Stacja Warszawa Zachodnia wygodnym węzłem przesiadkowym
inf. prasowa PKP PLK ⚫ 30.09.2016 ⚫
501

fot. Martyn Janduła
Więcej pociągów, integracja kolei z komunikacją miejską, a także wzrost komfortu podróżowania i stworzenie wygodnego węzła przesiadkowego dla pasażerów – takie będą efekty przebudowy stacji Warszawa Zachodnia. Inwestycja to jeden z etapów prac na warszawskiej linii średnicowej, inwestycji wartej 1 mld zł. Właśnie wystartował przetarg na stworzenie projektu przebudowy.
Stacja Warszawa Zachodnia przejdzie kompleksową zmianę. W ramach prac zaplanowano przebudowę siedmiu istniejących peronów. Będą one wygodniejsze i dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Podniesie się znacząco standard obsługi i estetyka za sprawą nowych wiat, ławek, elementów małej architektury. Nie zabraknie też systemu dynamicznej informacji pasażerskiej. Prace przewidują również budowę dodatkowego peronu między ul. Tunelową a istniejącym peronem nr 7 oraz przebudowę przejścia dla pieszych pod torami stacji, które będzie skomunikowanie z planowaną pod stacją linią tramwajową do Wilanowa.
PLK ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej, która pozwoli na określenie dokładnego zakresu prac na stacji i w jej otoczeniu. Realizacja robót budowlanych planowana jest w latach 2019 -2021.
Planowana przebudowa układu torowego zwiększy przepustowość, co pozwoli na jazdę większej liczby pociągów. Pasażer oprócz dotychczasowych możliwości skorzystania z połączeń dalekobieżnych i podmiejskich będzie mógł szybko dojechać pociągami do lotniska, z północy na południe Warszawy oraz z Piaseczna do Legionowa. W ramach inwestycji PLK przebudują sieć trakcyjną i urządzenia sterowania ruchem kolejowym, co wpłynie na sprawny i bezpieczny przejazd pociągów. Na nadzór tych prac PLK ogłosiły także oddzielny przetarg.
Prace na warszawskiej linii średnicowej
Warszawa jest miastem, w którym ruch pociągów jest największy, a kolej pełni coraz ważniejszą rolę w ruchu aglomeracyjnym. W ciągu doby stacja Warszawa Zachodnia przyjmuje ponad 1030 pociągów pasażerskich – to najwięcej w kraju. Stacja obsługuje składy w kierunki linii średnicowej przez Warszawę Centralną, linie podmiejskie (przez Warszawę Śródmieście), WKD i linię w kierunku Warszawy Gdańskiej.
W celu usprawnienia ruchu i zwiększenia przepustowości PLK przebudują Warszawki Węzeł Kolejowy. Oprócz prac na linii obwodowej, bardzo ważnym projektem jest modernizacja linii średnicowej. W ramach projektu „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia”, wartego 1 mld zł, oprócz przebudowy stacji Warszawa Zachodnia, prace obejmują również odbudowę stacji Warszawa Główna i przebudowę linii średnicowej na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Wschodnia. Przeprowadzone inwestycje zapewnią większą przepustowość i niezawodność na odpowiednim poziomie. Pasażerowie zyskają wygodniejsze przystanki i więcej połączeń kolejowych.
Współpraca z władzami Warszawy
PLK przygotowują się do przebudowy Warszawskiego Węzła Kolejowego. Zarządca infrastruktury podpisał list intencyjny z Urzędem m.st. Warszawy. Realizowane inwestycje kolejowe oraz inwestycje miejskie będą skoordynowane. Zgodnie z podpisanym dokumentem mają również zostać wprowadzone liczne rozwiązania, które ułatwią podróżowanie w czasie remontów. Jak podają PLK, kompleksowe podejście do przebudowy Warszawy Zachodniej, przy współpracy z miastem, to dążenie do stworzenia wygodnego węzła przesiadkowego, który ma posłużyć mieszkańcom i podróżnym na kilkadziesiąt najbliższych lat.
Zarządca infrastruktury podkreśla, że usprawnienie ruchu aglomeracyjnego to jeden z podstawowych celów inwestycji przewidzianych do 2023 r. Prace obejmują zarówno inwestycje w obrębie miast, jak i na liniach dojazdowych oraz montaż nowoczesnych urządzeń i systemów sterowania ruchem. Wszystkie działania poprawiają jakość transportu kolejowego i jego atrakcyjność w obsłudze aglomeracji. Mieszkańcy zyskają lepsze przejazdy do i w obrębie miast. Nowa infrastruktura ma pozwolić na stworzenie realnej alternatywy dla samochodów i budowanie zintegrowanych centrów przesiadkowych.
PLK ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej, która pozwoli na określenie dokładnego zakresu prac na stacji i w jej otoczeniu. Realizacja robót budowlanych planowana jest w latach 2019 -2021.
Planowana przebudowa układu torowego zwiększy przepustowość, co pozwoli na jazdę większej liczby pociągów. Pasażer oprócz dotychczasowych możliwości skorzystania z połączeń dalekobieżnych i podmiejskich będzie mógł szybko dojechać pociągami do lotniska, z północy na południe Warszawy oraz z Piaseczna do Legionowa. W ramach inwestycji PLK przebudują sieć trakcyjną i urządzenia sterowania ruchem kolejowym, co wpłynie na sprawny i bezpieczny przejazd pociągów. Na nadzór tych prac PLK ogłosiły także oddzielny przetarg.
Prace na warszawskiej linii średnicowej
Warszawa jest miastem, w którym ruch pociągów jest największy, a kolej pełni coraz ważniejszą rolę w ruchu aglomeracyjnym. W ciągu doby stacja Warszawa Zachodnia przyjmuje ponad 1030 pociągów pasażerskich – to najwięcej w kraju. Stacja obsługuje składy w kierunki linii średnicowej przez Warszawę Centralną, linie podmiejskie (przez Warszawę Śródmieście), WKD i linię w kierunku Warszawy Gdańskiej.
W celu usprawnienia ruchu i zwiększenia przepustowości PLK przebudują Warszawki Węzeł Kolejowy. Oprócz prac na linii obwodowej, bardzo ważnym projektem jest modernizacja linii średnicowej. W ramach projektu „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia”, wartego 1 mld zł, oprócz przebudowy stacji Warszawa Zachodnia, prace obejmują również odbudowę stacji Warszawa Główna i przebudowę linii średnicowej na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Wschodnia. Przeprowadzone inwestycje zapewnią większą przepustowość i niezawodność na odpowiednim poziomie. Pasażerowie zyskają wygodniejsze przystanki i więcej połączeń kolejowych.
Współpraca z władzami Warszawy
PLK przygotowują się do przebudowy Warszawskiego Węzła Kolejowego. Zarządca infrastruktury podpisał list intencyjny z Urzędem m.st. Warszawy. Realizowane inwestycje kolejowe oraz inwestycje miejskie będą skoordynowane. Zgodnie z podpisanym dokumentem mają również zostać wprowadzone liczne rozwiązania, które ułatwią podróżowanie w czasie remontów. Jak podają PLK, kompleksowe podejście do przebudowy Warszawy Zachodniej, przy współpracy z miastem, to dążenie do stworzenia wygodnego węzła przesiadkowego, który ma posłużyć mieszkańcom i podróżnym na kilkadziesiąt najbliższych lat.
Zarządca infrastruktury podkreśla, że usprawnienie ruchu aglomeracyjnego to jeden z podstawowych celów inwestycji przewidzianych do 2023 r. Prace obejmują zarówno inwestycje w obrębie miast, jak i na liniach dojazdowych oraz montaż nowoczesnych urządzeń i systemów sterowania ruchem. Wszystkie działania poprawiają jakość transportu kolejowego i jego atrakcyjność w obsłudze aglomeracji. Mieszkańcy zyskają lepsze przejazdy do i w obrębie miast. Nowa infrastruktura ma pozwolić na stworzenie realnej alternatywy dla samochodów i budowanie zintegrowanych centrów przesiadkowych.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |