Partnerzy serwisu:

Stacja Leszczyny z nowymi urządzeniami srk. Poprawi się wyjazd z Górnego Śląska

Martyn Janduła 12.04.2017 701

Stacja Leszczyny z nowymi urządzeniami srk. Poprawi się wyjazd z Górnego Śląska
Stacja Leszczynyfot. Petr Štefek CC BY-SA 3.0 cz
PKP PLK planują przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym na stacji Leszczyny w linii kolejowej nr 149. Przetarg ogłoszono w systemie „projektuj i buduj”. Wszystko wskazuje na to, że PKP PLK sporo zaoszczędzą.
PKP PLK zamierza przebudować urządzenia sterowania ruchem kolejowym na stacji Leszczyny. Prace odbywać się mają w systemie „projektuj i buduj”, a zrealizowane będę w ramach zadania inwestycyjnego pn: „Udrożnienie podstawowych ciągów wywozowych z Górnego Śląska”. Stacja znajduje się na fragmencie linii nr 140 i 149 na terenie województwa śląskiego. Jak podają PKP PLK w dokumentacji, na odcinku, którego dotyczy zamówienie, prędkość na torze nr 1 spada ze 100 do 50 km/h, zaś na torze nr 2 – ze 100 do 70 km/h.

Zakres robót obejmie zabudowę nowej nastawni kontenerowej wraz z instalacjami i przyłączami oraz rozbiórkę nastawni dysponującej Lsz i wykonawczej Lsz1 wraz z demontażem urządzeń wewnętrznych, przeniesieniem niezbędnej infrastruktury z likwidowanych nastawni do nowej kontenerowej nastawni dysponującej m.in. systemu sterowania odłącznikami sieci trakcyjnej i likwidacją przyłączy.

W przypadku urządzeń sterowania ruchem kolejowym na stacji Leszczyny, wykonawca robót będzie musiał zająć się zabudową nowej sieci kablowej do zewnętrznych urządzeń srk wraz z osprzętem, zabudową nowych sygnalizatorów, napędów zwrotnicowych, zewnętrznych elementów urządzeń układowej kontroli nie zajętości torów i rozjazdów oraz elektromagnesów torowych shp. Zabudowane mają zostać urządzenia blokady liniowej na szlaku oraz urządzenia zasilające urządzenia srk.

Zakres prac w branży telekomunikacji obejmie budowę wolnostojącego masztu radiowego, zabudowę TVU dla stwierdzenia końca pociągu, zabudowę urządzeń łączności przewodowej, a także zabudowę radiotelefonów sieci pociągowej, manewrowej, utrzymania wraz z rejestratorami rozmów

Oferty oceniane będą pod kątem ceny, która stanowi 90% oceny przetargowej oraz okresu gwarancji, która stanowi 10%. Wykonawca będzie musiał zakończyć wszystkie prace do 12 grudnia 2017 roku. Wszyscy oferenci zmieścili się w przygotowanym przez PKP PLK budżecie. Kwota przygotowana na inwestycję to 18,45 mln zł brutto. Najtańsza oferta od firmy Przedsiębiorstwa EL-IN ze Skierniewic, jest tańsze o 4,5 mln zł od budżetu PKP PLK. Firma wyceniła prace na 13,9 mln zł brutto. Drugie w kolejności jest konsorcjum firm FIMA Polska i UAB FIMA – 14,65 mln zł. Udział w przetargu wzięła również firma Elmontaż z Żywca – 15,64 mln zł brutto oraz Krakowskie Zakłady Automatyki – 16,9 mln zł. Wszystkie firmy zagwarantowały 72 miesiące gwarancji. Oznacza to, że o wygranej zdecyduje cena.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony