Partnerzy serwisu:

Stacja Muzeum: Ponowny przetarg na renowację Oi1, EP02 i EU20

Roman Czubiński 18.03.2020 3k

Stacja Muzeum: Ponowny przetarg na renowację Oi1, EP02 i EU20
Parowóz Oi1-29By wassen - Praca własna, CC BY-SA 3.0, commons.wikimedia.org
Stacja Muzeum ogłosiła kolejny przetarg na wykonanie konserwacji i prac restauratorskich dwóch zabytkowych lokomotyw elektrycznych i jednego parowozu. Do udziału w poprzednim nikt się nie zgłosił. Wytypowane do odnowienia pojazdy mają szczególną wartość historyczną: dwa z nich są ostatnimi zachowanymi przedstawicielami swoich typów.
Objęte zamówieniem lokomotywy to Oi1-29, EU20-24 i EP02-02. Konserwacja każdego z pojazdów stanowiła osobną część zamówienia. Zamawiający nie ujawnił szacunkowej całkowitej wartości prac. Kryteriami udzielenia zamówienia były: w 60% cena, w 20% – termin wykonania prac oraz w 20% – długość okresu gwarancji.

Aby wziąć udział w postępowaniu, oferenci musieli wykazać, że w ciągu ostatnich 5 lat wykonali co najmniej jedną usługę konserwacji zabytkowego pojazdu kolejowego (dla poszczególnych części zamówienia odpowiednio: lokomotywy parowej lub innego typu) o wartości co najmniej 250 tysięcy złotych. Wadium dla każdej z części wyznaczono na 10 tys. zł. Oferty miały zostać otwarte 23 stycznia, jednak w wyznaczonym terminie nikt się nie zgłosił. W marcu Stacja Muzeum ogłosiła wobec tego kolejny przetarg, w którym propozycje można składać do 16 kwietnia. Okres obowiązywania zamówienia wydłużono z 180 do 240 dni.

Dwa spośród eksponatów, których dotyczy przetarg, są ostatnimi zachowanymi egzemplarzami serii, do których należą. Parowozy serii P6 (pierwotne, pruskie oznaczenie Oi1) oprócz Polski służyły także w Niemczech oraz na Łotwie, jednak to właśnie warszawska maszyna zachowała się do dziś jako jedyna. Podobnie jest w przypadku lokomotywy EU20 – wszystkie pozostałe pojazdy z liczącej 34 egzemplarze serii, zbudowanej w latach 50. ubiegłego wieku dla PKP przez LEW Hennigsdorf w ówczesnej NRD, zostały zezłomowane. Elektrowozów EP02 jest natomiast w Polsce trzy – dwa pozostałe znajdują się w Chabówce i Krakowie, żaden nie jest jednak czynny.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony