Spore nakłady na nowy tabor dla Łódzko-Warszawskiej Kolei Aglomeracyjnej
Kasper Fiszer ⚫ 21.12.2016 ⚫
291

Pociąg Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnejfot. Kasper Fiszer
Choć do dostarczenia nowych jednostek dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej wciąż jeszcze daleko, województwo łódzkie przygotowuje się już do kolejnych zakupów. Pojazdy przeznaczone mają być do obsługi trasy Łódź – Warszawa. W przyszłym roku powstać ma dokumentacja przedprojektowa.
We wtorek sejmik województwa łódzkiego przyjął głosami rządzącej regionem koalicji PO-PSL budżet na rok 2017. Zakłada on ponad 792 mln zł wydatków (przy sporej nadwyżce budżetowej), a największa część środków przeznaczona ma być na transport. Dokument zakłada m.in. rozpoczęcie intensywnego finansowania przygotowywanego od połowy tego roku projektu Łódzko-Warszawskiej Kolei Aglomeracyjnej.
Samorząd silniej zaangażuje się w organizację połączeń
Ma on być odpowiedzią województwa na trudności w podróżowaniu pomiędzy dwoma największymi miastami centralnej Polski. Od lat łódzki urząd marszałkowski angażuje się w organizację ruchu kolejowego na tej trasie, uruchamiając pociągi interRegio, a od niedawna także weekendowe kursy ŁKA. Wkrótce jednak pozyskać ma na ten cel nowy tabor, który pozwoli rozbudować samorządową ofertę i zwiększyć komfort podróży.
– Przewidziane są wydatki na dokumentację przedprojektową w sprawie utworzenia Łódzko-Warszawskiej Kolei Aglomeracyjnej w wysokości 748 tys. zł – mówi Joanna Blewąska-Kołodziejczak, rzecznik prasowy marszałka województwa łódzkiego. W przyszłości przeznaczone na Ł-WKA środki mają być jednak znacznie większe. – W kolejnych latach planowane jest przeznaczenie 26,5 mln zł na zakup taboru kolejowego – stwierdza bowiem przedstawicielka samorządu.
Kolejne jednostki dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej
UMWŁ planuje pozyskać duże dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 – 2020. Nie jest więc na razie jasne, na jak duży zakup pozwoli wyasygnowana przez region kwota. Wstępne założenia z sierpnia mówiły o całkowitej wartości projektu rzędu 246 mln zł (wkład własny z budżetu województwa musiałby być jednak wówczas, nawet przy najwyższej, 85-procentowej dotacji ze środków UE, istotnie większy niż zapowiadany obecnie). Liczba i rodzaj pojazdów mają być dopiero przedmiotem ustaleń studium wykonalności.
Ł-WKA ma być wyłącznie projektem taborowym, a zakupione w jego ramach jednostki elektryczne – bo takiego wyboru należy się spodziewać – pozostać mają własnością samorządu. Najbardziej prawdopodobne wydaje się więc, że zasilą one park taborowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Przypomnijmy, że w wyniku wczorajszego rozstrzygnięcia KIO łódzka spółka pozyska niebawem także 14 ezt Impuls z Newagu.
Samorząd silniej zaangażuje się w organizację połączeń
Ma on być odpowiedzią województwa na trudności w podróżowaniu pomiędzy dwoma największymi miastami centralnej Polski. Od lat łódzki urząd marszałkowski angażuje się w organizację ruchu kolejowego na tej trasie, uruchamiając pociągi interRegio, a od niedawna także weekendowe kursy ŁKA. Wkrótce jednak pozyskać ma na ten cel nowy tabor, który pozwoli rozbudować samorządową ofertę i zwiększyć komfort podróży.
– Przewidziane są wydatki na dokumentację przedprojektową w sprawie utworzenia Łódzko-Warszawskiej Kolei Aglomeracyjnej w wysokości 748 tys. zł – mówi Joanna Blewąska-Kołodziejczak, rzecznik prasowy marszałka województwa łódzkiego. W przyszłości przeznaczone na Ł-WKA środki mają być jednak znacznie większe. – W kolejnych latach planowane jest przeznaczenie 26,5 mln zł na zakup taboru kolejowego – stwierdza bowiem przedstawicielka samorządu.
Kolejne jednostki dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej
UMWŁ planuje pozyskać duże dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 – 2020. Nie jest więc na razie jasne, na jak duży zakup pozwoli wyasygnowana przez region kwota. Wstępne założenia z sierpnia mówiły o całkowitej wartości projektu rzędu 246 mln zł (wkład własny z budżetu województwa musiałby być jednak wówczas, nawet przy najwyższej, 85-procentowej dotacji ze środków UE, istotnie większy niż zapowiadany obecnie). Liczba i rodzaj pojazdów mają być dopiero przedmiotem ustaleń studium wykonalności.
Ł-WKA ma być wyłącznie projektem taborowym, a zakupione w jego ramach jednostki elektryczne – bo takiego wyboru należy się spodziewać – pozostać mają własnością samorządu. Najbardziej prawdopodobne wydaje się więc, że zasilą one park taborowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Przypomnijmy, że w wyniku wczorajszego rozstrzygnięcia KIO łódzka spółka pozyska niebawem także 14 ezt Impuls z Newagu.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |