Stadler dostarczy 20 regionalnych Flirtów dla linii z Zagłębia Ruhry do Holandii
Michał Szymajda ⚫ 16.02.2022 ⚫
1,1k

Fot. Stadler
Nowe elektryczne zespoły trakcyjne obsłużą linię, łączącą Niemcy i Holandię w ramach połączenia Maas-Wupper-Express.
Będą kursowały na ponad 200-kilometrowej trasie z Hamm we wschodniej części Zagłębia Ruhry, przez jej serce, aż do największego miasta południowych Niderlandów – Eindhoven. Pojazdy mają wejść do służby w roku 2026. Stadler podkreśla, że nie będzie problemów z ich kursowaniem w obu krajach. Będą posiadać nie tylko homologację w obu krajach, ale też krajowe systemy bezpieczeństwa (PZB w Niemczech i ATB w Holandii), ETCS i będą dwusystemowe.
Będą to kolejne Flirty dostarczane z dłuższymi wagonami, które jednak będą oparte na wózkach Jacobsa. Każdy z pojazdów będzie czteroczłonowy. Będzie po 7 par dwuskrzydłowych drzwi na stronę pojazdu. W środku miejsca siedzące będzie mogło zająć 235 pasażerów, a cały pociąg pomieści ich 375. W nowych Flirtach dla Startu będą także 34 miejsca klasy 1., 12 miejsc dla rowerów i sporo przestrzeni dla wózków dziecięcych i inwalidzkich. Będą dwie toalety, przy czym jedna będzie przygotowana dla potrzeb osób o ograniczonej mobilności.
Stadler wygrał przetarg ogłoszony przez Regionalverkehre Start Deutschland. – Tym, co przekonało nas dla Stadlera, był doskonały stosunek ceny do wydajności w połączeniu z doskonałymi wartościami energetycznymi pojazdów – powiedział Alexander Falkenmeier, dyrektor zarządzający spółki Start.
Przy zakupie pojazdów zastosowano ciekawy model finansowy: Start zakupił pojazdy spełniające wymagania regionu (przy pomocy zaliczki), po czym sprzeda je zamawiających usługi (odpowiednicy naszych marszałków). To oni staną się właścicielami pojazdów, przejmą ich finansowanie i wydzierżawią je spółce Start czas trwania umowy przewozowej.
Będą to kolejne Flirty dostarczane z dłuższymi wagonami, które jednak będą oparte na wózkach Jacobsa. Każdy z pojazdów będzie czteroczłonowy. Będzie po 7 par dwuskrzydłowych drzwi na stronę pojazdu. W środku miejsca siedzące będzie mogło zająć 235 pasażerów, a cały pociąg pomieści ich 375. W nowych Flirtach dla Startu będą także 34 miejsca klasy 1., 12 miejsc dla rowerów i sporo przestrzeni dla wózków dziecięcych i inwalidzkich. Będą dwie toalety, przy czym jedna będzie przygotowana dla potrzeb osób o ograniczonej mobilności.
Stadler wygrał przetarg ogłoszony przez Regionalverkehre Start Deutschland. – Tym, co przekonało nas dla Stadlera, był doskonały stosunek ceny do wydajności w połączeniu z doskonałymi wartościami energetycznymi pojazdów – powiedział Alexander Falkenmeier, dyrektor zarządzający spółki Start.
Przy zakupie pojazdów zastosowano ciekawy model finansowy: Start zakupił pojazdy spełniające wymagania regionu (przy pomocy zaliczki), po czym sprzeda je zamawiających usługi (odpowiednicy naszych marszałków). To oni staną się właścicielami pojazdów, przejmą ich finansowanie i wydzierżawią je spółce Start czas trwania umowy przewozowej.
Komentarze:
STADLER

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |