjalistycznych pojazdów na zamówienie będzie pomocne w produkcji tych zaawansowanych technologicznie składów – dodaje.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony