Partnerzy serwisu:

Stacja Zielona Góra gotowa? Niezupełnie

Michał Szymajda 05.03.2020 40

arrow
arrow
Stacja Zielona Góra gotowa? Niezupełnie
Perony w Zielonej Górze Fot. WU, RK
Stacja Zielona Góra gotowa? Niezupełnie
Stacja Zielona Góra gotowa? Niezupełnie
Stacja Zielona Góra gotowa? Niezupełnie
Stacja Zielona Góra gotowa? Niezupełnie
Stacja Zielona Góra gotowa? Niezupełnie
Stacja Zielona Góra gotowa? Niezupełnie
Stacja Zielona Góra gotowa? Niezupełnie
20 lutego PKP Polskie Linie Kolejowe pochwaliły się w informacji prasowej zmodernizowaną stacją kolejową w Zielonej Górze. Okazało się jednak, że wiele jest jeszcze do zrobienia.
– Podróżujący ze stacji Zielona Góra mogą korzystać z wind i systemu informacji pasażerskiej. Wygodne przejścia w obszarze peronów zapewnia zadaszenie oraz rozbudowane przejście podziemne. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych za ok. 38 mln zł została zrealizowana we współpracy z miastem – pochwaliła się 20 lutego spółka. Rzeczywistość daleka jest jednak od bajki, o czym informowali nas pasażerowie i o czym sami mieliśmy okazję się przekonać na miejscu.

Na stacji nie działa znaczna część wyświetlaczy systemu informacji pasażerskiej, część tunelu uległa zawilgoceniu przy posadzce, ze śmietników i innych elementów małej architektury schodzi zaś świeża farba. Ostrej krytyce nasi czytelnicy poddali ścieżki przejść dla osób niewidomych. Na jednym z peronów zostały ona tak wykonane, że osoba niewidoma, korzystająca z nich, musi zderzyć się z kolumnami podtrzymującymi wiaty nad peronami. Niestety, nowe wiaty, w jednym przypadku z gęsto rozmieszczonymi podporami, zastąpiły stare, nitowane, pochodzące jeszcze w XIX wieku. O wszystkie niedociągnięcia zapytaliśmy biuro prasowe PKP PLK. Spółka obiecuje, że większość elementów przebudowanej stacji zostanie szybko doprowadzonych do porządku.

– Podróżni w Zielonej Górze korzystają z systemu dynamicznej informacji pasażerskiej już od 2017 r. System wykonany był w pierwszym etapie modernizacji stacji (lata 2015-2017). Montaż i połączenie z działającym systemem 17 wyświetlaczy pod nowymi wiatami wymagał czasowego wyłączenia wszystkich urządzeń. W marcu wyświetlacze będą już czynne – napisał Radosław Śledziński z biura prasowego spółki.

– Obecnie wykonawca usuwa usterki na podstawie ustaleń z odbiorcami prac. Poprawione zostanie m.in. wykończenie sufitu przy wejściu do przejścia podziemnego, odnowione zostaną kosze na śmieci oraz ławki. Ustalamy przyczynę powstania zacieków przy posadzce tunelu. W trakcie przeglądu gwarancyjnego w przyszłym tygodniu ta sprawa będzie wyjaśniona – wyjaśnia rzecznik.

Spółka nie widzi jednak problemu związanego ze ścieżkami dla osób niewidomych. „Oznakowanie dla osób niewidomych i niedowidzących na peronie nr 2 jest wykonane zgodnie z przepisami. Przed elementami znajdującymi się na ścieżce zostały umieszczone dodatkowe oznaczenia tzw. „pola uwagi” – przeczytaliśmy w mailu.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony